کد فعال سازی رجیستری گوشی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
طبق قوانینی که اخیرا در رابطه با بازار گوشی موبایل و سایر دستگاه هایی که سیم کارت استفاده می کنند توسط دولت وضع شده است، تمامی تلفن های همراه خریداری شده در داخل مرزهای کشور و یا تلفن های وارد شده از خارج از کشور لازم است تا توسط خریداران آن ها و با استفاده از کد فعال سازی یا رجیستری تعریف شده ویژه هر تلفن همراه در سامانه همتا ثبت و مالکیت آن ها به یک سیمکارت مشخص تخصیص داده شود.

با توجه به مسائل گفته شده لازم است تا تمامی افراد خریدار گوشی موبایل ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه همتا را برای دریافت مجوز های لازم جهت انجام فعالیت ها و دریافت خدمات مرتبط با بازار گوشی موبایل را انجام دهند.

از جمله خدماتی که افراد از سوی این سامانه پس از ایجاد حساب کاربری در آن می توانند دریافت کنند امکان فعالسازی یا رجیستری گوشی موبایل به منظور دریافت مجوز های لازم برای دریافت خدمات ارائه شده توسط اپراتور های موجود می باشد.

 از  آنجایی که در صورت عدم فعال سازی گوشی موبایل توسط خریداران از طریق حساب کاربری آن ها در سامانه همتا در بازه زمانی مشخص شده به عنوان مهلت رجیستری کردن گوشی موبایل و پس از پایان یافتن این بازه زمانی خود به خود تمامی خدمات ارائه شده به تلفن همراه ذکر شده قطع و امکان استفاده از دیگر امکانات در اپراتور برای آن نیز وجود نخواهد داشت لذا در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه فعالسازی رجیستری گوشی موبایل در سامانه همتا و روش‌های مختلف انجام آن پرداخته شده است.




کد فعال سازی رجیستری گوشی
همانطور که گفته شد بر طبق قوانین جدید طرح رجیستری  گوشی، تمامی افرادی که قصد خرید گوشی موبایل را دارند ملزم هستند تا ضمن ثبت نام در سامانه همتا که برای ارائه خدمات مربوط به گوشی موبایل در اختیار افراد قرار داده شده است اقدام به ثبت و فعالسازی گوشی مورد نظر در آن کنند.

نحوه فعال سازی گوشی موبایل در سامانه همتا به این صورت است که ابتدا وارد حساب کاربری خود در سامانه شده و از منو موجود در آن گزینه " فعالسازی " را انتخاب کنید. پس از آن با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز که شامل شماره تلفن همراه، کد IMEI، کد فعالسازی همتا و سایر موارد از این دست می باشند فرایند فعال سازی گوشی موبایل و اختصاص دادن مالکیت آن به یک خط مشخص را تکمیل کنید.

از جمله مهمترین داده های مورد نیاز برای فعال سازی گوشی موبایل در سامانه همتا شامل کد فعالسازی می باشد که دارندگان گوشی موبایل با توجه به روش خرید آن از روش های متفاوتی برای به دست آوردن آن باید استفاده کنند. در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: نحوه رجیستری گوشی دسته دوم


انواع روش های کد فعال سازی رجیستری گوشی
به طور کلی سه روش اصلی برای دریافت کد فعالسازی رجیستری گوشی موبایل وجود دارد که دارندگان گوشی موبایل با توجه به روش خرید تلفن خود باید روش مناسب با آن را انتخاب کنند. در ادامه به توضیح هر یک از آن ها پرداخته شده است:

روش اول در حالتی است که فرد اقدام به خرید گوشی موبایل آکبند و نو کرده باشد که در این صورت اطلاعات مربوط به کد فعالسازی بر روی جعبه و یا کارت گارانتی آن می باشد. اما این امکان وجود دارد که کد مربوطه بر روی جعبه یا کارت گارانتی تلفن همراه وجود نداشته باشد که در این حالت لازم است تا دارنده آن با استفاده از دریافت گزارش استعلام و اصالت سنجی آن شماره تلفن شرکت تولید کننده گوشی موبایل را پیدا و جهت دریافت کد مربوطه با آن ها تماس حاصل کنند.

در حالت دیگر ممکن است که گوشی موبایل خریداری شده توسط فرد دسته دوم و کار کرده باشد در این صورت این معنا را می دهد که تلفن مورد نظر قبلا توسط فردی دیگر ( دارنده قبلی آن ) در سامانه همتا اصالت سنجی و فعالسازی شده است. در این حالت خریدار باید از فروشنده درخواست کند تا در همان لحظه و در حضور وی اقدام به انجام فرایند انتقال مالکیت گوشی دسته دوم سامانه همتا در سامانه همتا برای فرد خریدار کند.

پس از پایان موفقیت آمیز فرایند انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا یک کد فعال سازی از طرف این سامانه به شماره تلفن ثبت شده خریدار توسط فروشنده ارسال می گردد. پس دریافت کد مربوطه به جهت نهایی شدن فرایند، انتفال فرد خریدار ملزم است تا اقدام به ثبت کد مورد نظر در حساب کاربری سامانه همتا خود کند، در غیر این صورت فرایند انتقال ناقص مانده و گوشی موبایل همچنان در مالکیت فروشنده باقی خواهد ماند.

روش سوم برای گوشی های مسافرتی می باشد که درواقع به نوعی از گوشی های موجود در بازار گفته می شود که توسط افرادی خارج از کشور وارد مرز های داخلی شده و در نتیجه آن برای قانونی شدن آن ها لازم است تا مبلغ مربوط به هزینه عوارض گمرک آن پرداخته شود. پس از انجام این کار تلفن همراه مورد نظر مجاز به فعالیت در داخل کشور خواهد شد.

برای دریافت کد فعالسازی در این حالت لازم است تا با مراجعه به حساب کاربری خود در سامانه همتا و انتخاب گزینه گوشی مسافرتی مراحل مربوط به آن را طی کرده و در نهایت کد فعال سازی رجیستری مورد نظر برای شماره تلفن ثبت شده در این سامانه ارسال خواهد گردید.



کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کد فعال سازی رجیستری گوشی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: رجیستری گوشی مسافرتی



سوالات متداول


1- کد فعال سازی رجیستری گوشی به چه صورت است ؟
از جمله مهمترین داده های مورد نیاز برای فعالسازی گوشی موبایل در سامانه همتا شامل کد فعالسازی می باشد که در متن مقاله به طور کامل در رابطه با آن صحبت شده است


2- انواع روش های کد فعال سازی رجیستری گوشی به چه صورتی هستند ؟
سه روش اصلی برای دریافت کد فعالسازی رجیستری گوشی موبایل وجود دارد که دارندگان گوشی موبایل با توجه به روش خرید تلفن خود باید روش مناسب با آن را انتخاب کنند و در متن مقاله به آن ها اشاره شده است


3- از جمله خدماتی که افراد از  سامانه همتا پس از ایجاد حساب کاربری در آن می توانند دریافت کنند چه چیز هایی است ؟
یکی از مهمترین خدمات این سامانه امکان فعال سازی یا رجیستری گوشی موبایل به منظور دریافت مجوز های لازم برای دریافت خدمات ارائه شده توسط اپراتور های موجود می باشد که در متن مقاله به توضیح آن پرداخته شده است

منبع : کد فعال سازی رجیستری گوشی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3LDR
نظرتان را بنویسید