رجیستری گوشی با کد دستوری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
با توجه به قوانین جدیدی که در رابطه با بازار گوشی موبایل و سایر وسایلی که از سیمکارت استفاده می کنند وضع شده است، تمامی افرادی که دارای تلفن همراه هستند ملزم به فعالسازی و رجیستری کردن آن برای یک خط تلفن مشخص در سامانه همتا می باشند.

از آنجایی که در صورت عدم رجیستری گوشی موبایل در مهلت زمانی مشخص شده به صورت خود به خود دستگاه مورد نظر از کار می افتد لذا تمامی افرادی که گوشی جدید خریداری می کنند به دنبال انجام مراحل فعالسازی آن می باشند.

به طور کلی برای فعال سازی گوشی موبایل سه روش اصلی وجود دارد که کاربران با توجه به شرایط خود می توانند هر یک از آن ها را انتخاب کنند. این روش ها به ترتیب شامل مراجعه به سایت همتا و حساب کاربری خود در آن، دانلود برنامه همتا و نصب آن بر روی گوشی موبایل و در نهایت استفاده از کد دستوری #7777*  که برای این منظور تعریف شده است.

از آنجایی که در استفاده از کد دستوری #7777*  نیازی به وجود اینترنت و مراجعه به سایت یا دانلود اپلیکیشن نمی باشد لذا بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از این روش برای رجیستری گوشی موبایل خود هستند. از این رو در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش نحوه رجیستری گوشی موبایل با استفاده از کد دستوری #7777* پرداخته شده است.





نحوه فعالسازی گوشی موبایل با کد دستوری #7777*
همانطور که گفته شد برای فعال سازی گوشی موبایل از طریق کد دستوری #7777* به استفاده از اینترنت و یا دانلود برنامه همتا نیاز نبوده و تنها با استفاده از شماره گیری کردن سر شماره #7777* در خط تلفنی که برای تخصیص مالکیت گوشی موبایل خود در نظر گرفته اید می توانید مراحل مربوط به رجیستری تلفن را طی کنید. این مراحل به ترتیب عبارتند از:

شماره گیری کد دستوری #7777* با استفاده از خط مورد نظر خود برای تخصیص مالکیت گوشی موبایل برای آن. همانند تصویر زیر:







در مرحله بعد منویی برای شما نشان داده می شود که لازم است تا گزینه " فعالسازی " را از بین آن ها انتخاب کنید. مانند تصویر:







در مرحله بعد لازم است تا کد IMEI مربوط به گوشی تلفن خریداری شده خود را در کادر مشخص شده به دقت وارد کنید. مانند تصویر زیر :







در این قسمت پیامی برای شما نمایش داده می شود که در آن باید شماره تلفنی که قصد دارید تا مالکیت گوشی موبایل مورد نظر را به آن اختصاص دهید وارد کنید. مطابق با تصویر :







در این مرحله باید کد فعالسازی همتا مربوط به گوشی تلفن خود را در کادر مربوط به آن وارد کنید. مانند تصویر :







در قسمت بعد اطلاعات وارد شده توسط شما به نمایش گذاشته می شود. در صورت درست بودن آن ها گزینه تایید را انتخاب کنید. مانند تصویر:







در نهایت و در مرحله پایانی پیغامی با عنوان موفقیت آمیز بودن رجیستری گوشی موبایل برای شما به نمایش داده می شود که باید گزینه " تایید " آن را انتخاب کرده و به این ترتیب فرایند فعالسازی را به پایان برسانید. همانند تصویر :







بیشتر بخوانید: نحوه رجیستری گوشی دست دوم


نکاتی در رابطه با فعالسازی گوشی موبایل با کد دستوری
در رابطه با رجیستری گوشی موبایل با کد دستوری #7777* نکاتی وجود دارد که افراد پس از انتخاب این روش رجیستری گوشی موبایل باید به آن ها توجه داشته باشند. این نکات عبارتند از:

حتما در مدت زمان مشخص شده به عنوان مهلت رجیستری گوشی موبایل اقدام به انجام این کار کنید چرا که در غیر این صورت گوشی موبایل به صورت خود به خود غیر فعال خواهد شد.

در صورتی که گوشی خریداری شده دسته دوم باaد چنانچه اقدام به انتقال مالکیت گوشی دسته دوم سامانه همتا نشود گوشی مورد نظر همچنان در مالکیت فرد فروشنده باقی خواهد ماند.

تمامی گوشی های موبایلی که قبل از طرح رجیستری تلفن همراه خریداری شده اند مجاز به استفاده از خدمات اپراتور ها بوده و نیازی به فعالسازی ندارند .

در صورتی که دستگاه های قدیمی به فروش برسند قبل از هر چیزی لازم است تا در سامانه همتا ثبت و فعال سازی شوند و سپس اقدام به انتقال مالکیت گوشی موبایل در سامانه همتا برای شماره تلفن مربوط به شخص خریدار کند.



کارشناسان مرکز مشاوره دینا آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون رجیستری گوشی موبایل با کد دستوری پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: رجیستری گوشی مسافرتی



سوالات متداول


1- چند روش برای فعالسازی گوشی موبایل وجود دارد ؟
به طور کلی برای فعالسازی گوشی موبایل سه روش اصلی وجود دارد که کاربران با توجه به شرایط خود می توانند هر یک از آن ها را انتخاب کنند و در متن مقاله به آن ها اشاره شده است


2- نحوه فعالسازی گوشی موبایل با کد دستوری #7777* به چه صورت است ؟
با استفاده از شماره گیری کردن سرشماره مخصوص در خط تلفنی مورد نظر خود می توانید مراحل مربوط به فعالسازی تلفن را طی کنید که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است


3- چنانچه در مدت زمان مشخص شده به عنوان مهلت فعالسازی گوشی موبایل این کار صورت نگیرد چه اتفاقی می افتد ؟
در این صورت گوشی موبایل مورد نظر به صورت خود به خود غیر فعال می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است

منبع : رجیستری گوشی با کد دستوری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4M0x
نظرتان را بنویسید