سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی tumsnavid.vums.ac.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه نوید یکی از بسته های توسعه آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی محسوب شده که شامل بخش ها مختلفی مانند ثبت نام ، شرکت در کلاس ، ارائه تکالیف و ارزشیابی آنلاین از دانشجو است . برای ورود به سامانه نوید tumsnavid.vums.ac.ir ابتدا باید از طریق نام کاربری و کلمه عبور خود وارد سیستم سما یا نوید شده تا امکان شرکت در دوره های مجازی برای دانشجویان فراهم گردد .




سیستم های مدیریت یادگیری زیر ساخت کلیدی و ضروری برای توسعه یادگیری الکترونیکی محسوب می شوند . این سیستم ها که به طور نرم افزار تهیه شده اند ، امور مربوط به برقراری تعامل بین فراگیران و محتوای آموزشی و همچنین اساتید را انجام می دهند . یکی از این نرم افزارها ، سامانه نوید ( نرم افزار ویژه یادگیری دانشگاهی ) است که به منظور یادگیری مجازی برای دانشگاه های علوم پزشکی طراحی شده است .

امروزه به علت شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه ها ، تمرکز مدیران کشور بر روی آموزش مجازی است . از این رو سامانه نوید با بخش های آموزشی گوناگون مانند معرفی درس ، منابع ، تکالیف ، آزمون و شرکت در کلاس های درسی می تواند فضای واقعی ترم های آموزشی را برای دانشجویان تداعی کند . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این سامانه به بررسی نرم افزار علوم پزشکی نوید tumsnavid.vums.ac.ir می پردازیم .



ورود به سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی
سامانه الکترونیکی نوید علوم پزشکی برای دانشجویانی که علاقه مند به تحصیل رشته های مجازی در دانشگاه ها هستند تهیه شده است . در این نرم افزار تمام فعالیت های دانشگاهی به صورت اینترنتی بوده و مانند سایر دانشگاه های غیر مجازی دارای امکانات متنوعی برای دانشجویان خود می باشد .



 دانشجویان علوم پزشکی برای ورود به سامانه مجازی نوید ابتدا می بایست به آدرس tumsnavid.vums.ac.ir مراجعه کرده و سپس بر روی گزینه ورود به سامانه سما یا نوید کلیک نمایند .







 برای ورود به این سامانه ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید .









 در صفحه ای که مقابل شماست ، بخش های مختلف سایت نوید مانند درس های جاری و پیشین ، دوره های جاری و پیشین را مشاهده می کنید . با کلیک بر روی هر آیتم می توانید محتوای آن بخش را مشاهده نمایید .







 در آغاز هر ترم تحصیلی برای آن که بدانید درس هایتان از چه بخش هایی تشکیل شده است می توانید وارد گروه تدریس شده و گزینه معرفی درس را انتخاب نمایید . اطلاعات مربوط به درس و استاد مربوطه در اینجا به نمایش در می آید .







 برای هر درسی بخشی در بالای صفحه در نظر گرفته شده است که به توضیح منابع آن درس ، تکالیف ، گفتگو های کلاسی و ... می پردازد . با کلیک بر روی هر کدام می توانید از اطلاعات بروز آن بخش استفاده کرده و فایل های مرتبط را دانلود نمایید .







 یکی از بخش های مهمی که در نرم افزار مجازی نوید وجود دارد ، نرم افزارهای مشاهده محتوا هستند که اگر روی هر کدام از آن ها کلیک کنید می توانید این نرم افزارها را بر روی سیستم های خود دانلود و یا راهنمای استفاده از آن را مطالعه کنید .







 لینک مستقیم ورود به سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی



همان طور که می دانید بعضی از دانشگاه های کشور دارای رشته های مجازی بوده و این امکان را برای دانشجویان فراهم آورده تا به صورت آنلاین و با استفاده از نرم افزارهای مختلف دانشگاهی شروع به مطالعه دروس مختلف نمایند . در مقاله زیر شهریه هر کدام از این دانشگاه ها شرح داده شده است .

بیشتر بخوانید: شهریه دانشگاه مجازی









قوانین سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی
دانشگاه علوم پزشکی مجازی به عنوان یک دانشگاه الکترونیکی پیشرو در آموزش ، پژوهش و تولید علم هست و در این راستا با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور همکاری نموده و نرم افزار مجازی نوید را در اختیار دانشجویان پزشکی قرار داده است که البته این فرآیند مستلزم رعایت قوانین زیر است :



 دانشگاه های علوم پزشکی مجاز هستند تا هر نوع برنامه درسی خود را حتی بدون هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی در سامانه نوید قرار دهند .



 مسئولیت محتواهای ارائه شده بر عهده مدرسین بهره بردار بوده و دانشگاه پزشکی مجازی مسئولیتی در این قبال ندارد .



 هر نوع پژوهش و استفاده از نام سامانه نوید در کلیه اخبار و محصولات علمی باید با ذکر عنوان دانشگاه علوم پزشکی مجازی باشد ، در غیر این صورت دانشگاه مجازی علوم پزشکی می تواند برای لغو نشر محصولات علمی اقدام نماید .



 همه دانشگاه های علوم پزشکی موظف هستند تا یک نفر ادمین تام الاختیار به دانشگاه علوم پزشکی مجازی معرفی نمایند .



 دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای حفظ اطلاعات موجود در سیستم خود از سایر دانشگاه ها می کوشد اما در صورت بروز مشکل ، مسئولیتی را بر عهده نگرفته و توضیحات لازم را به دانشگاه بهره بردار ارائه می دهد .



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند با در دست داشتن اطلاعات کافی در این باره شما را از نحوه استفاده از سامانه نوید مطلع کرده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا شما را راهنمایی نمایند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت











سوالات متداول


1- سامانه نوید چیست ؟
سامانه نوید ویژه یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی است و دارای بخش های مختلفی می باشد که در متن مقاله توضیح داده شده است .




2- نحوه ورود به سایت نوید چگونه است ؟
برای ورود به سامانه نوید ابتدا آدرس ایمیل و شماره کاربری خود را وارد کرده و سپس از طریق راهنمای تصویری داخل متن به قسمت های مختلف سایت مراجعه نمایید .




3- آیا امکان ارزشیابی از دانشجویان در سایت نوید وجود دارد ؟
بله ، همان طور که در متن مقاله نیز توضیح داده شده است ، سامانه نوید دارای امکاناتی مانند حضور مجازی در کلاس درس ، انجام تکالیف ، گفتگو با دوستان و اساتید و ارزشیابی می باشد .

منبع : سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی مجازی tumsnavid.vums.ac.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/7Gr8
نظرتان را بنویسید