مصاحبه سازمان نظام روانشناسی

مصاحبه سازمان نظام روانشناسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
متقاضیانی که قصد گرفتن مجوز اشتغال در رشته های روانشناسی و مشاوره را دارند ، علاوه بر اینکه باید دارای شماره عضویت در سازمان نظام روانشناسی باشند ، می بایست فرم تقاضای صدور پروانه اشتغال 99 را نیز تکمیل نمایند . مدتی پس از بررسی اطلاعات و مدارک ، متقاضیان به مصاحبه تخصصی جهت دریافت مجوز اشتغال روانشناسی دعوت می شوند .




همه فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر رشته روانشناسی و مشاوره می توانند با مراجعه به سایت سازمان روانشناسی شماره عضویت نظام روانشناسی و مشاوره را دریافت کنند . عضویت در این سامانه به منظور تایید صلاحیت های متقاضی به عنوان یک روانشناس نیست ، بلکه یکی از مراحل الزامی برای ثبت درخواست دریافت مجوز اشتغال است .

پروانه اشتغال نظام روانشناسی این اجازه را به متقاضیان می دهد تا امکان تاسیس کلینیک های روانشناسی و درمان مراجعه کنندگان را داشته باشند . یکی از مهم ترین مراحل اخذ مجوز ، قبول شدن در مصاحبه تخصصی نظام روانشناسی 99 است که توسط اساتید این سازمان برگزار می گردد . از آن جایی که موفقیت در این آزمون نشان دهنده داشتن صلاحیت های حرفه ای و شغلی در زمینه کار روانشناسی می باشد قصد داریم در ادامه مقاله به بررسی مصاحبه سازمان روانشناسی بپردازیم .



شرایط دعوت به مصاحبه نظام روانشناسی
از جمله شروط اولیه دعوت به مصاحبه نظام روانشناسی داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد در رشته های روانشناسی و مشاوره است . متقاضیان با داشتن این مدرک می توانند به سایت سازمان روانشناسی pcoiran.ir مراجعه کرده و فرم عضویت در سازمان را تکمیل نمایند ، چرا که بدون تکمیل این فرم و دریافت شماره عضویت اجازه ثبت درخواست مجوز اشتغال را نخواهند داشت .

پس از این که از زمان عضویت متقاضیان در سامانه نظام روانشناسی به مدت یک سال گذشت ، داوطلبان می توانند فرم 111 که همان تقاضای صدور پروانه اشتغال به کار روانشناسی است را تکمیل نمایند . به عبارت بهتر می توان گفت تا قبل از ارائه این درخواست هیچ گزینشی برای تایید و یا رد صلاحیت متقاضیان وجود ندارد .

برای شروع فرآیند اخذ مجوز ابتدا باید از چگونگی عضویت در سازمان نظام روانشناسی و ارسال مدارک و اطلاعات شخصی خود مطلع باشید . به منظور راهنمایی بیشتر داوطلبان نمونه فرم عضویت در سازمان روانشناسی به همراه تمامی مراحلی که متقاضی برای دریافت پروانه اشتغال ملزم به گذراندن است در مقاله زیر توضیح داده شده است .

بیشتر بخوانید: نحوه عضویت در سازمان نظام روانشناسی









زمان و نحوه مصاحبه تخصصی سازمان نظام روانشناسی
پس از گذشت یک سال از عضویت داوطلب در سایت و ارسال تقاضا نامه صدور پروانه ، اطلاعات متقاضی توسط کمیسیون سازمان روانشناسی بررسی شده و در صورتی که هیج نقصی در مدارک ارسالی وجود نداشته باشد ، گزینش نهایی متقاضیان که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است آغاز می گردد .

مصاحبه رشته روانشناسی به منظور بررسی توانمندی های علمی متقاضی ، مهارت های رفتاری و اخلاقی و همچنین صلاحیت شغلی وی برگزار می گردد . متقاضیانی که قبل از حضور در جلسه مصاحبه ، در دوره های مختلف کارورزی ، پروژه های تحقیقاتی ، همایش ها و کارگاه های آموزشی شرکت کرده اند به علت داشتن مهارت و تجارب عملی از شانس بیشتری برای قبولی در مصاحبه برخوردار خواهند بود .

همانطور که گفته شد مصاحبه تخصصی روانشناسی فقط به منظور صدور پروانه اشتغال برگزار شده تا متقاضی بتواند در حرفه مربوط به رشته خویش مشغول به کار شود . برخلاف مصاحبه سازمان های دیگر که ممکن است افراد را در مجموعه خود به استخدام درآورند ، پس از قبولی در این مصاحبه هیچ متقاضی به استخدام رسمی سازمان نظام روانشناسی پذیرفته نمی شود بلکه فقط مجوز شروع به کار خود را دریافت می نماید . لذا داشتن دانش تخصصی در رشته روانشناسی و مشاوره کافی است و نیازی به مطالعه منابع عقیدتی و سیاسی برای مصاحبه نیست .

پاسخ هایی که متقاضیان در جلسه مصاحبه به سوالات اساتید می دهند به علت وجود رویکرد های متفاوت در روانشناسی از شخصی به شخص دیگر فرق می کند . به متقاضیان توصیه می شود که از رویکرد ها و نظریه های پراکنده در پاسخ های خود استفاده نکرده و سلایق شخصی خود را در روند درمان کیس های پیشنهادی از سوی اساتید اعمال نکنند . برای دریافت اطلاعات تکمیلی در مورد اخذ پروانه نظام روانشناسی می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید .

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند به متقاضیان دریافت پروانه نظام روانشناسی اطلاعات تخصصی لازم را ارائه کرده و آنان را از طریق سیستم مشاوره تلفنی هیوا راهنمایی نمایند .

در ادامه بخوانید: اخذ پروانه روانشناسی و مشاوره











سوالات متداول


1- مصاحبه تخصصی سازمان نظام روانشناسی به چه منظور انجام می شود ؟
متقاضیانی که علاقه مند به دریافت پروانه اشتغال در رشته های روانشناسی و مشاوره هستند باید در این مصاحبه شرکت نمایند که اطلاعات تکمیلی آن در متن مقاله موجود است .




2- دعوت به مصاحبه نظام روانشناسی در چه زمانی صورت می گیرد ؟
همانطور که در متن مقاله نیز توضیح داده شد ، زمان دقیقی برای دعوت به مصاحبه روانشناسی وجود ندارد بلکه با توجه به زمان ارائه تقاضا اخذ مجوز به مصاحبه دعوت خواهید شد .




3- سوالات مصاحبه تخصصی سازمان نظام روانشناسی چیست ؟
با توجه به توضیحات مقاله ، سوالات مصاحبه نظام روانشناسی مربوط به حوزه تخصصی روانشناسی و مشاوره بوده و سوالات سیاسی و عقیدتی در آن وجود ندارد .

منبع : مصاحبه سازمان نظام روانشناسی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8Jv2
نظرتان را بنویسید