سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه

سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دارندگان سهمیه شاهد و ایثاگران لازم است ، قبل از شروع ثبت نام آزمون هایی اعم از ( کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، دکتری و ... ) به سایت ایثار به نشانی isaar.ir مراجعه کرده تا از جزئیاتی مانند تشکیل پرونده و مدت حضورشان در جبهه مطلع گردند و در صورت داشتن سهمیه ایثارگری ، بتوانند از این سهمیه در آزمون مورد نظر خود استفاده نمایند .




یکی از مهم ترین مباحث در کنکور سراسری به علت تاثیر در رتبه و قبولی داوطلبان شرکت کننده در این آزمون ، سهمیه های موثر در کنکور سراسری می باشد . با توجه به سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری ، تاثیر سهمیه های کنکور در نتیجه داوطلبان به قابل چشم پوشی نیست .

لازم به ذکر است این سامانه برای استعلام تمامی آزمون های سراسری اعم از کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته که مجری برگزاری آن ها سازمان سنجش می باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد .

تمامی افرادی که تصمیم به شرکت در آزمون سراسری 1400 دارند ، با مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و اطلاع از شرایط خود ، می توانند از سهمیه اعمالی شان در کنکور سراسری 1400 مطلع گردند . مسلما شنیده اید که یکی از سهمیه های مهم در کنکور سراسری ، سهیمه ایثارگران می باشد که استفاده از آن دارای شرایط و قوانین مشخصی است .

داوطلبان زمان ثبت نام کنکور 1400 ، می بایست نسبت به درج سهمیه خود در فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند . برخی از این سهمیه ها مانند سهمیه ایثارگران ، نیازمند تایید توسط ارگان مورد نظر می باشند . بسیاری از داوطلبان از نحوه تایید سهمیه ایثارگران اطلاعی ندارند ، به همین منظور در ادامه این مقاله به بررسی سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه از طریق سایت isaar.ir پرداخته ایم . با ما همراه باشید !



لینک ورود به سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
یکی از پرمتقاضی ترین سهمیه های کنکور سراسری ، سهمیه ایثارگران می باشد که به دو دسته 25 و 5 درصدی تقسیم می گردد . در سهمیه اختصاص یافته به ایثارگران ، تعداد متقاضیان رزمندگان با بیش از شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه و همسر و فرزند آنان از سایر متقاضیان سهمیه ایثارگران بیشتر می باشد .

رزمندگان معمولا از طریق وزارت جهاد کشاورزی ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح ( سپاه پاسداران انقلاب اسلامی _ کادر و سرباز وظیفه ) ، نیروهای مسلح ( ارتش جمهوری اسلامی ایران ) به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شدند .

از آنجایی که زمان ثبت نام  کنکور سراسری 1400 ، تعدادی از بندهای سهمیه ایثارگران ملزم به وارد کردن کد رهگیری جهت استفاده از سهمیه خود می باشند ، سپاه جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی سامانه تایید سهمیه ایثارگران به نشانی isaarit.isaar.ir تنها برای نیروهای اعزامی از طرف سپاه جمهوری اسلامی ایران و با هدف جلوگیری از مکاتبات زیاد و همچنین تکریم شان منزلت اجتماعی ایثارگران طراحی کرده است . 

این دسته از داوطلبان اعزامی به جبهه های حق علیه باطل ، با مراجعه به سایت ایثار و وارد نمودن اطلاعات درخواستی خود می توانند از تشکیل یا عدم تشکیل پرونده خود و همچنین مدت زمان حضورشان در جبهه ، بدون مراجعه حضوری به این ارگان مطلع گردند .





برای ورود به سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه کلیک کنید



 تمامی متقاضیانی که زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400 ملزم به وارد کردن کدرهگیری می باشند ، دارای سهمیه ایثارگران 5 درصدی هستند . برای اطلاع از جزئیات سهمیه ایثارگران 5 درصد مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد .

بیشتر بخوانید: تاثیر سهمیه پنج درصدی ایثارگران در کنکور سراسری





نحوه استفاده از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
همانطور که پیشتر اشاره کردیم ، داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر اعلام علاقمندی می بایست نسبت به دریافت کدرهگیری مورد نیاز برای اعمال سهمیه نیز اقدام نموده و آن را در فرم ثبت نام کنکور سراسری درج نمایند .

با طراحی سامانه ایثار ، رزمندگان اعزامی از جانب سپاه پاسداران ، قبل از شروع مهلت ثبت نام کنکور سراسری 1400 ، می توانند وارد این سایت مذکور شده و طبق مراحل گفته شده در این قسمت ، از تشکیل پرونده یا عدم تشکیل پرونده خود مطلع شوند و در صورت عدم تشکیل پرونده زمان لازم جهت انجام این کار داشته باشند .

مراحل استفاده از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
ورود به سامانه ایثار ، انتخاب گزینه خدمات پرکابرد از منوی سمت چپ
انتخاب گزینه استعلام ایثارگر یا وابسته از منوی خدمات الکترونیک عمومی
وارد کردن اطلاعات خواسته شده
مشاهده اطلاعات رزمنده
راهنمای تصویری استفاده از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
 داوطلب مطابق تصویر زیر وارد سامانه ایثار به نشانی isaar.ir شده و از منوی سمت چپ  گزینه خدمات پرکابرد را انتخاب می نماید .







 در این صفحه سامانه خدمات الکترونیک ایثار برای داوطلب گشوده می شود که مطابق تصویر باید گزینه استعلام ایثارگر یا وابسته را از منوی خدمات الکترونیک عمومی انتخاب نماید .







 مطابق تصویر زیر کدملی را وارد کرده و در انتها کد امنیتی را در کادر مشخص شده وارد کرده و روی کلمه استعلام کلیک می کند تا اطلاعات داوطلب نمایش داده شود .







بیشتر بخوانید: راهنمای تایید سهمیه ایثارگران
” سامانه تایید سهمیه فقط برای اطلاع از تشکیل پرونده است نه دریافت کد رهگیری ! “










مشاوره سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
پس از استعلام داوطلبان از سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه با دو دسته داوطلب مواجه هستیم که هر یک با توجه به وضعیتی که پیش رو دارند ، جهت استفاده از سهمیه ایثارگران لازم است اقداماتی را انجام دهند :

 دسته اول : داوطلبانی هستند که پس از وارد کردن کدملی رزمنده در سامانه ایثار موفق به مشاهده اطلاعاتی از قبیل مدت حضور رزمنده در جبهه ، نام و نام خانوادگی و شماره ملی وی می شوند . داوطلبانی که موفق به مشاهده این اطلاعات شده اند بدین معنی است که از طرف سپاه برایشان پرونده تشکیل شده است . این افراد زمان ثبت نام کنکور سراسری جهت دریافت کدرهگیری خود باید به صورت حضوری به سپاه محل سکونت خود مراجعه کرده و پی از دریافت این کد ، آن را در فرم ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند .

 دسته دوم : افرادی هستند که پس از وارد کردن کدملی خود ، هیچ اطلاعاتی برایشان نمایش داده نمی شود یعنی پرونده ای مبنی بر حضور این فرد در جبهه تشکیل نشده است ، این دسته از افراد در اولین فرصت و قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری باید به سپاه استان محل اعزام خود مراجعه کرده و با داشتن مدارک خود نسبت به تشکیل پرونده اقدام نمایند .

 لازم به ذکر است که تمامی افراد جانباز با هر درصد جانبازی ، فارغ از ارگان محل اعزامشان ، زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می شوند و نیازی این افراد و همسر و فرزند آنان نیازی به وارد کردن کد رهگیری ندارند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه ایثارگران







 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما پیرامون سهمیه های موثر در کنکور سراسری 1400 و نحوه تایید سهمیه ایثارگران ، سپاه و نیروهای مسلح می باشند . شما می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجرب این مرکز مشاوره در ارتباط باشید . همچنین پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید تا از تمامی اخبار مربوط به کنکور سراسری و سهمیه های موثر در آن مطلع شوید .




سوالات متداول


1- استعلام سهمیه ایثارگران شپاه از طریق چه سایتی امکان پذیر می باشد ؟
استعلام وجود این سهمیه برای متقاضیان از طریق سامانه isaar.ir امکان پذیر می باشد البته توضیحات تکمیلی در متن مقاله ارائه شده است .




2- سامانه ایثار برای کدام دسته از داوطلبان مورد استفاده قرار می گیرد ؟
همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، این سامانه صرفا برای رزمندگان اعزامی از طرف سپاه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می گیرد .




3- آیا از طریق سامانه isaar.ir کدرهگیری رزمندگان نیز قابل دریافت می باشد ؟
خیر ، همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است ، رزمندگان با مراجعه به این سایت فقط از تشکیل یا عدم تشکیل پرونده و همچنین مدت زمان حضورشان در جبهه مطلع می گردند .

منبع : سامانه تایید سهمیه ایثارگران سپاه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wJyJ
نظرتان را بنویسید