فواید بازی های فکری و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی

فواید بازی های فکری و تاثیر آن در زندگی فردی و اجتماعی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سام فتحی

اسباب بازی شانسی فکری :

اسباب بازی فکری از جمله ابزارهای است که برای گذراندن اوقات فراغت و سرگرمی استفاده می شود.که با اختیار کامل انتخاب شده است و باعث ایجاد هیجان می شود. اسباب بازی فکری بیشتر برای کودکان و گاهی  اوقات بزرگسالان تفریح و وسرگرمی را به وجود می آورد. بازی هایی که فکری هستند تنها برای کودکان مناسب نیستند. از آنجایی که اختیاری است بزرگسالان هم می توانند از آن استفاده کنند. این نوع از بازی ها در خارج از کشور و اقلیم ها در زمینه های اجتماعی با هم متفاوت می باشند. برای همین بازی های فکری بر اساس اقلیم ها دارای فعالیت های خاصی هستند. امروزه بیشتر بازی ها اکثر به صورت اینترنتی انجام می شود. اما روز به روز هم سازندگان بازی های فکری در تلاش هستند که با درست کردن نوع جدید، این بازی ها از یاد نرود. بیشتر بخوانید

انواع اسباب بازی شانسی فکری جدید : 

اسباب بازی فکری در چه شکل های طراحی می شوند؟

از آنجایی که اسباب بازی فکری برای آموزش کودکان طراحی شده، اغلب به شیوه ساده در عین حال محبوب و جذاب تهیه و طراحی شده اند. همانطور که میدانید کودکان علاقه بسیاری به وسایل و تجهیزات بزرگسالان دارند. اما استفاده از این ابزار برای کودکان ایمن نخواهد بود. همچنین این تجهیزات را نمی توان اسباب بازی های فکری نام برد. به همین دلیل ما به اشیایی در شکل  اسباب بازی نیاز داریم تا به کودکان آموزش فکری دهیم که طرز استفاده از بعضی اشیاء به چه صورت می باشد.

اسباب بازی فکری چگونه باعث رشد مهارت های مهم در کودکان می شوند ؟

اصلی ترین هدف از طراحی و ساخت اسباب بازی های آموزشی و فکری، آموزش به کودکان درباره چیزی است. این آموزش می تواند به صورت متفاوت فیزیکی، فکری و احساسی باشد. لازم به یاد آوری است بدانید اسباب بازی فکری یک موضوع خاص را به کودکان آموزش می دهد. همچنین به کودک کمک می کند تا مهارت های جدیدی مانند مهارت های حرکتی ظریف، هماهنگی دست وچشم، مهارت های صحبت کردن را در خود افزایش دهد.

یکی از پرکاربردترین و موثرترین اسباب بازی های فکری برای رشد و تقویت مغز، پازل است. پازل برخی مهارت ها را در کودکان تقویت می کند.

 که این مهارت ها عبارتند از:

آگاهی فضایی

بالا بردن دامنه توجه کودک

مهارت های حل مسئله

ایجاد هماهنگی میان دست و چشم

تشخیص و شناسایی شکل و رنگ ها از یکدیگر

خیلی از اسباب بازی آموزشی و فکری دیگر که به رشد و تقویت مغز کمک می کند عبارتند از:

لگوها، تخم مرغ شانسی، اسباب بازی ریز شانسی، اسباب بازی شانسی ارزان فرفره چاپدار، باب اسفنجی، اسباب بازی شانسی بزرگ، پازلی، پسرانه، ایرانی، توپ و لیوان پازلی، اسباب بازی شانسی دخترانه و ... ادامه مطالب 

 

لینک مرجع https://hodhodtoybox.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/grjj
نظرتان را بنویسید