مزیت های نرم افزار خزانه داری

مزیت های نرم افزار خزانه داری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سام سهیلی

به گزارش مستر دانستنی؛ یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد و مدیران مالی در اکثر سازمان‌ها، کنترل و مدیریت وجوه نقد و نقدینگی، اسناد مالی، بانک‌ها، صندوق، تضامین و دیگر عوامل مالی است. استفاده از نرم ‌افزار خزانه داری می‌تواند به سازمان‌ها در پردازش جریان نقدینگی، مدیریت روابط بانکی و افزایش ارزش جریان نقدی کمک کند. این نرم‌افزار، نقش مهمی در برنامه‌ریزی مالی دارد و می‌تواند از طریق اتوماسیون و یکپارچگی با سایر برنامه‌ها، در مدیریت دارایی‌ها، بدهی‌ها و حساب‌های بانکی، به سازمان‌ها کمک کند. هدف اصلی این نرم‌افزار، نظارت مستمر بر جریانات نقدی ورودی و خروجی است. این کار باعث بهبود وضعیت نقدینگی سازمان می‌شود و مدیران ارشد را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کند.

امکانات نرم افزار خزانه داری

نرم‌افزار خزانه داری با حذف ورود دستی داده‌ها و اتوماسیون فرآیندهای اسناد پرداخت، به سازمان‌ها کمک می‌کند تا میزان خطا را به طور قابل توجهی کاهش داده و در زمان صرفه‌جویی کنند. همچنین، امکان ردیابی خودکار نقدینگی، به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا بدون نیاز به بروزرسانی دستی روزانه یا هفتگی، سطح موجودی فعلی خود را پیگیری کنند.

یک سیستم خوب خزانه داری، اطلاعات دقیق و لحظه‌ای در مورد همه چیز، از موجودی نقدی گرفته تا سفارش‌های خرید فردی را، ارائه می‌دهد. به این ترتیب، بنگاه‌های اقتصادی تمام جزئیات مربوط به هزینه‌ها و منابع مالی خود را به طور دقیق می‌دانند. همچنین، سیستم خزانه داری، ابزار مهمی برای اطمینان از رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها است. بسیاری از کشورها مقررات سختگیرانه‌ای درباره عملیات خزانه داری دارند، از جمله مدیریت پول نقد و پردازش پرداخت. نرم‌افزار خزانه داری می‌تواند به سازمان‌ها در پیروی از این مقررات کمک کند.

بعضی از امکاناتی که نرم‌افزار سیستم خزانه داری به سازمان‌ها ارائه می‌دهد عبارتند از:

– تعریف انواع حساب‌های پرداختنی و دریافتنی در درگاه‌های مختلف

– امکان ثبت انواع پرداختی‌ها در یک فرم

– چاپ فرم های ساتنا و پایا

– مدیریت چک‌ها

– و غیره

گزارشات در نرم افزار خزانه داری

گزارش‌های خزانه‌داری یکی از ابزارهای بسیار حیاتی برای مدیران و تصمیم‌گیرندگان در کسب‌وکارها است. این گزارش‌ها به آنان کمک می‌کند تا اطلاعات دقیق و جامعی را درباره عملکرد مالی و وضعیت جریان‌های نقدی خود در اختیار داشته باشند. این اطلاعات بسیار مهم هستند زیرا به مدیران اجازه می‌دهد تا تصمیمات بهتری در مورد مدیریت نقدینگی و منابع مالی بگیرند.

یکی از ابزارهایی که در این بخش وجود دارد، نرم‌افزار خزانه‌داری است که امکان تهیه گزارش‌های مربوط به دریافتنی‌ها و پرداختنی‌ها را فراهم می‌کند. این گزارش‌ها براساس شماره اسناد، شماره چک، تاریخ سند و تاریخ چک و غیره تهیه می‌شوند و اطلاعاتی جامع درباره زمان و شخص دریافت کننده اسناد و وضعیت فعلی چک یا سند، ارائه می‌دهند.

با استفاده از نرم‌افزار خزانه‌داری، می‌توانید به راحتی جریان‌ها و درگاه‌های مالی خود را مدیریت کنید. این نرم‌افزار امکان تهیه گزارش صورتحساب بانک‌ها و صندوق‌ها را برای شما فراهم می‌کند و همچنین به شما کمک می‌کند تا مغایرت‌های بانکی را کنترل کنید.

گزارش‌های پیش‌بینی نقدینگی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. این گزارش‌ها به شما کمک می‌کنند تا در تاریخی که چک صادر می‌کنید، موجودی بانکی کافی داشته باشید. با استفاده از این گزارش‌ها، می‌توانید نقدینگی حساب‌های بانکی خود را در زمان مورد نیاز، پیش‌بینی کنید.

در نهایت، داشتن دسترسی به گزارش‌های خزانه‌داری به شما اطمینان می‌دهد که به طور کامل و دقیق نقشه‌ی راه نقدینگی و مدیریت مالی کسب‌وکار خود را در دست دارید.

چاپ فرم های ساتنا و پایا

این نرم‌افزار باید قابلیت پر کردن فرم‌های ساتنا و پایا را داشته باشد و با ثبت اطلاعات فرم‌ها در بانک اطلاعاتی، بتواند تنظیمات چاپی فرم‌ها را به صورت دلخواه تغییر دهد.

علاوه بر این، نرم‌افزار باید قابلیت کشیدن چک، پر کردن انواع فیش‌های بانکی متناسب با تنظیمات بانک‌های مختلف، پر کردن سفته و برات، راس‌گیری و مغایرت‌گیری و سایر امور بانکی را نیز داشته باشد.

همچنین، نرم‌افزار باید قابلیت ثبت و ضبط اطلاعات را داشته باشد و امکان گزارشگیری و چاپ فرم‌های ساتنا و پایا و ثبت سند برای این دو سیستم بانکی، چاپ چک، رسید چک، دستور پرداخت، چاپ فیش‌های بانکی، صدور و چاپ سفته و برات و همچنین مدیریت همه‌ی امور مالی و بانکی را فراهم کند.

امکاناتی که یک نرم افزار خزانه داری خوب باید داشته باشد

یک نرم افزار خزانه داری خوب باید با ارائه امکاناتی منحصربه‌فرد، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما فراهم کند. با استفاده از یک نرم افزار خوب، می‌توانید به طور خودکار تاریخ را به دو صورت عددی و حروفی، مبلغ را به حروف و پرفراژ، و مبلغ معادل چک را به تومان به صورت دلخواه درج کنید. همچنین، قادرید ارقام مبلغ را با استفاده از کاراکترهای دلخواه به گروه‌های سه رقمی تقسیم کنید.

در یک نرم افزار خزانه داری خوب، تغییر قلم چاپ برای همه پارامترهای چاپی نیز امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید تاریخ را به صورت حروفی با دو یا چهار رقم به طور خودکار درج کنید. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد تا پارامترهای چاپی در چک را،  در صورت نیاز چاپ کنید یا نکنید.

با استفاده از این نرم افزار، شما قادرید جایگاه چک را به صورت راست، چپ یا وسط در چاپگر تعیین کنید و سه متن ثابت و دو متن متغیر را برروی چک درج کنید. همچنین، می‌توانید چند شیوه یا الگو برای یک حساب جاری تعریف کنید.

از دیگر ویژگی‌های یک نرم افزار خزانه داری خوب، می‌توان به ارائه پیغام هشدار در صورت باقی ماندن 5 برگ یا کمتر از برگ‌های دسته چک، پیغام هشدار در صورت صدور آخرین برگ دسته چک، نمایش جدولی از رکوردهای ثبت شده در فرم صدور چک در بازه زمانی دلخواه، اتصال شیوه به دسته چک در هنگام تعریف دسته چک‌ها، و امکان بکاپ گیری خودکار از بانک اطلاعاتی هنگام خروج از برنامه، اشاره کرد.

با استفاده از یک نرم افزار خزانه داری قابل اعتماد، شما می‌توانید از برنامه‌های جانبی مانند دفتر تلفن، سررسید، تلفن‌های ضروری و … بهره‌برداری کنید.

دیگر امکانات یک نرم افزار خزانه داری مناسب عبارتند از:

  • نمایش وضعیت چک‌ها در جداول گزارشگیری با تفکیک رنگ‌های مختلف، از جمله در حال صدور، در جریان وصول، پاس شده، برگشتی و باطل شده
  • جایگذاری مبلغ و تاریخ به صورت عدد، در کادر چک‌های صیاد
  • تهیه گزارش و چاپ از لیست چک های صادره و دریافتی
  • ارسال لیست گزارش برروی word با الگوهای دلخواه
  • تعریف الگوهای چاپی مختلف و دلخواه برای چاپ لیست های گزارشگیری
  • استفاده از چک چاپ آزاد بدون نیاز به تعریف حساب و دسته چک
  • دارای فرم مغایرت گیری از حسابهای بانکی
  • دارای ثبت مشخصات مشتریان همراه با امکان تهیه گردش حساب هر کدام
  • دارای برنامه یادآور جهت نمایش چک های صادره و دریافتی در بازه زمانی دلخواه
  • ارسال لیست های گزارشگیری به اکسل
  • واگذاری و پاس چند چک بصورت گروهی به یک حساب دلخواه
  • دارای پیغام هشدار هنگام صدور چک در صورت کافی نبودن موجودی
  • دارای امکان دانلود و جایگذاری شیوه های جدید توسط کاربر تنها با یک کلیک
  • چاپ فرم های ساتنا و پایا
  • ثبت فیش بانکی

 

نظرتان را بنویسید