نورد سرد چیست + 3 مزیت و کاربرد

نورد سرد چیست + 3 مزیت و کاربرد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
daneshnameh.content

یکی از مراحل ساخت هر قطعه فولادی، نوردکاری آن است. این مرحله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تولید مقاطع گوناگون می‌باشد. چراکه قطعات در این فرآیند شکل اصلی و متناسب را به خود می‌گیرند. نوردکاری در 2 نوع سرد و گرم انجام می‌شود که در این مطلب قصد داریم به بررسی نورد سرد و چگونگی انجام آن بپردازیم. با ما همراه شوید.

نورد سرد چیست؟

نورد سرد که به انگلیسی cold rolling  نام دارد، از انواع فرآیند شکل‌دهی فلزات است که در آن علاوه بر افزایش طول و کاهش ضخامت قطعات، ساختار فلزات و خواص مکانیکی آن‌ها نیز تغییر می‌کند. نورد سرد در دمای پایین‌تر از تبلور فلز و در دمای اتاق صورت می‌گیرد.

شاخصه مهم نورد سرد آن است که در این نوردکاری امکان دستیابی به پرداخت‌های یک‌نواخت‌تر، ساختارهای مقاوم‌تر و با تخلخل پایین‌تر وجود دارد.

کاربرد نورد سرد چیست؟

نورد سرد به صورت مستقیم در ساخت انواع پروفیل‌ها همچون پروفیل زد، تیرآهن، پروفیل مکزیکی، قوطی، لوله فولادی، پروفیل درب و پنجره و غیره و تولید انواع ورق مانند سیاه، روغنی، گالوانیزه، رنگی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال به صورت غیرمستقیم در صنایعی مانند خودروسازی، نفت و گاز، ساختمان سازی و غیره کاربری دارد.

مزایای نورد سرد چیست؟

مزایای نوردکاری به روش سرد، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • استحکام بالای پروفیل
  • انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا
  • سختی بالای محصول

جمع بندی

نورد سرد یکی از انواع روش‌های نوردکاری می‌باشد که فرآیند آن در دمای پایین‌تر از تبلور فلز و دمای محیط صورت می‌گیرد. از نورد سرد برای ساخت انواع ورق فولادی و پروفیل‌های استفاده می‌شود.یآیندتتتت

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/KWzJ
نظرتان را بنویسید