قوطی ستونی؛ انواع و کاربردهای آن

قوطی ستونی؛ انواع و کاربردهای آن
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
daneshnameh.content

قوطی ستونی یکی از پرکاربردترین انواع پروفیل با سطح مقطع بسته است که از ورق سیاه تولید میگردد. عواملی همچون ضریب کشش پایین، وزن کم و قیمت مناسب باعث محبوبیت این نوع قوطی شده است. در ادامه به بررسی ویژگی ها، انواع و همچنین کاربردهای مختلف آن میپردازیم.

قوطی ستونی چیست؟

قوطی ستونی از انواع پروفیل قوطی سنگین میباشد. این نوع قوطی عموما در ابعاد 9×9  سانتی متر به بالا و در شاخه های 12 متری تولید و عرضه میشود. بسته به ضخامت ورق سیاه به کار رفته در تولید قوطی ستونی، وزن آن متغیر خواهد بود.

ویژگی‌های قوطی ستونی

ویژگی های منحصربفرد قوطی ستونی باعث کاربردهای گسترده آن در صنعت و ساختمان سازی شده است. از مهمترین این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضریب کشش پایین
  • فرم پذیری بالا
  • مقاومت بالا در برابر پیچش

انواع قوطی ستونی

قوطی ستونی در دو نوع مختلف تولید میشود:

  • قوطی ستونی صنعتی: ضخامت این محصول 6 میلی متر به بالا است
  • قوطی ستونی ساختمانی: ضخامت این محصول از 2 تا 6 میلیمتر متغیر است. وزن شاخه ستونی ساختمانی در مقایسه با ستونی صنعتی کمتر است.

کاربرد قوطی ستونی

کاربردهای عمده قوطی ستونی در ساختمان سازی، تولید تجهیزات و انواع ماشین‌آلات صنعتی و جرثقیل‌ است و همچنین کاربرد گسترده ای در تولید لوازم خانگی، لوازم پزشکی و لوازم ورزشی و مصارف عمومی دارد.

جمع بندی

قوطی ستونی در دو نوع صنعتی و ساختمانی تولید و عرضه شده و رایج ترین کاربرد آن در ساختمان سازی است. نوع ورق استفاده شده از عوامل مهم در تعیین قیمت قوطی ستونی به شمار میرود.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/LX5p
نظرتان را بنویسید