هفت مزیت باورنکردنی نواختن گیتار که باید بدانید!

هفت مزیت باورنکردنی نواختن گیتار که باید بدانید!
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahsa

بسیاری از افراد شنیدن صدای گیتار را بسیار آرامش بخش می  دانند اما علاوه بر ایجاد احساس خوشایند، جالب است بدانید نواختن گیتار چه  اثرات مثبتی بر روان افراد بجا می گذارد. بسیاری از گیتاریست ها نواختن  گیتار را  نوعی فرار ذهنی و ایجاد فاصله بین فرد و ذهن پر مشغله می دانند.  نواختن گیتار از جهات دیگری نیز برای سلامت کلی و سلامت روان شما مفید است، از این رو بسیاری از افراد به دنبال یادگیری و خرید گیتار  هستند تا وارد دنیای شیرین موسیقی با ساز گیتار شوند.

1. نواختن گیتار نوعی درمان است.

طی  مطالعات گسترده انجام شده، مزایای موسیقی درمانی روز به روز آشکارتر می  شود. نواختن گیتار برای مدیریت استرس افراد، تقویت حافظه آنها، بهبود مهارت  های ارتباطی و حرکتی موثر بوده و  کمک می کند تا افراد احساس کنند توانایی  بیشتری برای مقابله با زندگی دارند.

2. برای قلب شما خوب است.

موسیقی  درمانی به طور گسترده در مراقبت های بهداشتی عمومی در هلند اجرا می شود،  بنابراین جای تعجب نیست که گروهی از محققان این کشور به دنبال کشف ارتباط  بین تمرین موسیقی و فشار خون هستند. آنها سه نوازنده گیتار را مورد مطالعه  قرار دادند و دریافتند که هر بیمار که بیش از 100 دقیقه در روز تمرین  نواختن گیتار می کرد، کاهش قابل توجهی در فشار خون و ضربان قلب کمتری نسبت  به بیمارانی داشت که این کار را انجام نمی دادند.

3. خلاقیت شما را افزایش می دهد.

نواختن  گیتار برای آزادسازی خلاقیت محرک بسیار خوبی به شمار می آید. اگر نیاز به  خلاقیت در زمینه‌های مختلف زندگی مانند نوشتن یک مقاله یا خلق ایده‌هایی نو  برای شروع کار جدید دارید، چند دقیقه نواختن گیتار می‌تواند در مغز شما  فضایی برای خق ایده های الهام‌بخش ایجاد کند. همه ما ذاتاً خلاق هستیم، حتی  اگر گاهی آن را احساس نکنیم، اما نواختن گیتار ما را دوباره با خلاقیت  ذاتی ما پیوند می دهد.

4. به تقویت فعالیت های مغزی کمک می کند.

تاثیر  افزایش سن بر فعالیت های مغزی منجر به زوال مغزی خواهد شد. اما آیا می  دانستید که نواختن گیتار می تواند ماده خاکستری مغز را تقویت کند؟ مطالعات  اولیه اسکن مغز نشان می دهد که نواختن گیتار، در میان سایر آلات موسیقی، نه  تنها باعث افزایش حجم ماده خاکستری در مناطق مختلف مغز می شود و می تواند  از زوال ذهنی در سال های پیری، محافظت کند. یک مطالعه دوگانه انجام شده  توسط مرکز سلامت ذهن و بدن و دانشکده پزشکی و بیوسیستم های کاربردی دانشگاه  لوما لیندا نشان می دهد که نواختن گیتار همچنین می تواند استرس را کاهش  دهد.

5. شما را قادر می سازد تا احساسات خود را بیان کنید.

همه  ما لحظاتی را داریم که بیان شفاهی احساساتمان دشوار است، اما برای بسیاری  از گیتاریست‌ها نشان دادن و پردازش احساسات از طریق نواختن گیتار آسان‌تر  است. کرک ویندستاین از Crowbar یکی از این نوازندگان گیتار است که اشاره به  این موضوع دارد: "من در حین نواختن گیتار با احساسات زیادی روبرو می شوم.  گیتار بهترین وسیله‌ برای بیان احساسات من است. در حین نواختن گیتار، اغلب  احساس می‌کنم پرخاشگری، غم و هر گونه اضطرابی، از ذهن و بدنم خارج می‌شود.»

جف  لومیس، گیتاریست Arch Enemy موضوع را اینطور بیان می کند: "من به طور کلی  همیشه یک فرد خجالتی بوده‌ام و آنقدر زیاد صحبت نمی‌کردم. بنابراین نواختن  گیتار همیشه راهی بوده است که می‌توانم خودم را به دیگران بیان کنم."

7. نواختن گیتار اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

یادگیری  نواختن گیتار می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر عزت نفس و اعتماد به نفس شما  داشته باشد. همانطور که نواختن را یاد می گیرید و به پیشرفت خود ادامه می  دهید، این احتمال وجود دارد که به زودی در مقابل یکی از اعضای خانواده، یکی  از دوستان یا حتی یک سالن پر از تماشاچی، نوازندگی کنید. هر چند در ابتدا  ممکن است برای نواختن گیتار در مقابل دیگران، کمی مضطرب باشید، اما این کار  اعتماد به نفس شما را در مجامع عمومی افزایش خواهد داد. در نهایت، هرچه بیشتر در نواختن گیتار پیشرفت کنید، عزت نفس و اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد. این به نوبه خود باعث  افزایش احساس رضایت شما شده و  به شما کمک می کند تا احساس خوبی نسبت به  خودتان داشته باشید. 

برای خرید انواع سازهای موسیقی با بهترین کیفیت و قیمت ، به فروشگاه سازلند به آدرس https://saazland.com/ مراجعه کنید.

لینک مرجع https://saazland.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lA6M
نظرتان را بنویسید