سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی با کد ملی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
منظور از پرونده قضایی پرونده ای است که در دادسرا و دادگاه چه حقوقی و چه کیفری و چه شورا تشکیل میشود. صرف طرح شکایت و دعوی حقوقی و ثبت ان در سیستم قضایی دادگستری موجب تشکیل پرونده قضایی می گردد و اگر نیاز به اطلاعاتی از پرونده محکومیت اشخاص دارید به جهت عدم ذینفع بودن امکان پاسخگویی به شما در مراجع قانونی وجود ندارد هر چند که شما می توانید از طریق ارائه کدملی و مشخصات فرد مورد نظر از پرونده های ایشان اگاهی یابید.
همانطور که میدانید مردم برای رساندن پیام‌های‌ خود به یکدیگر، از اینترنت، تلفن همراه و پست و از این دست امکانات استفاده می‌کنند، اما در گذشته برای انجام کارهای قضایی و اطلاع طرف مقابل از آن، برگه‌های قضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با تشریفات و شرایط به خصوصی به دست مخاطب آن می‌رسد که به آن ابلاغ قضایی گفته می شود برای تسریع روند ادارای پرونده قضایی، قوه قضاییه اقدام به راه اندازی سامانه ای نموده است تا با مراجعه به آن ، روند رسیدگی به پرونده های حقوقی و قضایی با سهولت و سرعت بیشتر امکان پذیر شود . این سامانه که تحت عنوان سامانه ثنا شناخته شده است ، امکان پیگیری پرونده های قضایی با در اختیار داشتن کد یا شماره ملی را نیز فراهم آورده است در ادامه به سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی با کد ملی میپردازیم. البته پیگیری پرونده قضایی با کد ملی را میتوانید با تماس تلفنی با کارشناسان حقوقی ایران تحصیل براحتی انجام دهید و دیگر لازم به خواندن مقاله و بررسی سایت ثنا ندارید.
بعد از اینکه دعوایی قضایی در دادگستری مطرح شد، اولین دستور قضایی که در مورد آن صادر می‌شود، ابلاغ است. مدیر دفتر دادگاه بعد از صدور دستور ابلاغ یک نسخه از دادخواست و ضمایم آن را در پرونده بایگانی می‌کند و نسخه دیگر به انضمام سایر اوراق برای ابلاغ و تسلیم به خوانده ارسال می‌‌شود. از اینجاست که وظیفه مأمور ابلاغ آغاز می‌شود. او دو روز وقت دارد که اوراق را به مخاطب آن یعنی خوانده برساند و در برگ دیگری که در اختیار دارد، رسید بگیرد. البته ممکن است مخاطب ابلاغ از گرفتن آن به هر دلیلی خودداری کند؛ چنین مخاطبانی باید بدانند که خودداری از گرفتن برگه ابلاغ مانع از ابلاغ نمی‌شود و مأمور ابلاغ در چنین شرایطی امتناع او را در برگ اخطاریه قید می‌کند و اوراق را به دفتر دادگاه برمی‌گرداند.
نشانی که در برگه نوشته شده است، محل سکونت مخاطب ابلاغ یا محل کار اوست. همچنین برای ابلاغ به کارکنان دولت و شرکت‌ها هم شرایط خاصی وجود دارد؛ به این ترتیب که اوراق نزد رییس کارمند یا به کارگزینی قسمتی که مخاطب ابلاغ در آن مشغول است، فرستاده می‌شود.البته فراموش نکنید که ابلاغ در وقت اداری لازم نیست، صورت گیرد و در خارج از وقت اداری و حتی در شب نیز می‌توان ابلاغ را به مخاطب آن تحویل داد.
سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی با کد ملی

شما برای هر اقدامی در موارد قضایی نیاز به ثبت نام در سامانه ثنا دارید ، بنابراین برای پیگیری موارد قضایی خود حتی پیگیری پرونده با کد ملی لازم است در سامانه ثنا ثبت نام کنید. ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام میکنید و بعد مراحل زیر را برای سامانه ثنا پیگیری پرونده قضایی با کد ملی طی میکنید.
- با وارد شدن به لینک اطلاع رسانی برای اشخاص، پرونده قضایی خود را پیگیری کنید. می بایست کد ملی و رمز شخصی خود که قبلا از دفاتر قضایی دریافت کرده اید را وارد کنید.
- پس از وارد کردن این دو قسمت ، در صورتی که اطلاعات صحیح باشد ، رمز موقت برای گوشی شما ارسال و با وارد کردن کد صحیح ، وارد پنل کاربری خود در سامانه خدمات الکترونیک قضایی خواهید شد.
- در این صفحه می توانید با کلیک بر روی دکمه بازیابی اطلاعات ، لیست همه پرونده های خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید شماره پرونده خود را در قسمت مربوطه وارد کنید تا فقط اطلاعات همان پرونده نمایش داده شود. اگر پرونده ای برای شما وجود داشته باشد ، در زیر فرم مربوطه ، جدول پرونده ها نمایش داده می شود.
- توجه داشته باشید شما همچنین می توانید مشخص کنید پرونده ها بین چه تاریخ هایی نمایش داده شوند و یا این که مشخص کنید فقط پرونده های مختومه یا غیر مختومه نمایش داده شوند.
- حال که لیست پرونده ها مشخص شده است ، بر روی پرونده دلخواه خود کلیک نمایید تا در صفحه جدید ، اطلاعات آن را مشاهده فرمایید.اکنون می توانید با کلیک بر روی دکمه خلاصه پرونده یا روند کار پرونده کلیه اقدامات ثبت شده برای پرونده خود را مشاهده کنید.
به همین شکل و به راحتی می توانید با استفاده از پیگیری پرونده فقط با کد ملی ، پرونده خود را پیگیری کنید. پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی هم امکان پذیر است برای دریافت رمز شخصی اینجا کلیک کنید و یا برای دریافت رمز پرونده خود می توانید از طریق پیامک ، کد ذیل را به شماره 50009699 ارسال کنید : شماره پرونده # 2
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3MPr
نظرتان را بنویسید