معرفی رشته های کنکور ریاضی 1400

معرفی رشته های کنکور ریاضی 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
مطابق با روال هر ساله، پس از برگزاری کنکور در اوایل تیر ماه، نتایج اولیه حدود یک ماه بعد و در مرداد منتشر خواهد شد. کنکور رشته ریاضی و فیزیک نیز از این قائده مستثنی نیست. سازمان سنجش رشته های دانشگاهی ریاضی را در قالب دفترچه انتخاب رشته در اختیار داوطلبان عزیز قرار می دهد. در این دفترچه رشته های کنکور ریاضی 1400 در چند دسته روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس قید گردیده است.

البته قبولی در این رشته ها به رتبه هر فرد در زیر گروه های مختلف بستگی دارد. ضرایب دروس کنکور ریاضی در هر کدام از سه زیر گروه این رشته متفاوت است. داوطلبان کنکور سراسری مجاز خواهند بود که حد اکثر 150 کد رشته محل را انتخاب نمایند. نتایج نهایی نیز در اواسط شهریور اعلام خواهند شد و پذیرفته شدگان می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

حال با وجود تنوع نسبتا بالای رشته های کنکور ریاضی، تنها رشته های خاصی از جمله انواع گرایش مهندسی در جامعه شناخته شده است و بسیاری تصور می کنند که رشته ریاضی تنها به همین ختم می شود. به همین دلیل در ادامه جدول زیر شاخه های کنکور ریاضی با رتبه مورد نیاز را ذکر می کنیم تا داوطلبان عزیز با آگاهی کامل از آن ها هدف خود را مشخص و برای رسیدن به آن برنامه ریزی نمایند.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/4NP2
نظرتان را بنویسید