رتبه لازم برای قبولی دانشگاه امام صادق

رتبه لازم برای قبولی دانشگاه امام صادق
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشگاه امام صادق در دو مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ویژه آقایان و کارشناسی ویژه بانوان از طریق آزمون سراسری و مصاحبه دانشجو می گیرد . علاقه مندان به منظور کسب قبولی این دانشگاه در مرحله اول باید ، رتبه لازم برای دعوت به مصاحبه را کسب کنند .



هر ساله برخی از داوطلبان کنکور سراسری  علاقه مند به پذیرفته شدن در دانشگاه امام صادق ( ع ) هستند چون معمولا برای فارغ التحصیلان این دانشگاه فرصت های شغلی بهتری وجود دارد . 

این دانشگاه با در نظر گرفتن شرایط خاص برای دو مقطع  کارشناسی ویژه خواهران و کارشناسی ارشد پیوسته ویژه برادران دانشجو می پذیرد و قبولی در آن علاوه بر شرکت در آزمون کنکور سراسری از طریق مصاحبه امکان پذیر است .

حال سوالی که برای علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه امام صادق ( ع ) به وجود می آید ، اطلاع از رتبه قبولی برای مصاحبه و پذیرش این دانشگاه است تا داوطلبان بتوانند خود را به بهترین نحو ممکن برای قبولی و تحصیل آماده نمایند . با توجه به اطلاع رسانی های کمی که در این مورد شده است ، در ادامه مقاله رتبه قبولی دانشگاه امام صادق ( ع ) مورد بررسی قرار گرفته است .



رتبه قبولی دانشگاه امام صادق کنکور 99
از آنجایی که بخشی از شرایط پذیرش دانشگاه امام صادق شرکت در کنکور سراسری است ، داوطلبان بر این باورند که شاید این دانشگاه هم مانند سایر رشته ها و دانشگاه ها تنها بر اساس رتبه و درصد اکتسابی در کنکور دانشجو پذیرش می کند و همین امر سبب شده تا متقاضیان به دنبال آخرین رتبه و کارنامه برای قبولی دانشگاه امام صادق باشند . 

این در حالی است که پذیرش و گزینش رشته های دانشگاه امام صادق بر خلاف اکثر دانشگاه ها با محوریت انجام مرحله مصاحبه صورت می گیرد . به این نحو که فهرست داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت ، توسط سازمان سنجش اعلام می شود و معرفی شدگان در صورت علاقه می توانند در مصاحبه این دانشگاه شرکت کنند .

بنابراین اصلی ‌ترین معیار برای پذیرش دانشگاه امام صادق مرحله مصاحبه است و در آن صلاحیت ‌های عمومی و علمی ( سوابق تحصیلی اعم از معدل سالیانه ، معدل کل و معدل کتبی دیپلم نهایی و همچنین نمره و رتبه کل آزمون سراسری ) داوطلبان مورد بررسی قرار می ‌گیرد . 



بنابراین دانشگاه امام صادق ، رتبه ای برای قبولی منتشر نکرده و ملاک پذیرش بعد از آزمون کتبی ، مصاحبه می باشد  .










مشاوره مصاحبه دانشگاه امام صادق
همانطور که گفته شد اصلی ‌ترین معیار‌های علمی پذیرش که به صورت جدی در مرحله مصاحبه مورد بررسی قرار می‌ گیرد ،  معدل‌ های داوطلب به خصوص معدل کتبی دیپلم و نمره و رتبه کل آزمون سراسری است ؛ بنابراین بالاتر بودن این عوامل به معنای کسب امتیاز بیشتر در صلاحیت‌ های علمی داوطلب است که قدرت رقابت وی با دیگر داوطلبان را افزایش می ‌دهد و یکی از موجبات دعوت به مصاحبه می باشد .


 نکته قابل توجه این است که داوطلبان معرفی شده سازمان سنجش به دانشگاه با ضرایب خاص مربوط به این دانشگاه تعیین می‌ شوند . این ضرایب در دروس زبان و ادبیات فارسی ( 4 ) ، معارف اسلامی  ( 4 ) ، زبان عربی ( 4 ) ، زبان خارجی ( 2 ) و در سایر دروس همان ضرایب آزمون سراسری است بنابراین اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید اهمیت توجه به این ضرایب دو چندان می شود .

 در نظر داشته باشید ثبت ‌نام و قبولی در این دانشگاه محدودیتی برای داوطلب در انتخاب رشته ‌های کنکور سراسری ایجاد نمی ‌کند و در صورت پذیرش در این دانشگاه ، رشته قبولی داوطلب در آزمون سراسری نیز پا برجا بوده و داوطلب می ‌تواند از میان آن دو رشته پذیرفته‌شده ، رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب کند .

 انتخاب رشته دانشگاه امام صادق در مرحله آزمون شفاهی صورت می‌ گیرد ، به همین منظور نیازی به انتخاب رشته این دانشگاه ، هنگام انتخاب رشته کنکور نیست .



 متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه با مشاوره قبولی دانشگاه امام صادق می توانند از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی با کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا در تماس باشند .



 برای اطلاع از رتبه قبولی سایر رشته ها و دانشگاه ها می توانید به نرم افزار زیر مراجعه کنید .

در ادامه بخوانید: نرم افزار تخمین رتبه بر اساس رشته و دانشگاه












سوالات متداول


1- نحوه پذیرش دانشگاه امام صادق به چه صورت است ؟
این دانشگاه از طریق آزمون کنکور سراسری و مرحله مصاحبه اقدام به پذیرش دانشجو می کند .




2- رتبه قبولی دانشگاه امام صادق چند است ؟
مطابق متن مقاله ، از انجایی که نحوه پذیرش این دانشگاه علاوه بر آزمون بر اساس مصاحبه صورت می گیرد این دانشگاه رتبه ای برای قبولی منتشر نمی کند برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مراجعه کنید .




3- در مرحله مصاحبه دانشگاه امام صادق چه مواردی مورد بررسی قرار می گیرد ؟
مطابق متن مقاله صلاحیت ‌های عمومی و علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد اطلاعات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : رتبه لازم برای قبولی دانشگاه امام صادق
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/j1BW
نظرتان را بنویسید