آموزش گرفتن رتبه بدون محتوا

آموزش گرفتن رتبه بدون محتوا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

یکی از سوالاتی که بسیاری از دوستان در مورد آموزش سئو از من می پرسند این است که آیا می توان بدون تولید محتوا در سئو سایت موفق شد؟

در بسیاری از زمینه های کاری، تولید انبوه محتوا تقریبا غیرممکن است. به همین دلیل همه سایت ها در حوزه های کاری مختلف نمی توانند در تولید محتوا مانور دهند!

از طرف دیگر، وقتی صحبت از سئو سایت به میان می آید، تمام ذهن ها به سمت تولید محتوای خوب و کاربر پسند است.

اما آیا فردی که می خواهد ویدیوی خواننده مورد علاقه خود را دانلود کند نیاز به محتوا دارد؟ البته منظورم محتوای متنی طولانی نیست! تنها چیزی که او نیاز دارد این است که به سرعت و به راحتی ویدیو را با کیفیتی که می خواهد دانلود کند!

در این مقاله در مورد چگونگی افزایش رتبه وب سایت خود در نتایج جستجو بدون ایجاد محتوای زیاد و تمرکز بر برآوردن نیازهای کاربران و عوامل سئو خارجی صحبت خواهم کرد.

آیا محتوا همیشه مهم است؟

محتوا همیشه مهم است، اما محتوا فقط به معنای محتوای متنی و مقاله نیست! محتوا می تواند یک کاتالوگ یا راهنمای خرید بصری باشد.

محتوا می تواند موزیک ویدیو باشد. محتوا می تواند عکس های با کیفیت باشد. محتوا می تواند اینفوگرافیک باشد.

منظور از محتوا در اینستاگرام «عکس» است. بسیاری از صفحاتی که مخاطبان زیادی را جذب می کنند تنها به دلیل تصاویر جذاب و باکیفیتی است که ارسال می کنند.

هر کسب و کار اینترنتی که دارید، تولید محتوا برای آن مهم است. کسب و کار اینترنتی که محتوایی برای ارائه به مخاطبانش ندارد، حتما شکست می خورد!

کسب و کار اینترنتی که فقط به پول درآوردن و فروش فکر می کند (مانند برخی از فروشگاه های اینترنتی) قطعا موفق نخواهد شد.

محتوا را به گونه ای ارائه دهید که کاربر پسند باشد

شاید یک سایت دانلود فیلم نتواند محتوای طولانی و چشمگیر ارائه کند! البته روش کاری که همه بهینه سازهای سئو سایت برای سایت های دانلود فیلم و موزیک دارند نوشتن بیوگرافی خوانندگان و بازیگران است. این نیز خوب است، اما همیشه لازم نیست!

سایت هایی که نمی توانند محتوای زیادی تولید کنند باید روی ارائه محتوای بیشتر تمرکز کنند.

به عنوان مثال وب سایت فروش درب اتوماتیک بهترین کاری که می تواند در ارائه محتوا انجام دهد ارائه کاتالوگ در قالب فایل های پی دی اف و راهنمای خرید و کمک به مشتری در انتخاب بهترین گزینه است.

چنین سایتی نیازی به تولید روزانه محتوا ندارد. کافی است یک سری مقالات راهنمای خرید، مزایا و معایب و مقایسه انواع درب اتوماتیک با توجه به بودجه مشتری داشته باشید. حالا باید هر از چند گاهی به روز شوند که بهتر است.

گوگل همچنین دقیقا می‌داند که سایت‌هایی که در زمینه کاری شما هستند نمی‌توانند محتوای زیادی تولید کنند. گوگل به سایت هایی علاقه مند است که نیازهای کاربرانش را برآورده کنند.

شما هم باید به فکر رفع این نیاز باشید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، مطمئن باشید که بازدیدهای مجدد شما افزایش می یابد و بازدیدکنندگان دائمی خواهید داشت. این نشان می دهد که شما به خوبی به نیازهای مخاطبان خود پاسخ داده اید.

من بسیاری از سایت های دانلود موزیک را دیده ام که آهنگ هایی که هنوز منتشر نشده اند را با عنوان (دانلود رایگان آهنگ فلان خواننده) می گذارند و وقتی کاربر برای دانلود آهنگ جدید آن خواننده به آن صفحه می رود، لینک دانلود وجود ندارد و این باعث می شود که کاربران شما با عصبانیت سایت شما را ترک کنند و دیگر برنگردند. این باعث می شود نرخ پرش شما در طول زمان افزایش یابد و رتبه وب سایت شما به طور کلی کاهش یابد.

مقاله های طولانی همیشه کار نمی کنند!

خیلی از دوستان فکر می کنند مقالات با بیش از 3000 کلمه همیشه رتبه خوبی دارند اما باید بگویم که همیشه در همه زمینه های کاری اینطور نیست!

ارائه محتوایی که دقیقاً همان چیزی است که کاربر شما به دنبال آن است بسیار مهم است. محتوایی که کاربر را در صفحه نگه می دارد. محتوای شما حتی می تواند 500 کلمه باشد، اما مهم است که کاربر شما به آن نیاز داشته باشد.

بستگی به زمینه کاری شما دارد. شاید کاربری وارد یک سایت محتوایی شود و 10 دقیقه در آنجا بماند، اما به سایت دیگری مانند سایت دانلود موزیک رفته و 30 ثانیه در آنجا بماند. چرا؟ واضح است زیرا دانلود موسیقی ممکن است 30 ثانیه طول بکشد، اما خواندن یک مقاله 2000 کلمه ای در یک سایت محتوا 10 دقیقه طول می کشد. گوگل این را به درستی دریافت می کند.

بنابراین همیشه سایت خود را با سایت هایی که در صنعت شما هستند مقایسه کنید.

چگونه بدون تولید محتوا در گوگل رتبه اول را کسب کنیم؟

البته داشتن محتوا همیشه مهم است، اما منظور من این است که چگونه می‌توانیم بدون تولید محتوای زیاد یا طولانی، رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشیم. زیرا همانطور که می دانید بسیاری از شرکت ها این کار را نمی کنند

بهینه سازی جذاب

توضیحات در نتایج جستجو بسیار مهم شده اند. بر اساس یک مطالعه، بیش از 60 درصد از کاربران پس از دیدن عنوان مقاله، توضیحات را می خوانند و در صورت جالب بودن، کلیک می کنند.

اگر از توضیحاتی در مقاله خود استفاده کنید که برای کاربر قانع کننده باشد، شانس کلیک کردن روی لینک شما افزایش می یابد.

در توضیحات نوشتاری خود، می توانید از عناوین دیگری که در طوفان فکری خود استفاده کرده اید، برای نوشته خود به شیوه ای متفاوت استفاده کنید. البته این بستگی به موضوع نوشته شما دارد.

به عنوان مثال، عنوان مقاله ما “بهترین دوره برای آموزش سئو سریع و آسان” است.

در توضیحات این مقاله (متا توضیحات) می توانید بنویسید: «در این دوره آموزش سئو 20 نکته حیاتی در سئو مورد تایید اساتید برتر داخلی و خارجی سئو را یاد خواهید گرفت.» یا «این 20 نکته که همیشه توسط متخصصان کهنه کار سئو استفاده می شود، به شما کمک می کند تا برای هر کلمه کلیدی دشوار بدونه خرید بک لینک رتبه اول را در گوگل کسب کنید.

از عباراتی که کاربر نیاز دارد در محتوا استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد محتوای کاربر پسند و گوگل، استفاده از عبارات و جملاتی است که کاربران جستجو کرده‌اند یا احتمالاً جستجو می‌کنند. استفاده از این عبارات در ابتدای مطلب بسیار مهم است. این بخش سازگار با گوگل است.

برای این کار کافی است به عباراتی که کاربران قبلاً در گوگل جستجو کرده اند نگاه کنید. این یعنی همان پیشنهادات گوگل.

البته این کافی نیست! بهتر است از سوالات دقیقی که مخاطبان شما ممکن است در ذهن خود داشته باشند در محتوا استفاده کنید.

مثلا مطالب شما در مورد «افزایش سرعت سایت» است. بهتر از سوالات احتمالی کاربر در مطالب شماست، مثلاً نحوه افزایش سرعت سایت وردپرسی چگونه است؟ «افزایش سرعت سایت های فروشگاهی» «قیمت افزایش سرعت سایت فروشگاهی» «چگونه می توان سرعت سایت را افزایش داد؟» و… استفاده کنید. این باعث افزایش رتبه مقالات شما در گوگل می شود. شما نمی خواهید محتوای خود را طولانی کنید یا از لینک های زیادی برای کسب رتبه بهتر استفاده کنید.

هرگز بک لینک را فراموش نکنید!

بک لینک ها یکی از مهم ترین اجزای سئو هستند. شما همیشه به بک لینک نیاز دارید، به خصوص برای رتبه بندی عبارات سخت و رقابتی.

توصیه من به اکثر سایت های غیرمحتوا این است که تمرکز بیشتری روی ساخت بک لینک و خرید بک لینک داشته باشند.

البته اخیرا گوگل به بک لینک حساس شده است و اگر اصول ساخت بک لینک را ندانید یا رعایت نکنید می تواند باعث افت شدید رتبه سایت شما شود.

منبع: آموزش گرفتن رتبه بدون محتوا

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gBAD
نظرتان را بنویسید