دلیل افت رتبه سایت

دلیل افت رتبه سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

شاید برای هر مدیر سایتی بسیار نگران کننده باشد که ورودی گوگل سایتش پایین بیاید. گاهی اوقات آنها فکر می کنند سایت آنها ممکن است توسط گوگل جریمه شود.

دلایل اصلی برای رتبه پایین سایت شما در گوگل وجود دارد که توسط Google Webmaster قابل درک است.

البته گاهی اوقات به دلیل مناسبت ها و اعیاد ممکن است رتبه سایت شما در گوگل تا حدی کاهش یابد.

در این مقاله دلایل کاهش رتبه سایت شما در گوگل را به شما معرفی می کنم و راهکاری برای آن ها به شما پیشنهاد می کنم. بنابراین، اگر می خواهید بدانید دلایل افت رتبه سایت شما در گوگل چیست؟ با من باش

دلایل افت رتبه سایت شما در گوگل چیست؟

دلایل زیادی برای افت رتبه سایت شما در گوگل وجود دارد که در این مقاله به تفصیل به آنها خواهم پرداخت. اما قبل از آن از خود بپرسید آیا محتوایی که ارائه می کنید برای مخاطبان مفید است؟ آیا در این مورد مطمئن هستید؟ این دقیقا یکی از دلایلی است که در ادامه به تفصیل توضیح خواهم داد.

1. سرعت سایت

یکی از دلایلی که گوگل ممکن است سایت شما را در رتبه پایین تری نسبت به رقبای شما قرار دهد سرعت سایت شما است. سرعت سایت یکی از مواردی است که گوگل بر آن تاکید زیادی دارد. مدت هاست که گوگل به سایت هایی که کندتر از سایر سایت ها هستند رتبه پایین تری داده است.

یکی از دلایل این است که وقتی کاربران با سایتی با سرعت پایین مواجه می شوند ممکن است با عصبانیت آن سایت را ترک کنند و از آنجایی که گوگل برای راحتی کاربران اینترنت اهمیت ویژه ای قائل است، سایت هایی که سرعت بالاتری دارند باید به آنها نشان دهند که چه چیزی دارند.

برای اطلاع از سرعت بارگذاری سایت خود، سایت GTMetrix را بررسی کنید تا سایت به شما بگوید چقدر طول می کشد تا سایت شما بارگذاری شود. این سایت همچنین به شما می گوید که چرا سایت شما کند است.

سعی کنید تا حد امکان بلوک های اضافی را از صفحه اصلی سایت خود حذف کنید. در واقع سعی کنید به صفحه اول سایت خود استایل بدهید.

فراموش نکنید که فایل های قالب سایت خود را فشرده کنید. عکس ها خیلی مهم هستند! سعی کنید تا حد امکان عکس های خود را فشرده کنید.

2. پیوند داخلی

من تعجب می کنم که بسیاری از سایت ها از لینک سازی داخلی استفاده نمی کنند. همین امر باعث می شود که صفحات سایت از نظر گوگل اهمیت کمتری داشته باشند و با افت رتبه صفحات سایت در گوگل مواجه شوند.

برای جلوگیری از این مشکل، لینک بین صفحات داخلی سایت شما باید واضح باشد. برای این کار می توانید مقالات مرتبط را به کاربران خود ارائه دهید. سعی کنید برخی از کلمات کلیدی خود را که فکر می کنید مهم هستند را به صفحات مهم سایت خود پیوند دهید.

توجه داشته باشید که پیوند بین صفحات باید طبیعی باشد. یعنی فقط روی یک صفحه تمرکز نکنید و به آن لینک دهید. شما باید یک ارتباط طبیعی بین مقالات جدید و قدیمی ایجاد کنید.

همچنین توجه داشته باشید که پس از پیوند داخلی، انتظار نداشته باشید که نتایج فوری را مشاهده کنید. حداقل 3 ماه طول می کشد تا گوگل لینک بین صفحات شما را تشخیص دهد و اهمیت صفحات سایت شما را افزایش دهد.

3. بک لینک

یکی از دلایلی که سایت شما در گوگل رتبه خوبی ندارد، تعداد و کیفیت بک لینک های آن است.

من بارها گفته ام که بک لینک یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو است. اما چه نوع بازخوردی؟ بک لینک به کدام صفحه از سایت؟ اینها سوالاتی هستند که اکثر مردم درباره آن ها نمی دانند و فقط به فکر گرفتن ساخت بک لینک یا خرید بک لینک برای سایت خود هستند. به همین دلیل به سرعت به خرید بک لینک یا ساخت بک لینک در کمترین زمان ممکن روی می آورند.

برای افزایش قدرت صفحات سایت خود باید به صفحاتی که فکر می کنید برایتان مهم هستند و در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل ندارند لینک دهید. در واقع، شما باید این کار را کاملاً طبیعی انجام دهید، و اگر فقط روی یک صفحه از سایت خود تمرکز کنید که رتبه خوبی ندارد و فقط برای آن بک لینک دریافت کنید، گوگل در مورد آن می‌داند، نه فقط رتبه خوب آن صفحه. این به سایت شما نمی دهد، بلکه به آن رتبه پایین تری می دهد.

برای افزایش رتبه سایت از این طریق، بهتر است به صفحاتی که رتبه خوبی برای صفحاتی که به آنها بک لینک می دهید، لینک های داخلی بدهید تا بتوانید فرآیند لینک سازی را به خوبی انجام دهید.

4. عنوان مقالات

اگر به ابزار گوگل وبمستر خود مراجعه کنید، می توانید از CTR صفحات خود مطلع شوید. منظور از نرخ کلیک در اینجا این است که چند کاربر سایت شما را از طریق جستجوی کلمه کلیدی پیدا کرده و روی سایت شما کلیک کرده اند.

وقتی کاربران با کلمات کلیدی جستجو شده در گوگل وارد سایت شما می شوند و روی آن کلیک نمی کنند، گوگل این موضوع را درک می کند و می تواند رتبه صفحه فعلی سایت شما را کاهش دهد.

زیرا فکر می کند کاربران علاقه ای به دیدن سایت شما در آن رتبه ندارند و این باعث می شود رتبه سایت شما پایین تر باشد.

یکی از دلایل اصلی که ممکن است سایت شما با این مشکل مواجه شود این است که عنوان صفحات شما خوب و جذاب نیست.

شما باید عنوان مقالات خود را طوری انتخاب کنید که برای کاربران شما قانع کننده باشد و به محض اینکه با مقالاتی از سایت شما در گوگل مواجه شدند روی آن کلیک کنند.

برای انتخاب عنوان مقالات وب سایت خود با توجه به سلیقه مخاطبان خود بهتر است از خود گوگل کمک بگیرید. با جستجوی عناوینی که می خواهید، گوگل به شما می گوید که چه عناوین مشابهی توسط بسیاری از کاربران جستجو شده است.

5. محتوای قدیمی

یکی از دلایل کاهش رتبه صفحه سایت شما در گوگل محتوای قدیمی شماست. البته این دلیل قانع کننده ای نیست.

برخی از سایت ها، با وجود محتوای قدیمی، رتبه بندی خوبی در گوگل دارند. اما نباید محتوای قدیمی سایت خود را نادیده بگیرید. سعی کنید هر چند ماه یکبار محتوای سایت قدیمی خود را به روز کنید.

گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد. مثلاً به‌روزرسانی محتوا به معنای تغییر پیوندهای داخلی صفحات نیست. شما باید محتوای خود را به گونه ای به روز کنید که گوگل از آن مطلع باشد. یعنی حداقل 2 پاراگراف یا صوت یا ویدیو به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.

به عنوان مثال شما مقاله ای در مورد الگوریتم های گوگل نوشتید و در سایت خود منتشر کردید. همانطور که می دانید الگوریتم های گوگل دائما در حال بروز رسانی هستند.

این مشکل بهانه ای برای به روز رسانی مطالب شما می شود. برای مثال، می‌توانید به‌روزرسانی‌هایی را که گوگل در الگوریتم‌های خود ایجاد کرده است، به این مقاله قدیمی اضافه کنید.

بهتر است محتوای قدیمی سایت خود را با اشتراک گذاری مجدد آن در شبکه های اجتماعی به روز کنید. این باعث می شود به روز رسانی محتوای شما با ارزش تر شود و گوگل از آن مطلع شود.

6. راحتی و تجربه کاربری خوب سایت

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای کاربران دستگاه های دیگر بهینه شده است. از آنجایی که کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش هستند و نباید از کاربران موبایل غافل شوید. با بررسی کاربران سایت خود در گوگل آنالیتیکس می توانید از این موضوع مطلع شوید. اطمینان حاصل کنید که روزانه تعداد زیادی از کاربران تلفن همراه از سایت شما بازدید می کنند.

گوگل سایت های کاربرپسند و موبایل پسند را در اولویت قرار می دهد. کاربرپسند بودن همیشه برای گوگل مهم بوده است و همین امر باعث شده تا سایت های ریسپانسیو در موقعیت بهتری در نتایج جستجو قرار گیرند.

طراحی سایت ریسپانسیو چیز جدیدی نیست و فکر می کنم خیلی از سایت ها دیگر در آن شرکت نمی کنند. بحثی که الان بسیار مهم است سرعت بارگذاری سایت برای کاربران موبایل است.

سرعت بارگذاری سایت شما برای کاربران دسکتاپ و کاربران موبایل متفاوت است.

منبع: افت رتبه سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0l53
نظرتان را بنویسید