بهبود رتبه سایت

بهبود رتبه سایت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

رتبه بالا در گوگل اوج موفقیت برای یک کسب و کار آنلاین است.

بهبود رتبه سایت شما در گوگل نیازمند تدبیر، دانش، پشتکار و خلاقیت است. این امر به ویژه به دلیل ماهیت همیشه در حال تغییر الگوریتم گوگل صادق است.

در حالی که هیچ دکمه جادویی برای بهبود رتبه سایت شما در گوگل وجود ندارد، مراحلی وجود دارد که می توانید برای صعود به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بردارید. ما این را به سختی یاد گرفتیم. اما خوشبختانه شما مجبور نیستید.

رتبه بندی در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل برای کلمات کلیدی مهم می تواند در افزایش ترافیک سایت شما بسیار ارزشمند باشد. در اینجا چند استراتژی اساسی برای شروع بهبود رتبه سایت خود در گوگل آورده شده است.

1. کلمات کلیدی را هدفمند انتخاب کنید

این غیر منطقی است که فرض کنیم برای هر کلمه کلیدی مرتبط با صنعت خود رتبه های برتر گوگل را کسب می کنید. هدف شما باید کسب رتبه های بالا برای کلمات کلیدی خود باشد. این تمرینی است که هم به تلاش های بازاریابی و هم به مدیریت نیاز دارد.

در نظر بگیرید که مردم چگونه محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند. با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، فهرستی از این کلمات ایجاد کنید.

کلمات کلیدی با حجم بالا و رقابت کم تا متوسط ​​انتخاب های خوبی هستند. آنها پتانسیل ترافیک بالایی دارند و رتبه بندی آنها آسان تر است.

2. هدف جستجوی هر کلمه انتخابی را مشخص کنید

هنگامی که کلمات کلیدی برتر خود را شناسایی کردید، گام بعدی شناسایی هدف جستجوی آنهاست. طبق گفته گوگل، 3 نوع اصلی هدف جستجو وجود دارد:

  • اطلاعاتی: این نوع پرس و جو نشان می دهد که جستجوگر اطلاعات، راهنمایی یا محتوا را در مورد یک موضوع خاص می خواهد. نمونه ای از پرس و جو ” چگونه سئو یاد بگیرم؟ ” است.
  • تراکنشی: این نوع پرس و جو نشان می دهد که جستجوگر مایل به خرید است. نمونه ای از درخواست تراکنش خرید بک لینک است.
  • Navigation: این نوع پرس و جو نشان می دهد که جستجوگر می خواهد از یک سایت خاص بازدید کند یا فروشنده خاصی را پیدا کند. یک نمونه از جستجوی ناوبری ممکن است سئو سایت باشد.

تعیین کنید که هر کلمه کلیدی به کدام نوع هدف تعلق دارد و محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند.

به عنوان مثال، اگر کسی عبارت “چگونه سئو یاد بگیرم؟ ” را جستجو می کند، شما یک مقاله جامع با تصاویری ایجاد می کنید که به او نشان می دهد چگونه این کار را انجام دهد.

از طرف دیگر، اگر کسی عبارت خرید بک لینک را جستجو می‌کند، صفحه محصولی ایجاد می‌کنید که نظرات، مشخصات محصول، سبد خرید آنلاین و هر چیز دیگری را که برای خرید نیاز دارد، در اختیار او قرار می‌دهد.

3. از کلمات کلیدی کم یا صفر نترسید

برخی از کارشناسان سئو به حجم کلمات کلیدی اهمیت زیادی می دهند. در نتیجه، آنها فقط بیشترین حجم درخواست ها را دنبال می کنند، که اغلب می تواند بسیار دشوار و رقابتی باشد.

کلمات کلیدی با حجم بالا بدون شک می توانند برای استراتژی سئو شما ارزشمند باشند، اما تیم شما باید به کلمات کلیدی با حجم کمتر و حتی حجم صفر نیز توجه کند. اگرچه این کلمات کلیدی هر ماه جستجوهای کمتری ایجاد می کنند، افرادی که این جستجوها را انجام می دهند اغلب در انتهای قیف بازاریابی هستند و آماده خرید هستند.

به عنوان مثال، حجم جستجو برای طراحی سایت بسیار بیشتر از طراحی سایت چیست؟  است. با این حال، افرادی که در جستجوی بهترین قیمت طراحی سایت هستند، احتمالاً خرید می‌کنند، زیرا این کلمه کلیدی معامله‌ای است.

همچنین، از آنجایی که کلمه کلیدی بسیار خاص است، احتمالاً رقبای کمتری برای رسیدن به بالای SERP ها وجود خواهد داشت.

همچنین، گوگل شروع به تأکید بیشتر بر رهبری فکری کرده است. اگر سایت شما همان کلمات کلیدی را جستجو می کند، الگوریتم متوجه می شود که چیز جدیدی به وب اضافه نمی کنید.

هنگامی که شروع به تولید محتوای خاص می کنید، گوگل به سایت شما وزن بیشتری در نتایج جستجو می دهد. زیرا شما به عنوان یک رهبر فکر عمل می کنید.

4. محتوای خوب رتبه بندی ارگانیک را برای شما به ارمغان می آورد

قبل از بررسی روش‌های فنی‌تر برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود در گوگل، همیشه به یاد داشته باشید که نوشتن محتوای باکیفیتی که خوانندگان را مجذوب خود کند و بازدیدکنندگان را وادار به اشتراک‌گذاری و پیوند دادن به آن کند، حیاتی است.

محتوای خوب بیشترین شانس را برای تبدیل شدن به محتوای ویروسی دارد و گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود به محتوای ویروسی پاداش زیادی می دهد.

برای اطمینان از رعایت استانداردهای Google برای محتوای با کیفیت، نویسندگان با تجربه را استخدام کنید و از این منابع معتبر استناد کنید.

5. اعتبار موضوع را با استفاده از ساختار نردبانی خوشه ای ایجاد کنید

یکی از راه های نشان دادن تخصص و ایجاد اعتبار موضوع، استفاده از ساختار خوشه ستونی یا پیلار کلاستر است.

خوشه های ستون ساختار بخشی از استراتژی سئو هستند که ساختار صفحه شما را بر اساس موضوعات و نه فقط کلمات کلیدی سازماندهی می کند. خوشه های محتوا در صفحه ستون استفاده می شود.

صفحه ستونی یک صفحه مرکزی است که نمای کلی گسترده ای از موضوع اصلی ارائه می دهد و تمام محتوای مرتبطی که ارائه می کنید را نمایش می دهد. صفحات ستون می توانند در قالب های مختلفی مانند صفحات دسته بندی، پست های وبلاگ و صفحات فرود وجود داشته باشند.

شما نمی توانید تمام مطالب و جنبه های یک موضوع جامع مانند آموزش سئو را در یک مقاله جمع آوری کنید.

اما یک صفحه محتوای ستونی، جنبه های اصلی موضوع را در یک صفحه جمع آوری می کند تا مخاطبان سایت شما بتوانند با موضوع آشنا شوند و اطلاعات کسب کنند و برای عمیق تر شدن موضوع و مطالعه جزئیات آن، به ادامه مطلب مراجعه کنند.

6. صفحات با محتوای مشابه را یکپارچه کنید

اگر دو صفحه دارید که موضوعات مشابهی را پوشش می دهند و مجموعه ای از کلمات کلیدی یکسان را هدف قرار می دهند، احتمالاً با مشکل محتوای تکراری مواجه خواهید شد. وقتی محتوای تکراری دارید دو مشکل بزرگ وجود دارد.

اولین مورد این است که موتورهای جستجو، مانند گوگل، نمی توانند تعیین کنند که کدام صفحه بهترین است و در نهایت هیچ یک از آنها را نشان نمی دهند یا دو صفحه با یکدیگر رقابت می کنند. شما باید هر دو صفحه را بررسی کنید و محتوا را یکپارچه کنید تا صفحه ای قوی داشته باشید که بتواند رتبه اول را داشته باشد.

صفحات وبلاگ خود را به صورت دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که با این مشکل مواجه نیستید. شما همچنین می توانید از ابزاری مانند SEMRush برای بررسی آدم خواری استفاده کنید.

7. محتوای قدیمی را به روز کنید

یکی از فاکتورهای اصلی رتبه بندی در گوگل، تازگی محتوای شماست. هرچه صفحات شما به روزتر باشند، شانس بیشتری برای رسیدن به بالای SERP ها دارند.

وقتی محتوای قدیمی را به‌روزرسانی می‌کنید، صرفاً قرار دادن تاریخ جدیدتر در پست، کار چندانی برای الگوریتم گوگل نخواهد داشت.

شما باید تغییرات قابل توجهی در محتوا ایجاد کنید تا مطمئن شوید که همچنان مرتبط و مفید است. شما همچنین می توانید یک ممیزی سریع از رقبای برنده رتبه انجام دهید و ببینید چه نکاتی را پوشش می دهند که می توانید به محتوای خود اضافه کنید.

8. صفحاتی که برای سایت یا مخاطبان شما ارزشی ندارند را حذف کنید

وقتی نوبت به وب سایت شما می رسد، کیفیت بسیار ارزشمندتر از کمیت است. اگر صفحات زیادی دارید که برای مخاطبانتان ارزشمند نیستند، می توانند به رتبه شما آسیب بزنند.

داشتن صفحات زیاد در سایت شما می تواند سرعت سایت شما را کند کند. اما ممکن است بپرسید کدام صفحات باید حذف شوند؟

در اینجا چند راه برای تعیین اینکه آیا یک صفحه در وب سایت شما واجد شرایط حذف است یا خیر وجود دارد:

  • صفحه هیچ لینکی ندارد
  • این صفحه دارای نرخ پرش بالایی است
  • این صفحه قدیمی است و موضوعی را پوشش می دهد که دیگر به مخاطبان شما مرتبط نیست

هنگامی که صفحات کم ارزش سایت خود را شناسایی کردید، باید ببینید که آیا محتوا باید حذف شود یا هدایت شود. اگر صفحه دیگری با عملکرد بالاتر وجود دارد که موضوعات مشابه را پوشش می دهد، می توانید محتوای بد را به آن صفحه هدایت کنید.

9. کلمات کلیدی را به درستی در متن توزیع کنید

بهترین راه برای بهبود رتبه سئو سایت در گوگل برای کلمه کلیدی استفاده از آن است. شما باید کلمات کلیدی مهم را در ابتدای عنوان صفحه، عنوان و متن خود وارد کنید.

شما باید از کلمات کلیدی اصلی خود در سراسر متن استفاده کنید. اما مراقب باشید! الگوریتم گوگل در تشخیص «پر کردن کلمات کلیدی» و جریمه کردن صفحاتی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده می کنند ماهر شده است.

یک راه خوب برای جلوگیری از جریمه “پر کردن کلمات کلیدی” این است که متن خود را با صدای بلند بخوانید. اگر استفاده از کلمه کلیدی شما غیرطبیعی به نظر می رسد، گوگل ممکن است آن را به عنوان پر کردن کلمه کلیدی تشخیص دهد. برای رفع این مشکل، می‌توانید کلیدواژه اصلی خود را با کلمات کلیدی ثانویه‌ای که می‌خواهید مقاله برای آنها رتبه‌بندی شود، جایگزین کنید.

10. عنوان صفحه خود را بهینه کنید

تگ عنوان عنوان یک صفحه وب را تعریف می کند و به معنای توضیح مختصری از محتوای آن صفحه است. عنوان اولین خط متن پیوند است که گوگل در نتایج جستجوی ارگانیک خود نمایش می دهد و همان چیزی است که در فریم بالای اکثر مرورگرهای وب برای آن صفحه و در برگه ها ظاهر می شود.

الگوریتم گوگل عنوان را عنصری حیاتی در سئو داخلی می داند. هنگام نوشتن عناوین صفحه خود، آنها را با کمتر از 70 کاراکتر بنویسید زیرا بیشتر از آن معمولا نمایش داده نمی شود.

ترجیحاً کلمات کلیدی مهم را در ابتدای عنوان قرار دهید. اگر فضای اضافی دارید، نام برند خود را در انتها قرار دهید تا شناخت برند را افزایش دهید.

11. از تگ های عنوان برای ساختار محتوا و سیگنال دادن به روبات ها استفاده کنید

داشتن ساختار عنوان قوی برای بهبود رتبه سئو سایت شما بسیار مهم است. بهترین روش این است که یک H1 مناسب در هر صفحه قرار دهید که دقیقاً محتوای مورد نظر را مشخص کند. بعد از یک ارزش پیشنهادی واضح برای آنچه که با بازدید از صفحه شما و خواندن محتوای شما به دست می آورند، ارائه دهید.

12. از کلمات عنوان Anchor Text مناسب برای پیوندهای داخلی استفاده کنید

Anchor text کلمات و کاراکترهای قابل مشاهده ای است که هایپرلینک ها هنگام پیوند دادن به صفحه دیگر نشان می دهند.

استفاده از متن لنگر توصیفی و مرتبط به Google کمک می کند تا مشخص کند صفحه پیوند داده شده درباره چیست.

هنگام استفاده از پیوندهای داخلی (پیوندهای صفحه وب که به صفحات دیگر در همان وب سایت اشاره می کنند)، باید به جای عباراتی مانند “اینجا را کلیک کنید” از متن لنگر حاوی کلمات کلیدی استفاده کنید. اما در عین حال از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی دقیق خودداری کنید. استفاده از کلمات کلیدی مشابه به شما کمک می کند تا رتبه ارگانیک گوگل خود را برای کلمات کلیدی بیشتر بهبود بخشید.

13. بهینه سازی تگ ALT برای تصاویر

تگ های ALT عناصر HTML هستند که به عنوان متن جایگزین برای تصاویر در مواقعی که نمایش داده نمی شوند استفاده می شوند. تگ‌های ALT سیگنالی برای الگوریتم رتبه‌بندی گوگل هستند، بنابراین وقتی تصاویر و عناصر دیگری در صفحات وب خود دارید، مطمئن شوید که همیشه از یک برچسب ALT توصیفی با کلمات کلیدی که آن صفحه را هدف قرار می‌دهند استفاده کنید.

14. از URL های کوتاه اما توصیفی استفاده کنید

موتورهای جستجو URL های قابل خواندن توسط انسان را ترجیح می دهند، بنابراین URL خود را تمیز و مرتبط با صفحه نگه دارید.

از بلوک های اعداد و کاراکترهای خاص خودداری کنید. URL های کوتاه تر در رتبه بندی جستجوی گوگل بهتر از URL های طولانی تر عمل می کنند، بنابراین هنگام طراحی سایت خود این را در نظر داشته باشید.

همچنین باید کلمات کلیدی را در URL خود قرار دهید و سعی کنید آنها را نزدیک به نام دامنه خود قرار دهید.

15. سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید

در سال 2015، گوگل برای اولین بار اعلام کرد که از سازگاری تلفن همراه به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده خواهد کرد. این منجر به “موبایل فرندلی” شد زیرا برندها برای بهینه سازی نسخه های موبایلی سایت های خود تلاش کردند.

از آن زمان، گوگل به تدریج اهمیت موبایل دوستی را در رتبه بندی خود افزایش داده است. در سال 2020، ابتدا موبایل های شاخص را معرفی کرد. سپس الگوریتم عملکرد موبایل را بالاتر از عملکرد دسکتاپ ارزیابی می کند.

در اینجا چند نکته برای بهینه سازی وب سایت برای دستگاه های تلفن همراه آورده شده است:

  • سایت خود را با استفاده از ابزار سازگار با موبایل گوگل تست کنید
  • دکمه های CTA خود را در دسترس کاربران موبایل قرار دهید
  • پنجره های بازشو خود را برای دستگاه های تلفن همراه دوباره طراحی کنید
  • برای بهبود افزایش سرعت سایت، تصاویر خود را فشرده کنید

از نقشه های حرارتی و ابزارهای ردیابی ماوس برای درک نحوه استفاده مردم از وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید

16. از دستورالعمل های E-A-T گوگل پیروی کنید

طبق گفته گوگل، EAT یکی از سه عامل اصلی برای اندازه گیری کیفیت صفحه است. در اینجا خلاصه ای از معنای مخفف آمده است:

تخصص: گوگل می خواهد ببیند که یک وب سایت در زمینه خاصی تخصص دارد. این امر به ویژه برای صنایع پزشکی، مالی و حقوقی بسیار مهم است. شما می توانید با ارائه اطلاعات واضح و دقیق و استناد به منابع معتبر در محتوای خود تخصص ایجاد کنید.

اقتدار: اقتدار خود را نشان دهید. این را می توان از طریق توصیفات، نظرات مثبت و توصیفات مشتری نشان داد. می توانید این اطلاعات را در سراسر وب سایت برجسته کنید.

قابلیت اطمینان: اطمینان حاصل کنید که کاربران در سایت شما احساس امنیت می کنند. داشتن گواهی HTTPS و SSL بسیار مهم است، به خصوص اگر تراکنش های پولی آنلاین را بپذیرید. مطالعات نشان می دهد که گوگل دامنه های امن و سایت های دارای گواهینامه SSL را بالاتر می برد. 75 درصد از نتایج صفحه اول گوگل دارای گواهینامه SSL هستند.

علاوه بر موارد فوق، می توانید اطمینان حاصل کنید که EAT از اقدامات زیر پیروی می کند:

اگر وبلاگ دارید، بیوگرافی نویسنده را نیز وارد کنید و مطمئن شوید که هر گونه اعتباری که تخصص نویسنده را نشان می دهد در آن قرار دهید.

به دنبال بک لینک های با کیفیت باشید و بک لینک های اسپم را رد کنید

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما اطلاعات دقیقی در صفحات درباره ما، تماس با ما و خدمات مشتری دارد.

مطمئن شوید که تمام محتوایی که مستقیماً با پول یا زندگی بازدیدکنندگان شما مرتبط است (به توصیه های مالی یا اطلاعات پزشکی فکر کنید) توسط کارشناسان واجد شرایط نوشته شده باشد.

محتوای با کیفیت پایین را حذف یا ویرایش کنید

17. از تکنیک های کلاه سیاه استفاده نکنید

سئو کلاه سیاه به عمل فریب دادن موتورهای جستجو برای تضمین رتبه های بالاتر با استفاده از تاکتیک های غیراخلاقی مانند خرید بک لینک اشاره دارد.

ریسکش خیلی زیاده حتی اگر به دلیل تاکتیک های کلاه سیاه از یک افزایش موقت در رتبه بندی لذت می برید، احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود.

گوگل در تشخیص ترفندهای کثیف بهتر می شود و دیر یا زود پیشرفتی که کرده اید با به روز رسانی الگوریتم یا بدتر از آن از بین می رود.

18. لینک های شکسته را اصلاح کنید

علاوه بر تعمیر لینک های شکسته خود، می توانید از بک لینک های خراب سایر سایت ها برای بهبود استراتژی بک لینک خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک وب سایت معتبر لینک خرابی به مقالات رقبای شما دارد، می توانید به آنها مراجعه کنید و برای رفع آن لینک یکی از مقالات خود را به آنها پیشنهاد دهید. این استراتژی توسعه اغلب موفق است. زیرا برای هر دو طرف مفید است.

سایت هدف می تواند لینک شکسته ای را که به سلامت سایت آنها آسیب می زند، تعمیر کند، در حالی که شما می توانید آب پیوند بیشتری را برای وب سایت خود دریافت کنید.

19. بک لینک با کیفیت بسازید

لینک بیلدینگ یک اصطلاح مهم برای دریافت لینک های جدید به سایت شما از دامنه های خارجی است.

علاوه بر ایجاد محتوای عالی که مردم بخواهند آن را به اشتراک بگذارند، ارسال مهمان و درخواست از وب مسترهای معتبر مرتبط با کسب و کار اینترنتی شما برای لینک دادن به صفحات شما، راه های بسیار خوبی برای ایجاد بک لینک هستند.

هر چه اعتبار دامنه سایتی که از آن بک لینک دریافت می کنید بالاتر باشد، کیفیت بک لینک بالاتر و رتبه شما بالاتر می رود.

این سایت ها در واقع از طریق این لینک ها قدرت را از سایت خود به شما منتقل می کنند. کارشناسان سئو اغلب از این پدیده به عنوان “آب پیوند” یاد می کنند.

20. حفظ قابلیت خدمات فنی سایت

سایتی با سئو فنی ضعیف برای رتبه بندی مشکل دارد. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند به سلامت فنی سایت آسیب برساند، از جمله: لینک های شکسته، سرعت پایین صفحه، عملکرد ضعیف تلفن همراه، نمایه سازی ضعیف، محتوای تکراری، تصاویر نادرست، و تغییر مسیرهای نامناسب.

برای شناسایی این مشکلات فنی، می توانید از ابزاری مانند Screaming Frog، Ahrefs یا Semrush استفاده کنید. هنگامی که اشکالات را برطرف کردید، مهم است که با انجام خزیدن و ممیزی منظم، سایت خود را سالم نگه دارید.

21. تست A/B

برای اطمینان از حفظ رتبه برتر، باید دائماً سایت خود را بهینه کنید. یک راه عالی برای بهبود عملکرد در طول زمان، آزمایش عناصر A/B صفحات شما است.

به عنوان مثال، می توانید با عناوین و توضیحات متای مختلف آزمایش کنید، H1 های مختلف را امتحان کنید، ساختار عناوین خود را تغییر دهید، محتوا را در صفحه بالاتر نمایش دهید، عکس اضافه کنید و خیلی چیزهای دیگر!

ابزارهایی مانند Google Optimize می توانند به شما کمک کنند عملکرد را ردیابی کنید و ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. سپس می توانید بهترین شیوه های خود را در کل سایت خود اعمال کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

22. مطمئن شوید که محتوای شما خوانا است

اگر می خواهید افراد در صفحه شما بمانند، محتوا باید خوانا باشد. شما نمی خواهید مقالات تحقیقاتی بنویسید تا خوانندگان را جذب کنید زیرا اکثر مردم نمی خواهند آن سبک محتوا را بخوانند.

از اصول طراحی سایت تمیز و ساده در نوشته خود استفاده کنید. روی خوانایی بالا تمرکز کنید و بین جملات کوتاه، متوسط ​​و طولانی متفاوت باشید.

در اینجا چند نکته سریعتر در مورد نحوه قالب بندی محتوای خود برای خوانایی بهتر آورده شده است:

  • متن را به عناوین تقسیم کنید وزیر عنوان
  • طول جمله را کاهش دهید
  • از کلمات ساده استفاده کنید

منبع: بهبود رتبه سایت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mLB3
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر