قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

چگونه می توانید در صفحه اول گوگل باشید؟

حضور در صفحه اول گوگل بی شک یکی از مهم ترین سوالات و دغدغه های مردم و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است و با توجه به تقاضای زیاد کاربران عزیز و محترم سایت محمد جانبلاغی تصمیم گرفتیم این سوال جالب را بررسی کنیم. پس برای دریافت سوالات خود در این زمینه با ما همراه باشید و به طور خلاصه مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین راه برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چیست؟

ابتدا می خواهیم مهم ترین روش هایی را که می توان برای قرار دادن وب سایت خود در صفحه اول گوگل استفاده کرد را به دقت بررسی کنیم.

به طور کلی دو روش برای قرار دادن یک وب سایت در صفحه اول جستجوهای گوگل وجود دارد که عبارتند از:

1. تبلیغات گوگل (ادوردز)

اگر بخواهیم روش گوگل ادز را بررسی کنیم و توضیحات مفیدی در این زمینه ارائه کنیم، باید بگوییم که وارد کردن کلمات کلیدی مشخص شده در محتوای شما در گوگل را با استفاده از گوگل ادز می گویند.

به زبان ساده کلمات کلیدی مشخص شده و استفاده از آنها در محتوا به گوگل ارائه می شود تا در صورت جستجو توسط کاربران مختلف، گوگل وب سایت ما را در نتایج جستجو قرار دهد.

البته این روش مستلزم هزینه است. به عنوان مثال، شما یک کلمه کلیدی خاص مثل آموزش سئو را در گوگل وارد می کنید و به ازای هر بار قرار گرفتن وب سایت شما در نتایج گوگل، میزان هزینه ای که برای کلمه آموزش سئو ارائه می دهید کاهش می یابد.

در ضمن زمانی که اکانت ادوردز خاتمه می یابد باید حساب کاربری مجددا شارژ شود تا وب سایت مورد نظر در صفحه اول گوگل قرار گیرد. به یاد داشته باشید که تمام این هزینه ها بر اساس دلار محاسبه می شود.

2. بهینه سازی وب سایت یا سئو سایت (SEO)

روش دومی که قبل از قرار گرفتن در صفحه اول گوگل استفاده می شود، بهینه سازی وب سایت یا سئو سایت خودمان است.

توجه داشته باشید که اگر در این زمینه مهارت های لازم را کسب کنید، برخلاف روش قبلی، هزینه چندانی نخواهد داشت.

یکی از رایج ترین سوالاتی که در مورد این روش وجود دارد، زمان لازم برای به دست آوردن نتایج است.

خوب، برای گرفتن بهترین نتیجه سئو سایت، عوامل زیادی می توانند موثر باشند. به عنوان مثال، کلمه کلیدی استفاده شده در محتوای وب سایت و سطح رقابت از مهم ترین عوامل تأثیرگذار هستند.

می توان گفت زمان نتیجه گیری از استفاده از این روش سئو سایت بین یک ماه تا یک سال است.

اگر به آموزش سئو علاقه دارید، پیشنهاد می کنم از دوره آموزش سئو استفاده کنید تا اطلاعات جامع و مفیدی در زمینه آموزش سئو به دست آورید.

تعریف سئو چیست؟

به طور خلاصه، اگر بخواهیم تعریفی از سئو بگوییم، می‌توانیم به این صورت بگوییم: ما سئو را مجموعه‌ای از اقداماتی می‌نامیم که برای قرار گرفتن در راس گوگل انجام می‌شوند. بنابراین به هر کاری که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و حتی رتبه انجام می دهید سئو می گویند.

سئو اصولاً به سه روش انجام می شود: کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه که هر کدام تعریف جداگانه و متمایزی از خود دارند.

هزینه حضور در صفحه اول گوگل چقدر است؟

در قسمت قبل به طور خلاصه به هزینه های دو روش رتبه بندی نتایج جستجو اشاره کردیم و تفاوت هزینه های لازم این دو روش تا حدودی مشخص شد. در این قسمت به طور کامل به بررسی هزینه لازم روش های ذکر شده می پردازیم.

هزینه های لازم استفاده از روش گوگل ادوردز

نکته ای که در مورد هزینه مورد نیاز این روش وجود دارد این است که کاملاً به مدیریت وب سایت بستگی دارد. یک مدیر وب سایت می تواند از این روش استفاده کند و حساب خود را بر اساس نیاز خود شارژ کند.

به عنوان مثال مدیر یک وب سایت مبلغ 300 هزار تومان حساب خود را شارژ می کند و با کلیک کاربران بر روی لینک وب سایت مورد نظر مبلغ مشخصی از موجودی حساب شارژ شده کسر می شود.

هزینه های لازم استفاده از روش سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت

بهترین چیز در مورد این روش این است که تمام روش های بهینه سازی وب سایت را خودتان یاد می گیرید و مهارت های لازم را در این زمینه کسب می کنید.

در نظر داشته باشید که اگر در زمینه آموزش سئو مهارت کافی داشته باشید، دیگر نیازی به پرداخت حقوق سئوکار نخواهید داشت.

راه دوم برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با استفاده از سئو، کمک گرفتن از یک متخصص سئو سایت است.

بسیاری از افراد با کمک یک فرد سئو سایت به رتبه خوبی می رسند. اگر سوالی در مورد دستمزد او وجود دارد، بهتر است بگوییم که دستمزد چنین متخصصی کاملا به تجربه و مهارت او در این کار بستگی دارد. البته هر چه کار حرفه ای و تخصصی تر باشد طبیعتا نتیجه بهتری نیز حاصل می شود.

راه حل سوم مرتبط با این مشکل، سپردن وب سایت مرتبط به تیم سئو سایت یک شرکت تاسیس شده با سابقه درخشان در این زمینه است. شرکت‌های زیادی هستند که می‌توانند با تیم‌های حرفه‌ای خود سئو سایت را انجام دهند و بهترین نتیجه را تضمین کنند.

اکنون می خواهیم فعالیت هایی را که می توان برای افزایش رتبه یک وب سایت انجام داد و در بالای نتایج جستجو قرار داد، بررسی کنیم.

به سیاست های گوگل توجه کنید

برای اینکه یک وب سایت بتواند رتبه خود را از گوگل بگیرد، باید تمام نکات و قوانین بیان شده توسط گوگل رعایت شود. برای دریافت و بررسی تمامی خط مشی های تایید شده توسط گوگل می توانید به سایت راهنمای وب مستر مراجعه کنید.

در این راهنما تمامی سیاست های گوگل به وضوح تعریف و بیان شده است و می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد.

فعالیت خود را تخصصی کنید

با توجه به درک گوگل از رقابت بین وب سایت های دارای رتبه برتر، گوگل رتبه هر وب سایت را نسبت به فعالیت های رقبا در همان سایت ارائه می دهد.

به همین دلیل، برای کسب رتبه بهتر در گوگل، باید صحنه های رقابتی موجود را تا حد امکان درک کنید.

انتخاب صحیح کلمه کلیدی

نیازی به گفتن نیست. انتخاب کلمه کلیدی بسیار مهم است و بهترین راه برای انتخاب آن در ابتدا انتخاب کلمات کلیدی دم بلند است.

کلمه کلیدی طولانی کلمه کلیدی است که شامل بیش از سه کلمه باشد.

زمانی که شما به صورت کاملا اصولی و حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی یا به اصطلاح هدف گذاری کلمات کلیدی را برای وب سایت خود انجام داده باشید، قطعا می توان گفت که 50 درصد اصلی کار سئو سایت شما و جایگاه سایت شما در اول است.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین و اساسی ترین مراحل در سئو است.

توجه به ارزش و کیفیت محتوای ایجاد شده

یکی از مهم ترین نکاتی که برای حضور در صفحه اول گوگل باید در نظر داشت، تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت است. به خاطر داشته باشید که ایجاد محتوای ارزشمند در کنار تداوم تولید از دیدگاه گوگل بسیار مهم است.

به همین دلیل تولید محتوا باید به صورت مستمر و با ارزش بالا انجام شود.

نوشتن محتوای هدفمند منجر به بازدید کاربران هدفمند از وب سایت شما می شود.

زمانی که محتوای هدفمند ندارید، حتی اگر کاربر در سایت شما قرار بگیرد، آن را ترک می کند و این باعث افزایش نرخ پرش شما می شود.

یکی از مسائلی که می تواند به وب سایت شما قدرت زیادی بدهد تا شما را در صفحه اول گوگل راحت کند، بحث تولید محتوای مستمر است.

هنگامی که به طور منظم محتوای منحصر به فرد و خوبی تولید می کنید که کاربران شما دوست دارند، می توانید رشد حساب Google خود را افزایش دهید.

بررسی سئو داخلی وب سایت

یکی از مهم ترین عواملی که گوگل در رتبه بندی به آن توجه می کند، بهینه سازی داخلی است. توصیه می کنیم همیشه به بهینه سازی داخلی تمامی اجزای وب سایت توجه داشته باشید.

استفاده از قدرت شگفت‌انگیز سئو درون صفحه می‌تواند به شما کمک زیادی برای کسب رتبه‌های برتر در گوگل کند.

در این بخش می خواهیم شما را با چند نکته سئو داخلی آشنا کنیم:

  • فراموش نکنید که از کلمه کلیدی در ابتدای عنوان خود استفاده کنید.
  • محتوای وب سایت خود را حداقل 2000 کلمه بسازید.
  • از کلمه کلیدی خود در محتوا و به خصوص در تگ های عنوان استفاده کنید.
  • سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط و طولانی در محتوا استفاده کنید.
  • لینک سازی داخلی سایت خود را جدی بگیرید و برای آن استراتژی داشته باشید.

توجه به لینک های خارجی

علاوه بر بهینه سازی داخلی وب سایت، لینک سازی خارجی نیز بسیار مهم است.

با توجه به عنوان این بهینه سازی، وب سایت باید از نظر لینک های خارجی نیز مورد بررسی قرار گیرد و البته مهم ترین قسمتی که در لینک های خارجی باید در نظر گرفته شود، بک لینک ها هستند. شما می توانید خرید بک لینک بخصوص بک لینک pbn را در وب سایت  محمد جانبلاغی تهیه کنید.

یکی از بحث هایی که در مورد ساخت لینک های خارجی مطرح می شود و بسیاری از افراد از انجام آن می ترسند و برای آن بودجه تهیه می کنند، سفارش دادن ریپورتاژ آگهی برای سایت خود و صفحات مهم سایتشان است. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه ها برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستند.

چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟

یکی از رایج ترین سوالات کاربران و دوستان من این است که “چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیرم؟” “خوب.

بسیاری از مردم می گویند ما باید فقط خرید بک لینک انجام دهیم؟

فقط تولید محتوا؟

یکی از ابزارهای رایگان و قدرتمندی که می توانید برای اندازه گیری افزایش سرعت سایت خود از آن استفاده کنید GTmetrix است.

این ابزار پیشرفته پس از آنالیز سایت، گزارش کاملی از قسمت های مختلف سایت تهیه کرده و در اختیار شما قرار می دهد.

با بررسی این گزارش و یافتن مشکلات، می توانید با رفع آنها سرعت سایت خود را افزایش دهید و برتری رقابتی نسبت به رقبای خود کسب کنید.

وب سایت شما سازگار با موبایل است

موبایل دوستی عامل مهمی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است

یکی از عواملی که گوگل برای اطمینان از قرار گرفتن سایت شما در صفحات اول گوگل به آن اهمیت زیادی می دهد این است که وب سایت شما باید موبایل فرندلی باشد.

موبایل دوستی به این معنی است که وب سایت شما می تواند به درستی در گوشی های مختلف نمایش داده شود و به آن واکنش گرا نیز گفته می شود.

بنابراین اگر می خواهید در جستجوی گوگل رتبه اول را کسب کنید، این عامل می تواند به وب سایت شما کمک زیادی کند.

در دسترس بودن نقشه سایت

به یاد داشته باشید که ابتدا باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و این کار به درستی انجام نمی شود مگر اینکه نقشه سایتی داشته باشید که آنها را در نقشه ناوبری عمومی فهرست کند.

بنابراین نقشه سایت باید واضح، خوانا و به روز باشد و هر تغییری که در سایت ایجاد می کنید باید بلافاصله در فایل نقشه سایت به روز شود.

داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا سایت شما را بهتر بخزند و در نتیجه آن را در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنند.

استفاده از کلمات کلیدی LSI در محتوا

سعی کنید از کلمات کلیدی lsi در محتوایی که برای یک صفحه خاص می نویسید استفاده کنید.

lsi به کلمات مرتبط نیز گفته می شود. مثلاً وقتی می گوییم سئو یا طراحی سایت یاد چه چیزی می افتی؟

شما قطعاً به کلماتی مانند آموزش سئو، دوره سئو، بهترین دوره سئو، طراحی وب سایت،ساخت سایت، قیمت طراحی سایت، خدمات طراحی سایت و غیره فکر می کنید. حالا اگر به شما بگویند چه چیزی شما را به یاد حضور در صفحه اول گوگل می اندازد، چه می گویید؟

شما قطعا کلماتی را که در ذهن خود دارید برای کلماتی مانند، خرید رپورتاژ قوی، لینک سازی خارجی، سئو فنی، بک لینک PBN و مواردی از این دست بررسی خواهید کرد.

هنگامی که از این کلمات در محتوای سایت خود استفاده می کنید باعث می شوید گوگل صفحه شما را بهتر درک کند و همچنین قدرت صفحه خود را افزایش داده و در نتیجه رتبه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد.

بررسی فنی سئو سایت

فراموش نکنید که بحث فنی سئو سایت خود را بررسی کنید، زیرا برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل باید در هر قسمت از سئو بهترین باشد!

سئو فنی مربوط به بخش فنی سایت است که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • سایت موبایل فرندلی یا واکنش گرا
  • سرعت سایت بهینه
  • خطاها و هشدارهایی را که برای وب سایت شما از کنسول جستجو در نظر گرفته شده است بررسی کنید.

آیا طول عمر دامنه برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل موثر است؟

باید گفت دامنه های قدیمی توسط گوگل شناخته می شوند و گوگل به آنها اعتماد بیشتری دارد.

اما نباید فراموش کرد که گوگل به دلیل قدیمی بودن دامنه، محتوای خوب را قربانی نخواهد کرد.

طول عمر دامنه را می توان عاملی در رتبه بندی سایت در نتایج گوگل دانست، اما این موضوع چندان مهم نیست.

کاهش نرخ پرش سایت و افزایش حفظ کاربر

این یکی از فاکتورهای مهم گوگل است که به شما اجازه می دهد در رتبه های اول ظاهر شوید.

مدت زمانی که کاربر در سایت شما می ماند و در صفحات شما پیمایش می کند.

اگر تعداد زیادی از کاربران وارد صفحه سایت شما شوند و کمتر از 30 ثانیه در سایت شما بمانند و سایت را ترک کنند، گوگل می داند که وب سایت شما شایسته جایگاه فعلی خود نیست و شما را از نتایج اول حذف خواهد کرد.

چند راه حل مناسب برای کاهش نرخ پرش سایت:

  • استفاده از ویدئو در سایت
  • قرار دادن محتوای جذاب در بالای صفحه
  • از مطالب استفاده کنید
  • استفاده از تصاویر اینفوگرافیک
  • جداول
  • قرار دادن دانلودهای جذاب برای کاربر
  • یک CTA یا فراخوان مناسب ایجاد کنید

ورود به گوگل و نشستن در صفحه اول کافی نیست!

وقتی به صفحه اول گوگل رسیدید، کار تازه شروع شده است. همیشه در ابتدای پروژه های سئو سایت خود ابتدا هدف صفحه اول گوگل را تعیین کنید و پس از رسیدن به صفحه اول گوگل، این بار به فکر رتبه یک باشید.

بیشترین درصد کلیک ها در رتبه یک اتفاق می افتد و طبق تحقیقات انجام شده توسط پروژه های مختلف، نزدیک به 50 درصد از کلیک ها در رتبه یک در گوگل اتفاق می افتد.

وقتی به صفحه اول گوگل رسیدید، قطعاً به این معنی نیست که کار تمام شده است و نیازی به انجام کاری ندارید!

بلکه با رسیدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در صفحه اول، بحث همچنان شروع می شود.

در برخی زمینه ها رتبه بندی در گوگل بسیار آسان و ساده است، اما گاهی اوقات باید میلیون ها دلار خرج کنید

وقتی از رتبه اول سقوط کردید، انتظار فروش مشابه را نداشته باشید. پس یادتان باشد صعود به گوگل فقط برای رتبه یک است و بس!

چرا من در صفحه اول گوگل نیستم؟ دلیل ش چیه

تا اینجا در داستان در مورد نحوه رسیدن به صفحه اول گوگل صحبت کرده ایم اما در این قسمت از مطالب می خواهیم ببینیم چه عواملی باعث می شود در صفحه اول گوگل نباشیم و نتوانیم به رتبه برتر گوگل در زیر دست پیدا کنیم.

ما قصد داریم در مورد 10 دلیل برتر که باعث می‌شوند رتبه‌بندی خوب گوگل کسب نکنید، صحبت کنیم.

1- سرعت سایت پایین

سرعت پایین شما را از رسیدن به صفحه اول گوگل باز می دارد

افزایش سرعت سایت تا سال 2019 خیلی مهم نبود و هر سایتی با هر سرعتی می‌توانست به رتبه‌های برتر دست پیدا کند، اما پس از یک آپدیت طوفانی گوگل سرعت را به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی خود قرار داد و از آن زمان نتایج تغییرات زیادی کرده و سایت‌هایی که سرعت بسیار پایینی داشتند، افت زیادی متحمل شد

اکنون جنگ بر سر افزایش سرعت وب سایت است و هر سایتی سعی می کند در کمترین زمان ممکن به کاربر نمایش داده شود تا بتواند یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی را برآورده کند و نتایج بهتری بگیرد.

اگر سرعت سایت شما پایین است و برای کاربرانتان کند بارگذاری می شود، این عامل می تواند به طور قابل توجهی بر مشکل نرسیدن شما به صفحه اول گوگل تاثیر بگذارد.

۲- محتوای بد (هم برای گوگل و هم برای کاربر)

محتوا یکی از مهم ترین بخش های سئو وب سایت است و اگر بتوانید ابتدا محتوای خوبی برای کاربر و در مرحله دوم برای گوگل ایجاد کنید، می توانید رتبه های بهتری کسب کنید.

بسیاری از افراد فقط برای موتورهای جستجو محتوا می نویسند و کاربر را فراموش می کنند و به عنوان مثال از کلمات کلیدی در مکان های نامناسب برای افزایش تمرکز کلمات کلیدی استفاده می کنند.

برعکس این گروه هم وجود دارد، کسانی که فقط برای کاربر محتوا می نویسند و به نکات سئو محتوا توجهی نمی کنند و فراموش می کنند!

علاوه بر نوشتن محتوا برای کاربران خود، باید به الگوریتم ها و موتورهای جستجوی گوگل نیز توجه داشته باشید تا بتوانید رتبه های بهتری کسب کنید.

3- هدف قرار دادن کلمه کلیدی اشتباه برای صفحات

یکی از مهم ترین بخش های سئو که به آن خشت اول آموزش سئو می گویند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و هدف گذاری کلمات کلیدی است.

اگر این اصل را در سایت خود اشتباه بگیرید و صفحه اشتباهی برای کلمات کلیدی خود قرار دهید و همچنین به نیازهای کاربر توجه نکنید، قطعا با شکست مواجه خواهید شد و هرگز به رتبه های اول گوگل نخواهید رسید.

پس مراقب باشید زمانی که می خواهید سئو سایت را انجام دهید، به نیازهای کاربر توجه کنید و ببینید کاربر با جستجوی آن کلمه کلیدی در گوگل می خواهد به چه نتایجی برسد.

4- عدم نظم و تداوم در انتشار مطالب

ببینید بیشتر از چه سایت هایی بازدید می کنید؟ کدام سایت ها بیشتر توجه شما را به خود جلب می کنند و نام چه کسانی در ذهن شما می ماند؟

بله، همان کسانی که دائماً محتوای جدید می نویسند و محتوای منحصر به فرد ارائه می دهند و همیشه در کلماتی که جستجو می کنید رتبه خوبی دارند.

در مورد گوگل هم همینطور است، وقتی به طور مداوم و منظم محتوا تولید می کنید، می توانید توجه گوگل را به خود جلب کنید و به آنها اطلاع دهید که شما یک وب سایت به روز هستید.

پس با تولید محتوای منظم و مستمر به رتبه بهتر سایت خود کمک کنید.

سوالات متداول:

آیا می توانید سریع به صفحه اول گوگل بروید؟

برای پاسخ به این سوال باید هم بله و هم نه! در کلماتی که رقابت کمی وجود دارد، قطعاً می توانید خیلی سریع به صفحه اول گوگل برسید، اما وقتی رقابت در یک کلمه بالا باشد، قطعا حضور در صفحه اول گوگل بیشتر طول می کشد.

چرا حضور در صفحه اول گوگل اینقدر مهم است؟

وقتی در صفحه اول گوگل هستید قطعا می توانید جزو سایت هایی باشید که افراد زیادی به آن مراجعه می کنند و در نتیجه می توانید ترافیک زیادی را به دست آورید و همچنین آن را به خرید تبدیل کنید و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کنید.

منبع: قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lKA1
نظرتان را بنویسید