قوانین نصب تابلو برق چیست و شرکت تابلو برق چه قطعاتی را در اختیار متخصصان خود قرار می دهد؟

قوانین نصب تابلو برق چیست و شرکت تابلو برق  چه قطعاتی را در اختیار متخصصان خود قرار می دهد؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
فرهاد
  • قانون ملی برق، تابلوهای کنترل برق صنعتی را به عنوان یک محفظه یا پانل باز حاوی دو یا چند جزء مدار قدرت، اجزای مدار کنترل یا ترکیبی از این دو تعریف می‌کند. پانل ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    - وسایل کمکی
    - قطع به معنای
    - وسایل حفاظتی مدار انشعاب موتور
    - کنترل کننده های موتور
    - رله ها
    - سوئیچ ها
    و سایر وسایل کنترلی
    طبق دستورالعمل های NEC، تابلو برق صنعتی با ولتاژ کمتر از 600 ولت کار می کنند. پانل ها سیگنال های بانک خازن مورد نیاز برای کنترل تجهیزات را ارائه می دهند اما نه منبع تغذیه اصلی و نه خود تجهیزات را شامل می شوند. پانل های کنترل صنعتی سیگنال ها را به طیف وسیعی از تجهیزات صنعتی ارسال می کنند، از جمله:
  • بخاری ها
    ماشین آلات صنعتی
    نورپردازی
    موتورها
    بارهای پمپ
    تجهیزات برودتی
    انواع تابلوهای کنترل صنعتی
    کنترل پنل های صنعتی به دو صورت بسته بندی شده و باز وجود دارد. پانل های کنترل صنعتی محصور شامل خود محفظه، تمام اجزای داخل محفظه و تمام اجزای نصب شده بر روی دیوارها یا پوشش محفظه می باشد.

    پانل‌های کنترل صنعتی باز شامل سیم‌کشی داخلی، پایانه‌های سیم‌کشی میدانی و قطعاتی هستند تابلو برق صنعتی که روی یک پانل فرعی نصب شده‌اند، اما هیچ محفظه‌ای ندارند.

    چه استانداردهایی برای کنترل پنل ها اعمال می شود؟
    علاوه بر NEC 409.2، چندین استاندارد دیگر برای تابلوهای کنترل صنعتی اعمال می شود. اینها عبارتند از UL 508A (استاندارد برای تابلوهای کنترل صنعتی) و NFPA 70 (استاندارد الکتریکی برای ماشین آلات صنعتی. علاوه بر این، طراحی، نصب، آزمایش و نگهداری تابلوهای کنترل تابع استانداردهای تعیین شده توسط IEEE، NECA و NETA است.

    تعمیر و نگهداری پنل کنترل صنعتی
    - تعمیر و نگهداری پنل کنترل با طراحی خوب آسان تر می شود و تمام سیم کشی ها، پایانه ها و قطعات به وضوح برچسب گذاری شده اند. تعمیر و نگهداری منظم شامل:

    - کنترل های اتصال: سفت کردن پیچ های اتصال می تواند اتصالات را بدتر کند. در عوض، از یک تفنگ مادون قرمز برای تست مقاومت بالا استفاده کنید. ترمینال ها را در صورت نیاز جدا کرده، تمیز کنید و دوباره سرهم کنید.

    - کنترل گرد و غبار: در حالی که کف کابینت را می توان با جاروبرقی جارو کرد، به یاد داشته باشید که محفظه دارای انرژی است، بنابراین قبل از تمیز کردن، احتیاط های ایمنی استاندارد را دنبال کنید. بدون پیروی از مراحل تخلیه الکترواستاتیک، نزدیک به بردهای مدار جارو برقی نکشید.
    عایق کاری: به طور دوره ای تست های مقاومت عایق را برای شناسایی خرابی های احتمالی سیم کشی انجام دهید.

    - کنترل آفات: بسته به محیط شما، این ممکن است شامل طعمه سوسک یا تله جوندگان باشد که باید به طور دوره ای بررسی و جایگزین شوند.
نظرتان را بنویسید