چگونه بفهمم تابلو برق خانگی من سایزش چقدر است؟

چگونه بفهمم تابلو برق خانگی من سایزش چقدر است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
فرهاد

حجم برقی که شرکت خدمات برق به خانه شما تحویل می‌دهد با آمپر یا به اختصار آمپر اندازه‌گیری می‌شود. این تأثیر مستقیم بر اندازه های مختلف جعبه تابلوهای برق موجود دارد. آمپر می تواند متفاوت باشد، از 30 آمپر در خانه های بسیار قدیمی تا 400 آمپر، زمانی که خانه ها بسیار بزرگ هستند و انرژی زیادی مصرف می کنند. به طور کلی، بیشتر خانه ها بین 100 تا 200 آمپر دریافت می کنند.

دانستن عیار شرکت تابلو برق بسیار مهم است، بنابراین می توانید بگویید که آیا به روز رسانی ضروری است یا نه یا اینکه می تواند به روز رسانی را انجام دهد، در وهله اول. این موارد مخصوصاً زمانی مورد نیاز است که شما یک بازسازی اساسی انجام می دهید، اتاق اضافه می کنید یا لوازم بزرگ اضافه می کنید.

پیمانکار برق شما به طور کلی اندازه لازم برای خدمات برق را با استفاده از فرمولی محاسبه می کند که چندین فاکتور را در نظر می گیرد. اینها شامل کل تقاضای لوازم و وسایل است، اما همچنین استفاده از خدمات برقی برای ارائه یک حاشیه راحت است، زیرا همیشه بهتر است در صورت تغییر نیازهای شما در طول زمان، مازاد را در نظر بگیرید.

در اینجا نگاهی به مراحل مربوط به تعیین ایمنی تابلو برق pdf شما می‌اندازیم.

1. کنتور برق را بازرسی کنید

معمولاً ساده‌ترین راه برای تعیین اندازه سرویس برق خود، نگاه کردن به کنتور برق است که معمولاً در خارج از خانه قرار دارد. باید نقطه ای را که سیم های سرویس اصلی از آن وارد خانه شما می شود بررسی کنید. اگر این سیم‌های سقفی هستند، متوجه می‌شوید که لوله‌های سرویس فلزی از دیوار بیرونی خانه‌تان به سمت متر می‌روند. اگر پوشش اصلی ابعاد جعبه کنتور برق خانگی خود را باز کنید، باید یک قطع کننده اصلی را ببینید که یک عدد روی دسته آن مهر زده شده است. ممکن است بدانید 60 آمپر، 100 آمپر یا 200 آمپر رایج ترین هستند. با این حال، برخی از پانل های قدیمی حتی یک شکن اصلی ندارند. اگر اینطور است، باید به طور جدی به ارتقای آن فکر کنید، زیرا چنین سیستم های کوچکی دیگر ایمن در نظر گرفته نمی شوند.

2. پانل اصلی را در خانه خود بیابید
پانل سرویس اصلی باید در زیر نزدیکترین نقطه اتصال به سیم های برق قرار گیرد. این شبیه یک جعبه فلزی خاکستری عمودی است که روی دیوار بیرونی خانه شما نصب شده است. در برخی از خانه ها، این پانل را می توان در داخل فضای نشیمن و محصور در یک کابینت تمام شده یافت. در این صورت، کد الکتریکی ایجاب می کند که تابلو همیشه در دسترس باشد.

3. دوبار چک کنید IT’S NOT A SUBPANEL

گاهی اوقات پنل خدمات اصلی شما یک پنل فرعی را تغذیه می کند که در واقع یک پنل خدمات ثانویه است. اینها معمولاً برای قرار دادن مدارها و قطع کننده های جدید نصب می شوند که ممکن است به عنوان بخشی از پروژه اضافه کردن خانه یا بازسازی خانه اضافه شده باشند. در همان زمان، پنل فرعی به عنوان یک پانل ماهواره ای مفید برای گاراژ جدا شده شما عمل می کند، که ممکن است خیلی دور از پانل اصلی قرار گرفته باشد.

پانل های خدمات ثانویه چیزی بین 60 تا 100 آمپر هستند، که اغلب با مدارهای انشعاب عرضه می شوند که منطقه خاصی از خانه را در خود جای می دهند. ساب پنل ها قطع کننده اصلی خود را دارند که توسط پنل اصلی تغذیه می شود. هنگامی که ساب پنل ها نصب می شوند، متوجه یک قطع کننده دوقطبی در پنل خواهید شد، با همان آمپر شکن اصلی که در پنل فرعی وجود دارد.

4. شکستن اصلی را بخوانید
درب تابلو را به تابلوی برق اصلی باز کنید. به محض باز کردن درب، متوجه دو ردیف کلیدهای مدار جداگانه با اهرم های ضامن خواهید شد. این بریکرها روی دسته شماره گذاری شده اند و مدارهای جداگانه ای را که از خانه شما عبور می کنند کنترل می کنند. معمولا این بریکرها باید بین 15 تا 50 آمپر باشند.

یک قطع کننده مدار مرکزی باید در بالا یا پایین این دو ردیف قرار گیرد. این بریکر همانی است که توان کل پنل سرویس را کنترل می کند و درجه آمپر آن باید 60، 100، 150 یا 200 آمپر باشد. این روزها بریکرهای اصلی به عنوان نیاز آینده خورشیدی در بالا یا پایین نصب می شوند.

خاموش کردن بریکر با جابجایی آن در حالت OFF به معنای قطع برق کل خانه است.

در صورتی که خانه شما دارای پنل فیوز باشد، در پنل خود به جای قطع کننده فیوز خواهید یافت. درست مانند بریکرها، فیوز اصلی وجود دارد و دسته فلزی هم دارد. اگر دستگیره را به سمت بیرون بکشید، برق کل خانه را قطع می کند. معمولاً خانه هایی که با پنل فیوز سرو می شوند دارای درجه آمپر 60 آمپر یا 30 آمپر هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، اینها کاملاً ایمن نیستند، بنابراین اگر چنین است، باید به ارتقاء به یک پنل شکن فکر کنید.

نظرتان را بنویسید