سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

آموزش سئو کلاه سیاه و نکاتی که نباید بدانید.

اگر به معنی و ریشه کلمه «کلاه سیاه» نگاه کنید، متوجه می شوید که این کلمه از دوران غربی و فرهنگ رایج و قدیمی آمریکا سرچشمه می گیرد، جایی که کلمه کلاه سیاه و کلاه سفید به ترتیب نشان دهنده گاوچران و گاوچران شیطانی هستند. آنها قهرمان بودند. در واقع هدف از این دو کلمه تشخیص این افراد بود.

امروزه اصطلاح «کلاه سیاه» بیشتر برای توصیف هکرهای رایانه، سازندگان ویروس و کسانی که کارهای غیراخلاقی با رایانه انجام می دهند به کار می رود.

در بحث آموزش سئو یکی از موضوعاتی که مطرح می شود سئو کلاه سیاه است و بسیاری از افراد حتی از شنیدن این کلمه می ترسند اما از آنجایی که باید از نکات منفی آن آگاه بود تا در دام آن نیفتیم. بهتر است در مورد سئو کلاه سیاه بیشتر بدانید.

معرفی سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تمام فعالیت هایی اطلاق می شود که برخلاف خواسته ها و قوانین موتور جستجو انجام می شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو به عنوان یک جامعه هوشمند قوانین سختگیرانه ای دارند و متخلفان در صورت تخلف جریمه خواهند شد.

این اصل در زمینه آموزش سئو بسیار مهم است زیرا افراد و سایت ها را از نظر «قابلیت اطمینان» از هم جدا می کند. قبل از انجام هر اقدامی در سئو، آن را مطابق با این اصل بررسی کنید و ببینید در کدام دسته اقدامات قرار می گیرد.

روش های سئو سیاه معمولا توسط وب مسترها و سئوکاران حرفه ای انجام می شود.

زیرا اگر گوگل هر یک از این روش ها را تشخیص دهد، شما و سایت شما جریمه می شوید. در نظر داشته باشید که دیر یا زود گوگل متوجه این اقدامات می شود و امکان فرار تقریباً به صفر می رسد که یکی از دلایل آن به روز رسانی مداوم گوگل و الگوریتم های آن است.

اما در زیر دلیل اینکه کارشناسان سئو همچنان از روش های سیاه سئو با دانستن این موضوع استفاده می کنند را توضیح خواهم داد.

هدف از سئو کلاه سیاه و ریشه های آن

در هر چیزی که فکرش را بکنید، با کمی دانش و تسلط بر آن، می توانید از دور زدن قوانین بهره بیشتری ببرید.

این در مورد سئو نیز صدق می کند. سئو کلاه سیاه معمولاً در مواردی استفاده می شود که نیاز به بازگشت زودهنگام ریسک بالایی دارد و پس از تاریخ مورد نظر دیگر سایت برای آنها مهم نیست زیرا می دانند که گوگل در نهایت آن را جریمه و حذف می کند.

تنها راه آنها استفاده از سایت جایگزین دیگری است که بعد از مدتی جریمه می شود و این چرخه ادامه دارد!

گوگل با روش های رایگان و سریعی که باعث رشد سریع و ناگهانی سایت می شود مخالف است و معتقد است که اگر وب سایتی بخواهد پیشرفت کند می تواند با رعایت قوانین و استفاده از روش های صحیح به آن دست یابد.

گوگل با این روش می خواهد جلوی توسعه سایت هایی را بگیرد که می خواهند آن را دور بزنند و در صفحه اول قرار بگیرند.

به این ترتیب گوگل از جدیت کار و قانونی بودن سایت مطمئن است و با قبولی در آزمون گوگل و رعایت قوانین آن اعتماد آن را جلب خواهید کرد.

با دو اصل سئو کلاه سفید از سئو کلاه سیاه خودداری کنید

1. همه تصمیمات و اقدامات سایت خود را بر اساس ارائه بهترین تجربه کاربری، از رابط کاربری و گرافیک سایت گرفته تا تولید محتوا، قرار دهید.

اگر خودتان وارد هر قسمتی از سایت خود می شوید و از همان لحظه اول در همه موارد حس خوبی دارید و این حس در حین اسکرول باقی می ماند، می توانید بگویید اولین قدم را برای این اصل برداشته اید.

2. قبل از هر اقدامی در سایت از کلاه سیاه یا سفید بودن روش طبق قوانین و الگوریتم های گوگل مطلع شوید.

به عنوان مثال در تولید محتوای متنی با کمی فکر می توان متوجه شد که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی کاربر را آزار می دهد و گوگل – که تمام قوانینش رضایت کاربر است – آن را نادرست می داند.

سئو کلاه خاکستری راه خروج از جریمه گوگل است

سئو کلاه خاکستری اصطلاحی است که کمتر از سئو کلاه سیاه و کلاه سفید شنیده می شود، در تعریف سئو کلاه خاکستری دقیقا نمی توان گفت که تعریف آن وسط سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است.

جان اندرو – یک متخصص آموزش سئو – اهمیت سئو کلاه خاکستری را اینگونه توضیح می دهد:

سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه نیست، بلکه شامل تکنیک هایی است که اگر گوگل متوجه استفاده از آن ها شود، سایت شما را جریمه می کند و افراد بیشتری از این روش ها استفاده می کنند که چندان سخت گیرانه با قانون نیست، اما این کار را انجام نمی دهند. نمی خواهم کار غیرقانونی انجام دهم.”

با توجه به توسعه و پیشرفت بسیار سریع گوگل و هوشمندی آن، شناخت صحیح و کامل آموزش سئو کلاه خاکستری یکی از وظایف و پیش نیازهای انجام آن می باشد. زیرا استفاده از آن مانند راه رفتن در لبه پرتگاه است.

این جمله به این معنی است که در صورت استفاده نادرست از این روش، سایت شما جریمه می شود و در صورت استفاده صحیح، سایت شما رتبه های خوبی را تجربه خواهد کرد.

پنج دلیل مهم برای عدم استفاده از سئو کلاه سیاه

یکی از مهم ترین دلایل اجتناب از این تکنیک، هدر رفتن تمام وقت و تلاش صرف شده در سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل است.

ماه ها وقت می گذارید و متحمل هزینه می شوید اما با استفاده از روش های سیاه سئو شاهد از دست رفتن تمام زحمات و هزینه های خود خواهید بود و حتی وب سایت شما که منبع درآمد یا برندسازی شما بوده است از بین می رود و بازگرداندن آن بسیار دشوار است. زمان زیادی طول خواهد کشید.

از دست دادن اعتماد گوگل به شما و برند شما یکی دیگر از پیامدهای این امر خواهد بود که ضربه بزرگی به شما و کسب و کارتان وارد می کند.

حتی در زندگی روزمره مردم، دوری از قانون و دروغ گویی آسیب جدی به آنها و روابطشان وارد می کند. چه احساسی نسبت به افرادی در زندگی تان دارید که از اعتماد شما سوء استفاده می کنند؟ آیا دوباره به آنها اعتماد خواهید کرد؟

چقدر طول می کشد تا اعتماد به نفس شما به سطح مناسبی برسد؟ بنابراین می توانید درک کنید که چرا گوگل این کار را انجام می دهد و چرا باید از این روش ها اجتناب کنید

استرس مداوم در محل کار، آیا گوگل می تواند متوچه رفتار مشکوک من باشد؟ یا گوگل امروز یا فردا متوجه می شود؟ و این سوالات هر روز در ذهن شما تکرار می شود تا سرانجام زمان آن فرا برسد. استرس این شغل و ندانستن زمان موعود به شما آسیب جدی می زند.

وضعیت بد سئوکار بعد از از دست دادن تمام زحماتش هم داستان طولانی دارد که دیگر توضیح نمی دهم!

تحریم سایت و حذف از صفحه نتایج گوگل (SERP) نیز یکی از نتایج مهم آن است.

چرا برخی از سئوکاران از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند؟

تسلط ناقص و ناتوانی در سئو کلاه سفید می تواند منجر به استفاده از روش های غیر اصولی شود.

بی حوصلگی و روحیه عاطفی مدیر سایت یا سئو تاثیر بسزایی در انتخاب مسیر او دارد.

به دلیل بازگشت زودتر و دردسر کمتر سئو کلاه سیاه، این روش را می توان آسان تر از سئو کلاه سفید دانست.

مزایای سئو کلاه سفید نسبت به سئو کلاه سیاه

  • این نشان دهنده دانش زیاد و رفتار حرفه ای مدیر سایت یا سئو است.
  • احساس رضایت از نتیجه باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.
  • با دیدن نتایج و ایجاد حس ارزشمندی، عزت نفس خود را تقویت کنید.
  • اعتبار رزومه را بدون آسیب رساندن به آن افزایش دهید
  • جلب اعتماد گوگل و افزایش اعتبار خود در گوگل

5 تکنیک سیاه سئو با ریسک کمتر

لطفا توجه داشته باشید که در این بخش تکنیک هایی که ادعا می شود برای شما ایمن هستند ایمن نیستند و همانطور که از عنوان این قسمت مشخص است فقط خطر کمتری نسبت به سایر تکنیک ها دارند و همچنان امکان جریمه شدن برای استفاده از آنها وجود دارد. کمتر احتمال دارد!

  1. شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)
  2. خرید بک لینک
  3. ساخت لینک
  4. استفاده از ربات برای افزایش نرخ کلیک (CTR Bot)
  5. سفارش تولید محتوای مشکی

قیمت سئو سایت به موضوع و تجربه و همچنین رقابتی بودن صنعت شما بستگی دارد. زمانی که دامنه بسیار ساده باشد و رقابت زیادی در آن وجود نداشته باشد، قطعا هزینه های شما کاهش می یابد و زمانی که دامنه رقابتی بالایی را انتخاب می کنید، بسته به میزان کاری که باید در سایت شما انجام شود، قطعا هزینه های شما افزایش می یابد.

بنابراین نمی توان قیمت دقیق سئو سایت داد، بلکه باید پس از بررسی سایت و محل کار اعلام شود.

منبع: سئو کلاه سیاه چیست؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pOGy
مطلب قبلی
بهبود رتبه سایت
مطلب بعدی
هزینه سئو سایت
نظرتان را بنویسید