سامانه نوبت دهی اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد shorakh.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
برای مراجعه به اجرای احکام مدنی شهرستان مشهد سامانه نوبت دهی الکترونیکی به آدرس سایت shorakh.ir راه اندازی شده است . روش استفاده از این سایت به این صورت است که متقاضیان برای مراجعه به واحد اجرای احکام مدنی می بایست قبل از مراجعه حضوری از طریق اینترنت اقدام به اخذ نوبت کرده باشند .





با بالاتر رفتن روز به روز سطح علم و فرهنگ جامعه و دسترسی اکثر مردم به اینترنت یا از طریق تلفن همراه هوشمند یا رایانه های متصل به اینترنت و همچنین وجود کافی نت ها که ارائه دهنده خدمات اینترنتی به عموم مردم هستند، دولت ها تلاش می کنند که خدمات مورد نیاز مردم را به صورت اینترنتی ارائه دهند تا باعث کاهش اتلاف وقت و انرژی شهروندان شوند .

پذیرش آنلاین شهروندان متقاضی حضور در شورا های حل اختلاف در چارچوب دولت الکترونیک با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مردم و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی همه ‌گیر کرونا صورت می ‌گیرد .

یکی از مزایای ارائه خدمات به صورت سامانه یا سایت های اینترنتی در شهر ها کم تر کردن بار ترافیک شهری خواهد بود زیرا نیاز نیست متقاضیان برای مراجعه به برخی مکان های پر رفت و آمد ، از فاصله دور و نزدیک به صورت شخصی به آن جا بروند .

در این مقاله به معرفی سامانه نوبت دهی الکترونیکی در اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد shorakh.ir ، خواهیم پرداخت و با استفاده از راهنمای تصویری به شما راهنمایی خواهیم کرد تا استفاده ای آسان تر از این سایت داشته باشید .



سامانه نوبت دهی اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد shorakh.ir
سامانه نوبت دهی الکترونیکی در اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد در راستای سیاست ‌های قوه قضاییه و دستور ‌های ابلاغی ریاست قوه قضاییه مبنی بر حفظ کرامت مردم راه اندازی شده است . همچنین در سال جاری که با مسئله کرونا مواجه هستیم، باید عملکرد شورا‌ های حل اختلاف علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای حفظ سلامتی همکاران و مردم ، به نحوی باشد که در سریع ‌ترین زمان ممکن به کار مردم رسیدگی شود .

سامانه الکترونیکی نوبت دهی اجرای احکام مدنی شورا‌های حل اختلاف مشهد به آدرس سایت www.shorakhr.ir در دسترس است همچنین جهت تسریع در روند کار و سهولت دسترسی به این سایت ، پیوند این سامانه در سایت شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی به آدرس www.shorakh.eadl.ir نیز قرار داده شده است .

متقاضیان می تواند با مراجعه به آدرس سایت از طریق تلفن همراه هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت ، وارد سامانه یا سایت نوبت دهی شده و اقدام به اخذ نوبت نمایند . لازم به ذکر است فاصله های نوبت دهی در سامانه نوبت دهی الکترونیکی در اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد در فواصل یک ساعتی تنظیم شده است .

میزان انتظار برای گرفتن نوبت در این سایت برای متقاضیان حدود یک ساعت پیش بینی شده است . با توجه به اینکه پرونده های درخواستی شما در سامانه از قبل آماده و روی میز کار دادورز قرار می گیرد از جهت احترام به حقوق دیگران و شخصیت خودتان ، می بایست در زمان ثبت اطلاعات از ثبت دقیق شماره شعبه و پرونده ای که قصد مراجعه به آن را دارید اطمینان حاصل نمایید .

زمان نوبت دهی در زمان اخذ نوبت در سایت نوبت دهی اجرای احکام مشخص شده است لذا مراجعه قبل و یا بعد از زمان درج شده در نوبتی که از طریق سایت گرفته اید حقی برای شما ایجاد نمی کند از این رو صرفا می بایست در زمان قید شده در اجرای احکام شورا حاضر باشید . عدم مراجعه در زمان مقرر به منزله انصراف از پاسخگویی تلقی می شود .

در مرحله اول اجرای طرح سامانه الکترونیکی نوبت دهی اجرای احکام مدنی شورا‌های حل اختلاف مشهد ، مراجعینی که نسبت به اخذ نوبت اقدام و سپس به اجرای احکام مراجعه می کنند در اولویت پاسخگویی قرار دارند . در جهت برقراری عدالت میان مراجعان گرامی به هر نفر صرفا یک نوبت در یک روز تعلق خواهد گرفت و درخواست های بعدی ابطال می گردد .

افراد فاقد سمت در پرونده مطروحه حق اخذ شماره نوبت دهی را نداشته و شعب از پاسخگویی به آنان منع شده اند . خدمات صرفا در نوبت مشخص شده و با احراز هویت دارنده نوبت ارائه خواهد شد .



حتما بخوانید: نوبت دهی اینترنتی سایت عدل ایران



راهنمای تصویری سامانه نوبت دهی اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد shorakh.ir
با توجه به این که گفتیم سامانه یا سایت نوبت دهی الکترونیکی در اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد راه اندازی شده است که زیر مجموعه سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است . این سایت تاسیس شد تا از مراجعه حضوری متقاضییان برای دسترسی راحت تر جلوگیری شود ، با راهنمای تصویری به شما برای گرفتن نوبت در این سامانه کمک خواهیم کرد تا استفاده ای آسان تر از سایت نوبت دهی داشته باشید .

در مرحله اول با تایپ کردن آدرس سایت (shorakh.ir) در صفحه مرور گر گوشی تلفن هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت این صفحه برای شما باز خواهد شد :







با انتخاب شورای حل اختلاف خراسان رضوی وارد صفحه بعد می شوید .



بعد از وارد شدن به سایت shorakh.ir چنین صفحه ای برای شما باز می شود :







پایین صفحه همانطور که با فلش نشان داده شده است گزینه نوبت دهی اینترنتی اجرای احکام مدنی را انتخاب می کنید .



با انتخاب گزینه نوبت دهی اینترنتی اجرام احکام مدنی این صفحه برای شما باز می شود :











در این جا می بایست کد ملی و رمز شخصی سامانه ثنا را وارد کنید . بدون داشتن نام کار بری در سامانه ثنا قادر به اخذ نوبت نخواهید بود .



بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده گزینه مرحله بعد را فشار دهید :







در این جا رمز موقتی که از سامانه ثنا برای شما ارسال شده است را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید .



با فشار دادن گزینه ورود این صفحه باز خواهد شد :







در بالای صفحه گزینه ثبت نوبت را انتخای کنید .



بعد از انتخاب ثبت نوبت این صفحه با نشان دادن طی کردن پنج مرحله تا اخذ نوبت به شما نشان داده می شود .







در مرحله اول بایستی علت مراجعه به اجرای احکام را از بین فهرست لیست علت ها که برای شما باز می شود انتخاب کنید و گزینه مرحله بعد را بزنید .



در مرحله دوم با توجه به علتی که در مرحله قبل انتخاب کرده اید مدارکی که باید در روز مراجعه به همراه داشته باشید به شما نشان داده می شود . مثلا به این صورت :







با دیدن مدارک مورد نیاز و یادداشت کردن آن گزینه مرحله بعد را فشار دهید .



بعد وارد مرحله سوم می شویم که ورود اطلاعات تکمیلی است :







در این مرحله وارد کردن شماره پرونده و ردیف فرعی آن الزامی است .

بعد از تکمیل اطلاعات راجع به پرونده و زدن گزینه مرحله بعدی وارد صفحه انتخاب محل مراجعه می شوید که در آن جا شورای حل اختلاف مورد نظر را انتخاب می کنید .

بعد از انتخاب محل مراجعه و زدن گزینه مرحله بعدی وارد مرحله دریافت نوبت می شوید و به شما بر اساس روز و ساعت تاریخ مراجعه مشخص داده خواهد شد به همراه کد پیگیری که باید این کد به همراه مدارک شناسایی در روز مراجعه برای احراز هویت همراه شما باشد .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی الکترونیکی در اجرای احکام مدنی شورا های حل اختلاف مشهد shorakh.ir در کانال تلگرام آیین دادرسی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان در مورد سامانه نوبت دهی الکترونیکی در اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد shorakh.ir پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید: سایت نوبت دهی دفاتر پیشخوان



سوالات متداول


1- آیا می توان به صورت اینترنتی قبل مراجعه به شورای حل اختلاف مشهد اقدام به اخذ نوبت کرد ؟
بله با راه اندازی سامانه نوبت دهی الکترونیکی نوبت دهی می توان با مراجعه به سایت shorakh.ir اقدام به اخذ نوبت نمود .

2- آیا بدون داشتن نام کاربری در سامانه ثنا می توان اقدام به اخذ نوبت در سامانه نوبت دهی الکترونیکی برای اجرای احکام شهر مشهد نمود ؟
خیر خدمات این سایت صرفا به افرادی که در پرونده دارای سمت هستند و نام کاربری ثنا دارند ارائه خواهد شد که در متن مقاله توضیح داده شده است .

3- اگر کسی در نوبت مشخصی که سات نوبت دهی گرفته است به واحد اجرای احکام مراجعه نکند چه می شود ؟
نوبت او باطل می شود کسانی که از طریق سایت اقدام به اخذ نوبت می کنند باید در تاریخ مشخص و ساعت مشخص به اجرای احکام مراجعه کنند در غیر این صورت به درخواستشان رسیدگی نخواهد شد .

منبع : سامانه نوبت دهی اجرای احکام مدنی شوراهای حل اختلاف مشهد shorakh.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Lx9p
نظرتان را بنویسید