سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی

سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی به آدرس sanka.agrieng.org، سایتی است که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، به منظور ارائه خدمات موجود در این سازمان به صورت الکترونیک به اعضا تحت پوشش و عموم افرادی که با خدمات بخش کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط هستند، ایجاد شده است.

برای مشاوره ورود به سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی sanka.agrieng.org






سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی به آدرس sanka.agrieng.org یا به اختصار سامانه سانکا، سامانه ای است که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، به منظور ارائه خدمات موجود در این سازمان به صورت الکترونیک به اعضا تحت پوشش و عموم افرادی که با خدمات بخش کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط هستند، ایجاد شده است.

خدمات موجود در سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی، در قالب 4 بخش آموزش، عضویت و رتبه بندی و ارجاع کار، صدور مجوزها و استعلامات منابع طبیعی ارائه می شود. همچنین از طریق این سامانه، امکان دسترسی به بخش اتوماسیون اداری و سامانه جامع آموزش مجازی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یا سامانه تی وی رویش نیز، وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با این سامانه به بررسی جزئیات سایت سانکا می پردازیم.



برای ورود به سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی کلیک کنید.









سامانه سانکا نظام مهندسی به نشانی sanka.agrieng.org بوده که خدمات مختلفی از جمله استعلام کارت نظام مهندسی در آن انجام می شود.



سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی sanka.agrieng.org
سامانه سانکا، مخفف عبارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی الکترونیک می باشد. این سامانه به منظور ارائه خدمات مورد نیاز به اعضا و عموم افراد مرتبط با بخش کشاورزی و منابع طبیعی، در قالب خدمات الکترونیک می باشد.



دسترسی به این سامانه از طریق مراجعه به سایت اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به آدرس agrieng.org و با کلیک بر روی تصویر مربوط به سامانه سانکا در بالای صفحه اصلی این سایت و یا مراجعه مستقیم به آدرس sanka.agrieng.org امکان پذیر است. در صورتی که از طریق روش اول، اقدام به ورود به این سامانه داشته باشید، با صفحه ای مانند صفحه زیر روبرو خواهید شد.







در این بخش با کلیک بر روی هر یک از بخش های آموزش، عضویت و رتبه بندی و ارجاع کار، صدور مجوزها و استعلامات منابع طبیعی، می توانید از خدمات موجود در آن بخش ها بهره مند شوید.



در صورتی که به طور مستقیم و از طریق وارد کردن آدرس sanka.agrieng.org وارد سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی شوید، صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.







در این بخش با ورود به سامانه از طریق وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و یا بازدید در قالب کاربر عادی و غیر عضو، می توانید از امکاناتی مانند استعلام کارت عضویت نظام مهندسی و پروانه اشتغال، استعلام گواهی رتبه بندی، تشخیص صلاحیت و رتبه، استعلام کارشناسان ماده 32، استعلام محل فعالیت حرفه ای، ثبت و رهگیری درخواست انجام کار، انتخاب مسئول فنی تولید، ثبت و رهگیری درخواست صدور پروانه فعالیت مراکز فنی و تخصصی غیر دولتی، ثبت و رهگیری درخواست شهرک های کشاورزی و ثبت و رهگیری درخواست مجوز زنجیره، استفاده نمایید.





شایان ذکر است که بعضی از خدمات ارائه شده در این سامانه مانند استفاده از دوره های آموزشی و یا دریافت گواهی نامه های تخصصی، صرفا برای اعضا این سامانه امکان پذیر خواهد بود.



بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون نظام مهندسی





سامانه ثبت نام سانکا نظام مهندسی کشاورزی sanka.agrieng.org
خدمات ارائه شده در سامانه سانکا، در 4 بخش اصلی دسته بندی می شود. استفاده از بخش از این خدمات، بدون نیاز به عضویت در این سامانه است و افراد فعال در بخش کشاورزی می توانند بدون نیاز به عضویت در این سامانه، از این خدمات استفاده کنند. اما برای بخشی از خدماتی مانند قسمت آموزش که در سامانه سانکا ارائه می شود، الزما باید فرد متقاضی در این سامانه عضو باشد و از طریق نام کاربری و رمز ورود خود، وارد سامانه شود.



برای ورود به سامانه، ابتدا آدرس sanka.agrieng.org را در مرورگر خود وارد نمایید.







سپس از طریق 2 کادر موجود در سمت راست صفحه، با وارد کردن نام کاربری شامل کد ملی برای اعضای حقیقی و شناسه ملی برای اعضای حقوقی، و رمز عبور خود، وارد سامانه سانکا شوید. در صورتی که رمز عبور خود را نیز فراموش کرده باشید، با کلیک بر روی گزینه " رمز عبور خود را فراموش کرده ام " ، صفحه ای برای شما باز خواهد شد.







در این کادر با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، امکان بازیابی رمز عبور شما وجود خواهد داشت.



در صورتی که تا به حال برای عضویت در سامانه سانکا اقدام نکرده اید، می توانید با مراجعه به آدرس sanka.agrieng.org و کلیک بر روی گزینه " ثبت نام ( متقاضیان عضویت ) " وارد صفحه مربوط به درخواست عضویت در سامانه سانکا شوید.







با کلیک بر روی این گزینه، صفحه ای به صورت زیر برای شما باز خواهد شد.







همانطور که مشاهده می کنید، امکان عضویت در سامانه سانکا به سه شیوه امکان پذیر است. این سه شیوه عبارتند از عضویت به صورت کاربر حقیقی، عضویت به صورت کاربر حقوقی و عضویت به صورت کارشناس غیرعضو/مسئول فنی تجربی. در هر یک از این سه حالت، فرد متقاضی با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در هر فرم، می تواند درخواست خود برای عضویت در سامانه سانکا را ثبت نماید و پس از تایید وارد سامانه شده و از امکانات آن استفاده نماید.



بیشتر بخوانید: inbr









بخش های مختلف سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی sanka.agrieng.org
خدمات ارائه شده در سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی در قالب 4 بخش اصلی آموزش، عضویت و رتبه بندی و ارجاع کار، صدور مجوزها و استعلامات منابع طبیعی می باشد که در ادامه در مورد هر یک از این بخش ها و خدمات زیر مجموعه آنها به صورت خلاصه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.



بخش آموزش



زمانی که در صفحه اصلی سایت سانکا، بر روی آیکون مربوط به بخش آموزش کلیک نمایید، وارد صفحه زیر خواهید شد.







در سربرگ اصلی این صفحه، بخش هایی مانند استعلام کارت مهارت، دوره های آموزشی در حال برگزاری و محتواهای آموزشی وجود دارد. شما با کلیک بر روی هر یک از این بخش ها می توانید به محتواهای ارائه شده در آنها دسترسی پیدا کنید. البته این کار مستلزم ورود به سامانه سانکا از طریق کلیک بر روی گزینه " ورود " در بالای صفحه است.



بیشتر بخوانید: شرایط آزمون نظام مهندسی


بخش عضویت و رتبه بندی و ارجاع کار



با کلیک بر روی آیکون مربوط به بخش عضویت و رتبه بندی و ارجاع کار، صفحه ای مشابه صفحه زیر برای شما نمایش داده خواهد شد.







در این قسمت، پس از ورود به سایت از طریق وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، دسترسی به قسمت هایی مانند استعلام اعتبار عضویت و پروانه اشتغال، استعلام گواهی رتبه بندی، تشخیص صلاحیت و رتبه، استعلام کارشناسان ماده 32، استعلام محل فعالیت حرفه ای، ثبت و رهگیری درخواست انجام کار، انتخاب مسئول فنی تولید، ثبت و رهگیری درخواست صدور پروانه فعالیت مراکز فنی و تخصصی غیر دولتی، ثبت و رهگیری درخواست شهرک های کشاورزی و ثبت و رهگیری درخواست مجوز زنجیره، امکان پذیر خواهد بود.



بخش استعلامات منابع طبیعی



در این بخش امکان استعلام های مربوط به اراضی و منابع طبیعی پس از ورود به سامانه، امکان پذیر خواهد بود.







همچنین امکان درخواست برای صدور مجوزهای مربوطه نیز از طریق کلیک بر روی آیکون صدور مجوزها و ورد به سایت پنجره واحد وزارت جهاد کشاورزی، امکان پذیر خواهد بود.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند متقاضیانی را که قصد ورود به سامانه سانکا را داشته راهنمایی کرده و اطلاعات لازم در این باره را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آن ها ارائه نمایند. همچنین با عضویت در کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی هیوا می توایند از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوند.



در ادامه بخوانید: منابع آزمون نظام مهندسی









سوالات متداول


1- سایت سانکا نظام مهندسی کشاورزی چیست ؟
سایت سانکا به نشانی sanka.agrieng.org بوده که در متن مقاله لینک ورود مستقیم به آن قرار داده شده است.




2- نحوه ثبت نام در سایت سانکا مهندسی چگونه است ؟
پس از ورود به سامانه سانکا می بایست بر روی گزینه عضویت کلیک کرده و سپس سایر مراحل را مطابق راهنمای تصویری متن مقاله انجام دهید.




3- امکانات سایت سانکا نظام مهندسی چیست ؟
در سامانه سانکا علاوه بر اینکه می توان از انواع کلاس های آموزشی استفاده کرد، می توان به استعلام کارت عضویت و سایر امکانات ذکر شده در متن مقاله نیز پرداخت.

منبع : سامانه سانکا نظام مهندسی کشاورزی
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/mDz0
نظرتان را بنویسید