مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور گلستان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
دانشجویان دانشگاه پیام نور در انتهای هر نیمسال تحصیلی باید پس از شرکت در امتحانات پایان ترم برای مشاهده نمرات و اطلاع از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود اقدام کنند. هر دانشجو برای مشاهده نمرات و کارنامه تحصیلی خود باید به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه کرده و با ورود به صفحه شخصی نمره دروس ترم را مشاهده کنند.




دانشجویان مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تمامی رشته ها و واحد های آموزشی دانشگاه پیام نور باید برای اطلاع از وضعیت قبولی یا مشروطی خود در ترم گذشته منتظر اعلام شدن نمرات دروس و کارنامه کلی نیمسال تحصیلی قبلی باشند . معمولا نمرات دروس هر نیمسال به صورت مجزا و تک تک در پرتال دانشجویان بارگذاری می شوند .

نمرات میان ترم ، پایان ترم و کارنامه ترمی و کلی هر دانشجو در صفحه شخصی وی در سامانه آموزشی دانشگاه پیام نور یعنی سایت گلستان این دانشگاه بارگذاری می شود . دانشجویان می توانند مدتی پس از برگزاری امتحان هر درس وارد سایت شده و با بررسی کارنامه خود نمرات جدید بارگذاری شده را مشاهده کنند .

به منظور تسهیل روند دسترسی و مشاهده نمرات و کارنامه دانشجویان دانشگاه پیام نور ، در ادامه این مقاله جزئیات زمان و نحوه مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور و راهنمای تصویری ورود به سامانه و دریافت نمرات امتحانات این دانشگاه را ارائه داده ایم .



زمان مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور
 نمرات امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور توسط اساتید و یا مسئولین آموزش در سامانه گلستان و پرتال هر دانشجو قرار داده می شود . معمولا نمرات هر درس به صورت مجزا و در محدوده های زمانی مختلفی در سایت گلستان بارگذاری می شود و لذا زمان مشخصی برای انتشار کارنامه ها یا مشاهده نمرات وجود ندارد .



 دانشجویان موظف هستند مدتی پس از شرکت در آزمون هر درس مطابق با برنامه درسی سامانه سهبا با مراجعه به پرتال شخصی خود در سامانه گلستان ، از اعلام شدن نمرات و نتایج آزمون خود آگاه شوند . ممکن است قرار گیری نمرات آزمونی از سوی استاد یا آموزش در برخی از واحد های آموزشی به دانشجویان اطلاع رسانی شود .



   

نمرات هر درس دانشگاه پیام نور مدتی پس از برگزاری آزمون آن واحد در سامانه گلستان قرار داده می شود



 دانشجویان دانشگاه پیام نور می توانند به منظور اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه ها در خصوص امتحانات و سایر اطلاعیه های آموزشی در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام دانشگاه های بدون آزمون هیوا عضو شوند. دانشجویان برای اطلاع از جزئیات زمانبندی امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور می توانند مقاله زیر را مطالعه کنند .

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور





نحوه مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان
 یکی از کاربرد هایی که سامانه آموزشی هر دانشگاهی من جمله دانشگاه پیام نور داشته این است که امکان مشاهده نمرات ، کارنامه و وضعیت تحصیلی را به صورت الکترونیکی و اینترنتی برای دانشجویان فراهم می کند . سیستم جامع دانشگاهی گلستان به عنوان سامانه جامع و یکپارچه آموزشی دانشگاه پیام نور کاربرد دارد .



 دانشجویانی که می خواهند نمرات پایان ترم و یا کارنامه تشریحی خود را مشاهده کنند باید به سامانه گلستان پیام نور به نشانی osreg.pnu.ac.ir یا reg.pnu.ac.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات کاربری وارد صفحه شخصی خود شده و نمرات خود را مشاهده و بررسی کنند .



 مراحل مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور در سامانه گلستان :

1 - مراجعه به سامانه گلستان پیام نور به نشانی osreg.pnu.ac.ir یا reg.pnu.ac.ir

2 - انتخاب گزینه ورود به سیستم

3 - وارد کردن نام کاربری و کلمه عبود و انتخاب گزینه " ورود "

4 - انتخاب گزینه آموزش از منوی سایت گلستان

5 - از این جا به بعد 2 مسیر برای مشاهده نمرات و وضعیت آزمون دانشجو وجود دارد :



  مسیر اول : مشاهده نمرات ، پاسخنامه و جزئیات آزمون دانشجو

 انتخاب گزینه " مشاهده نتایج آزمون دانشجو "

 انتخاب گزینه " شماره و گروه درس " و انتخاب درس مورد نظر از میان موارد نمایش داده شده

 نمایش کلید ، پاسخنامه ، تعداد صحیح و غلط و نمره خام امتحان کتبی و تستی



  مسیر دوم : مشاهده نمرات نهایی و اصلی درس

 انتخاب گزینه " اطلاعات جامع دانشجو "

 انتخاب نیمسال تحصیلی از میان موارد ارائه شده

 مشاهده نمرات بارگذاری شده دروس ترم



 با توجه به اعلام شدن نمرات دانشگاه پیام نور از طریق سایت گلستان دانشجویان مخصوصا دانشجویان جدید الورود می توانند برای آشنایی بیشتر با این سامانه و نحوه ورود به آن مقاله زیر را مطالعه کنند .

حتما بخوانید: ورود سامانه گلستان دانشگاه پیام نور









راهنمای تصویری مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور
 دانشجویان پس از شرکت در امتحانات حضوری و یا مجازی اپلیکیشن پیام من یا دیگر سامانه های دانشگاه پیام نور ، می توانند با ورود به سامانه گلستان نتیجه قبولی و نمره هر درس خود را مشاهده کنند . در ادامه به منظور سهولت مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور راهنمای تصویری گام به گام مشاهده نمرات ، پاسخنامه و جزئیات آزمون دانشجویان پیام نور را ارائه داده ایم .



1 - جست و جوی عبارت " سامانه گلستان پیام نور " و یا " reg.pnu.ac.ir یا osreg.pnu.ac.ir " در مرورگر سیستم







2 - انتخاب اولین گزینه نمایش داده شده تحت عنوان " سيستم جامع دانشگاهی گلستان دانشگاه پيام نور "







3 - ورود به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور و انتخاب گزینه " ورود به سیستم "







4 - وارد کردن نام کاربری و رمز ورود و انتخاب گزینه " ورود "







5 - مسیر اول : مشاهده نمرات ، پاسخنامه و جزئیات آزمون دانشجو

  انتخاب گزینه " مشاهده نتایج آزمون دانشجو "







  انتخاب گزینه " شماره و گروه درس " و کلیک بر روی علامت سوال







  انتخاب درس مورد نظر از میان موارد نمایش داده شده







  نمایش کلید ، پاسخنامه ، تعداد صحیح و غلط و نمره خام امتحان کتبی و تستی







6 - مسیر دوم : مشاهده نمرات نهایی و اصلی درس

  انتخاب گزینه " اطلاعات جامع دانشجو "







  انتخاب نیمسال تحصیلی از میان موارد ارائه شده







  مشاهده نمرات بارگذاری شده دروس ترم







 برای ورود به سامانه گلستان پیام نور کلیک کنید 



 دانشجویانی که به سیستم کامپیوتر دسترسی ندارند و می خواهند نمرات دانشگاه پیام نور را در سامانه گلستان مشاهده کنند می توانند از طریق گوشی موبایل نیز وارد این سامانه شوند که نحوه ورود به این سامانه با تلفن همراه در مقاله زیر ارائه شده است .

در ادامه بخوانید: ورود به سیستم گلستان با موبایل







اگر پس از مطالعه مقاله مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور سوالی در خصوص مشاهده کارنامه خود و یا ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور دارید می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا پاسخ سوالات و ابهامات خود را از ایشان دریافت کنید .




سوالات متداول


1-  نمرات امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور چه زمانی اعلام می شود ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، نمرات امتحانات پایان ترم هر درس دانشگاه پیام نور مدتی پس از برگزاری آزمون درس مذکور اعلام می شود .




2-  نمرات امتحانات دانشگاه پیام نور از کدام سامانه اعلام می شود ؟
نمرات دانشگاه پیام نور از طریق سامانه گلستان اعلام می شود که نحوه ورود به این سامانه و مشاهده نمرات در این مقاله ارائه شده است .




3- کارنامه کلی امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور از چه طریقی قابل دریافت است ؟
همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، کارنامه کلی امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور از طریق سایت گلستان قابل مشاهده و دریافت می باشد .

منبع : مشاهده نمرات دانشگاه پیام نور گلستان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Q9E9
نظرتان را بنویسید