انتشار راهنمای الکترونیک هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم تهران

انتشار راهنمای الکترونیک هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم تهران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: کتابچه راهنمای الکترونیک هدایت تحصیلی - شغلی و ثبت‌نام پایه دهم ویژه دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سال تحصیلی 1401-1400 برای اطلاع‌رسانی و آشنایی اولیا و دانش‌آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه منتشر شد.



روز چهارشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، پانته آ درّی اظهارداشت: این کتابچه در سایت آموزش و پرورش شهر تهران به نشانی Tehran.medu.ir قابل دسترسی است.

وی، تنویر افکار عمومی و آشنایی اولیا و دانش‌آموزان پایه نهم با فرآیند هدایت تحصیلی و شغلی را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در تحقق اهداف برنامه‌های توسعه متوازن بین شاخه‌ای و بین رشته‌ای دانست.

درّی گفت: سال‌هاست که کتابچه هدایت تحصیلی و شغلی در آموزش و پرورش شهر تهران تولید می‌شود اما تولید و انتشار کتابچه الکترونیکی به واسطه همه‌گیری کووید 19 و نبود تعامل حضوری با دانش‌آموزان و خانواده‌ها، ضرورت ایجاد فرصت دسترسی آسان، به‌هنگام و مطلوب به فرآیند هدایت تحصیلی - شغلی از مصوبات کمیته هدایت تحصیلی - شغلی 1400 شهر تهران است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: انتظار می‌رود کمیته هدایت تحصیلی مناطق با تعیین برنامه‌های اجرایی مناسب برای اطلاع‌رسانی موثر از همه ظرفیت‌های موجود از قبیل پرتال مناطق، کانال‌ها و گروه‌های مدیران متوسطه اول و دوم در سامانه شاد و سایر بسترهای تعاملی ایمن استفاده و اطمینان حاصل کنند که کمیته هدایت تحصیلی دبیرستان‌های دوره اول با تشکیل جلسه شورای مدرسه راهکارهایی را اتخاذ می‌کنند تا اولیا و دانش‌آموزان پایه نهم از رشته‌ها و ظرفیت مدارس متوسطه دوم به موقع مطلع شوند و نسبت به تبیین جلسات توجیهی غیرحضوری مدارس اقدام کنند.

درّی افزود: همچنین تایید دریافت کتابچه هدایت تحصیلی از اولیا و دانش‌آموزان، سایر مستندات و مصوبات ضروری در مدرسه نگهداری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رویکرد جدید دستگاه تعلیم و تربیت به هدایت تحصیلی مربوط به سال 95 است که پس از 22 سال، هدایت تحصیلی از پایه دهم به پایه نهم منتقل شد. پیش از این دانش‌آموزان، پایه اول دوره متوسطه را به طور مشترک طی کرده و در پایه دوم متوسطه یکی از رشته‌های شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش را انتخاب کرده و در آن ادامه تحصیل می‌دادند.

پس از آن و بر اساس سیاست جدید نظام آموزشی، این روند تغییر کرد و ساختار آموزشی 3-3-6 از سال تحصیلی 91-90 با استقرار پایه ششم آغاز شد که در این سیستم آموزشی هدایت تحصیلی در پایه نهم پس از پایان امتحانات و اعلام نتایج خرداد انجام می‌شود.





لینک دانلود کتابچه راهنمای هدایت تحصیلی پایه نهم هر منطقه در جدول زیر قرار داده شده.



منطقه لینک دانلود کتابچه منطقه لینک دانلود کتابچه
1منطقه  دانلود 11منطقه دانلود
2منطقه دانلود 12منطقه دانلود
3منطقه دانلود 13منطقه دانلود
4منطقه دانلود 14منطقه دانلود
5منطقه دانلود 15منطقه دانلود
6منطقه دانلود 16منطقه دانلود
7منطقه دانلود 17منطقه دانلود
8منطقه دانلود 18منطقه دانلود
9منطقه دانلود 19منطقه دانلود
10منطقه دانلود

منبع : ایرنا

بیشتر بخوانید: راهنمای هدایت تحصیلی نهم

منبع : انتشار راهنمای الکترونیک هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم تهران
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/EnDv
نظرتان را بنویسید