شکست عشقی در زنان

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
از دست دادن یک عشق و رابطه عاشقانه برای هر فردی دردناک است و معمولا همه آن را در طول زندگی خود تجربه می کنند ، اما واکنش افراد نسبت به شکست عشقی متفاوت است و این تفاوت به عوامل زیادی مرتبط است . یکی از این عوامل جنسیت افراد است ، زنان و مردان معمولا به طور متفاوتی شکست عاطفی را تجربه می کنند .

زنان معمولا احساسی تر از مردان در برابر مسائل روزمره برخورد می کنند ، آن ها در بروز احساسات و غم خود از مردان بهتر بوده و هیجانات خود را راحت تر تخلیه می کنند . بنابراین زنان در شکست عشقی سریع تر دوره سوگواری خود را طی کرده و حالشان بهتر می شود .

دختران هنگام مواجه با شکست عشقی برخی علائم و رفتار ها را نشان می دهند که با شناخت آن ها و راه های درمانی و مقابله ای مناسب می توان هر چه سریع تر این دوره را طی کرد ، در این مقاله شکست عاطفی در دختران ، مراحل آن ، عواملی که منجر به سخت گذشتن دوره و راه های مناسب برای گذر از آن ارائه شده است .



شکست عشقی و دوره سوگواری آن در زنان
دختران در مواجهه با شکست عشقی به دلیل ارتباطات قوی با دیگران و بروز احساسات مناسب معمولا دوره سوگواری بهتری را نسبت به مردان طی می کنند ، زنان معمولا بلافاصله پس از اتمام رابطه عاطفی دچار افسردگی می شوند ، اما مردان بعد از جدایی این احساس را نداشته بلکه پس از گذر زمان متوجه آن می شوند .

مراحل سوگواری در دختران تقریبا ثابت است اما تفاوتی با پسران دارد ، در اینجا دوره سوگواری که اکثر دختران طی می کنند ارائه شده است ، قابل ذکر است که این دوره در همه به ترتیب طی نشده و متفاوت است .

1. گریه کردن به خاطر جدایی : گریه کردن کاری است که معمولا زنان و دختران هنگام ناراحتی از خود نشان می دهند و احساسات خود را با اشک بروز می دهند ، در صورتی که مردان برای حفظ قدرت و وجهه خود این مرحله را نداشته و احساسات خود را دورن سازی می کنند ، زنان پس از شکست عشقی به دلیل وابستگی و ناراحتی از اتمام آن گریه می کنند که در دو مرحله رخ می دهد ، در مرحله اول فرد پس گریه احساس بهتری را تجربه می کند اما در مرحله دوم پس از گریه احساس پوچی و ناراحتی دارد .

2. انکار جدایی : این مرحله بین مردان و زنان یکسان است ، اما برای دختران کمی سخت تر می باشد ، در این مرحله با وجود یک حقیقت ذهن آن را انکار می کند و باور نمی کند که این اتفاق افتاده است ، در این دوران دختر مدام فکر می کند که در حال خواب دیدن است و این خواب به زودی تمام می شود و همه چیز به روال عادی خود بر می گردد .

3. خشم ناشی از شکست عاطفی : در این مرحله زنان درگیر خشم درونی خود می شوند ، این مرحله باعث ایجاد حس نفرت نسبت به مردی که از دست داده است شده و او احساس خوشبختی از اتمام رابطه با فردی که او را رها کرده است می کند و او همچنین نسبت به خود خشمگین شده که چرا به او اعتماد کرده است .

4. دنبال کردن فرد مورد نظر : در این مرحله دختران به دنبال پیدا کردن اطلاعات و کارهایی که مرد می کند می باشند ، برای مثال مدام صفحات مجازی او را چک می کنند و یا از دیگران در مورد او سوال می پرسند .

5. پذیرش شکست عاطفی : پس از تمام مراحل فرد متوجه ارزش خود شده و اتمام رابطه را می پذیرد و از آن رد شده و حال خوبی را تجربه می کند .



حتما بخوانید: توصیه هایی به دختران پس از شکست عشقی


عوامل سخت شدن شکست عشقی برای زنان
زنان نسبت به مردان درد و ناراحتی بیشتری را پس از شکست عاطفی تحمل می کنند و دوران سخت تری را می گذرانند ، اما به دلیل برون ریزی درست و بروز احساسات نسبت به مردان زودتر می توانند از رابطه قبلی خود بگذرند و آن را فراموش کنند در حالی که برخی تحقیقات ثابت کرده اند که مردان از شکست عشقی خود فقط می گذرند و پروسه آن را به درستی طی نمی کنند ، برخی عوامل منجر به سخت گذشتن این دوران برای زنان می شود که در این جا توضیح داده شده است .

 اعتماد به نفس پایین : برخی دختران به دلیل اعتماد به نفس پایین ، هنگامی که شکست عشقی را تجربه می کنند برخی توانایی ها و ارزش های خود را فراموش کرده و خود را سرزنش می کنند که منجر به سخت شدن دوره سوگواری آن ها می شود .

 دور شدن از اجتماع : گاهی زنان پس از شکست عاطفی خود را از اجتماع دور کرده و در غم خود فرو می روند ، این دوری منجر به نشخوار فکری آن ها و مرور خاطرات قبلی می شود .

 از دست دادن علاقه به  امور مختلف : یکی از علایم افسردگی ، از دست دادن علاقه به کارهایی است که قبلا به آن علاقه داشته اید ، گاهی زنان پس از اتمام رابطه ، علاقه خود را به کارهایی که دوست داشته اند از دست می دهند که می تواند شروع افسردگی برای آن ها باشد .

 یاد آوری خاطرات : معمولا دختران با دیدن برخی وسائل ، گوش دادن به برخی آهنگ ها و قرار گرفتن در مکانی که آن ها را در ارتباط قبلی خود تجربه کرده اند یاد خاطرات خود افتاده و غمگین می شوند .

 قضاوت دیگران : اغلب زنان نسبت به قضاوت دیگران حساس تر از مردان هستند و پس از اتمام رابطه نگران قضاوت اطرافیان در مورد خود می شوند و احساس می کنند که افراد او را ضعیف و شکست خورده می دانند .



حتما بخوانید: شکست عشقی در مردان


راهکار برای زنانی که شکست عشقی خورده اند
گذر از شکست عشقی طاقت فرساست به خصوص اگر این رابطه عمیق و طولانی مدت بوده و یا اتمام آن دلخواه فرد نبوده است ، به کارگیری برخی راهکار ها در کنار دوره سوگوای می تواند به دختر ها کمک کند تا با این شکست به خوبی کنار آیند ، در این جا برخی از راهکار های گذر راحت از این شکست ارائه شده است .

 قطع تمامی راه های ارتباطی : قطع ارتباط و تماس با فرد مورد نظر پس از اتمام رابطه می تواند به فراموشی و گذر از آن کمک کند و هر گاه وسوسه ای به سراغ شما آمد می توانید به جای تماس با فرد به یکی از دوستان خود زنگ زده و از او درخواست کمک کنید .

 بروز احساسات : احساسات آنی خود را در صورت امکان بروز دهید و با دوستان و اطرافیان خود در این مورد مشورت کنید .

 انجام کار های مورد علاقه : کارهایی که دوست دارید و یا کارهایی که تاحالا انجام نداده اید ولی به آن علاقه مند هستید را در برنامه روزانه خود قرار دهید ، با دوستان و اطرافیان خود نیز رفت و آمدتان را حفظ کنید .

 وارد رابطه جدید نشوید : تا زمانی که رابطه قبلی خود را فراموش نکرده و غم اتمام آن تمام نشده وارد رابطه بعدی نشوید .

 به روانشناس مراجعه کنید : مراجعه به اتاق درمان و کمک متخصص روانشناس می تواند به درست پیش رفتن دوره سوگواری پس از شکست عشقی و سریع تر رد شدن از آن کمک بسیار کند .

در ادامه بخوانید: درمان شکست عشقی
 کلام آخر

شکست عشقی یکی از تلخ ترین اتفاق برای هر فردی است که گاهی گذر از آن کار دشواری است و نیاز به تلاش و اراده فرد دارد . در نهایت به خود در روند گذر از شکست عشقی آسان گیرید ، این آخرین رابطه عاطفی شما نبوده و تجربه ای است برای رابطه ی آینده شما ، بنابراین راهکار های لازم را به کار گیرید و نگرانی و ناراحتی را از خود دور کنید .




سوالات متداول


1- شکست عشقی در زنان چگونه است ؟
شکست عشقی در زنان تفاوت محسوسی با مردان دارد که منجر به گذراندن دوره سوگواری متفاوت می شود ، در متن مقاله در این مورد بیشتر توضیح داده شده است .




2- چرا گذر دوران شکست عشقی برای زنان سخت می شود ؟
زنان به دلایل مختلفی دوران سوگواری سختی را می گذرانند ولی نسبت به مردان سریعتر بهبود می یابند که در متن مقاله توضیحات بیشتری ارائه شده است .




3- راهکار های گذر سریع تر از شکست عشقی چیست ؟
برخی راهکار ها می تواند کمک خوبی برای بهتر و سریع تر گذراندن دوره سوگواری پس از شکست عشقی باشد که در متن مقاله توضیح بیشتری ارائه شده است .

منبع : شکست عشقی در زنان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wWq8
مطلب بعدی
درمان حسادت
نظرتان را بنویسید