شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
شکست عشقی یکی از اتفاق هایی است که برای تعداد قابل توجهی از افراد در بازه زمانی خاصی رخ داده است و نحوه برخورد افراد به این رویداد با توجه به تفاوت های فردی و جنسیت آن ها متفاوت است .

مردان مانند بسیاری زنان در طول زندگی خود شکست عاطفی را تجربه کرده و دوره سوگواری مخصوص خود را طی می کنند ، این تجربه گاهی برای پسران سخت تر از دختران طی می شود ، زیرا دختران معمولا احساسات خود را برون ریزی کرده و با دیگران مشورت می کنند ، اما پسران به سختی می توانند احساسات خود را بروز داده و هیجانات خود را درک کنند ، در حالی که بروز احساسات می تواند تحمل غم را راحت کرده و روند گذر از آن را سرعت بخشد .

مردان در برابر شکست عاطفی از خود رفتار ها و علایمی را بروز می دهند که شناخت آن ها می تواند برای بهتر گذراندن شکست عاطفی کمک کند ، در این مقاله به توصیف شکست عاطفی در مردان ، رفتار هایی که بروز می دهند و راه های مقابله با آن پرداخته شده است .



دوره سوگواری شکست عشقی در مردان چگونه است
تحقیقات نشان داده اند که اکثر مردان دوره شکست عشقی را سخت تر و طولانی تر از زنان طی می کنند ، در همه انسان ها فقدان و دوری از فردی نزدیک یک دوره سوگواری دارد که اگر به درستی طی شود ، فرد به روال زندگی عادی خود بر می گردد و اگر جلو آن گرفته شود منجر به آسیب های جسمی و روانی بعدی می شود .

مردان در بروز احساسات عموما از زنان ضعیف تر هستند ، آن ها برای حفظ قدرت و وجه قوی خود و باوری که سال های سال در ذهن خود پرورش داده اند که نباید تحت هیچ شرایطی جلو دیگران گریه کنند ، احساسات خود را درون سازی کرده که این خود منجر به طولانی تر شدن دوره سوگواری می شود .

مردان در ابتدای این جدایی درگیر ناراحتی و افسردگی نشده بلکه پس از گذر زمان متوجه آن می شوند اما شکست عشقی در زنان این گونه نیست و آن ها در ابتدای جدایی این حس را تجربه می کنند و به مرور بهتر می شوند ، مراحل سوگواری مردان در شکست عاطفی اینجا ارائه شده است .

1. انکار در شکست عشقی : در این مرحله عموما مردان به دنبال دلایلی برای این جدایی هستند و این رخداد را باور نمی کنند ، به این صورت که ممکن است تا مدت ها به فرد مورد علاقه زنگ زده و درخواست بیرون رفتن با او را داشته باشند و فکر کنند که همچنان می توان با تلاش این رابطه را به حالت اول خود برگرداند .

2. بروز خشم در مردان : در مرحله خشم که مرد پس از تلاش های فراوان شکست خورده است ، از دست خود یا طرف مقابل عصبی شده و افکار زیادی به سراغ او می آید برای مثال فکر می کند که طرف مقابل به او خیانت کرده است یا در حق او بی انصافی شده است .

3. چانه زنی برای بازگشت فرد به رابطه : در این مرحله پسر تلاشی دوباره در جهت بازگردان طرف مقابل کرده و از او فرصت دوباره می خواهد تا بتواند جبران کند ، گاهی مردان این درخواست را می کنند تا بتوانند خودشان بار دیگر فرد را رها کرده ، جبران رفتار او را کنند و غرور خود را پیش دیگران بخرند .

4. افسردگی ناشی از شکست عاطفی : در این مرحله که مرد پس از تلاش های فراوان برای بازگرداندن فرد شکست خورده است وارد مرحله افسردگی شده و خلق او پایین می آید ، مردان عموما در این مرحله در خلوت خود گریه کرده و مقابل دیگران روی آن سرپوش می گذارند و وجهه خود را حفظ می کنند .

5. پذیرش اتمام رابطه : مردان در این مرحله حقیقت را پذیرفته و با آن کنار می آیند و آماده شروع رابطه بعدی خود می باشند .



حتما بخوانید: توصیه به پسران بعد از شکست عشقی


رفتار های رایج مردان در شکست عاطفی
مردان به دلیل سابقه مردسالاری موجود در فرهنگ های جوامع مختلف زمانی که توسط یک زن طرد می شوند نمی توانند به راحتی آن را بپذبرند و درگیر یکسری عواطف و احساسات می شوند که بروز آن ها سخت است .

برخی مردان در دوره سوگواری خود برای کاهش درد ، حواس پرتی از اتمام رابطه ، پنهان کردن حال خود و حفظ غرور مقابل اطرافیان یکسری رفتار هایی را نشان می دهند که گاهی منجر به دوره سوگواری طولانی تر شده و یا در یکی از مراحل تا مدت ها تثبیت می شوند ، برخی از این رفتار ها در این جا ارائه شده است .

 پرخوری می کنند

 کنجکاوی نسبت به پارتنر قدیمی خود

 غرق شدن در کار

 روابط جنسی متعدد

 ورود به رابطه های متعدد کوتاه مدت

 مصرف سیگار ، الکل و یا مواد مخدر

 خوشگذرانی با دوستان

 رفتار های پرخاشگرانه

 انجام بازی های کامپیوتری متعدد



حتما بخوانید: توصیه به دختران پس از شکست عشقی


راهکار های پیشنهادی برای مردانی که شکست عشقی خورده اند
به دلایل گفته شده مردان در بروز ناراحتی و احساسات خود ضعیف تر از زنان می باشند و مکانیزم دفاعی انکار از خود نشان داده و از دیگران درخواست کمک نمی کنند ، به همین دلیل کمک به آن ها برای مقابله با این شکست عشقی سخت تر از زنان است ، در اینجا برخی از راه حل های پیشنهادی برای مقابله با شکست عشقی در پسران ارائه شده است .

 بروز احساسات : جلو احساسات و عواطف خود را نگیرید ، زمانی که ناراحت هستید آن را بروز دهید و در صورت نیاز گریه کنید ، گریه نشانه ضعف شما نیست ، با اطرافیان نزدیک خود در مورد احساساتتان صحبت کنید .

 کنترل خشم : اگر خشم زیادی را درون خود احساس می کنید و رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهید راه های مناسب برای کنترل خشم را به کار گیرید 

 به خود فرصت دهید : برای فرار از درد خود به رابطه های جنسی متعدد و تشکیل روابط کوتاه مدت پناه نبرید ، زیرا اینکار فرار از دوره سوگواری است و منجر به آسیب های بعدی می شود .

 قطع ارتباط کامل : با پارتنر قبلی خود به طور کامل قطع ارتباط کنید و در تماس نباشید ، این به معنای بلاک کردن او از صفحات مجازی و گوشی خود نیست بلکه بلاک کردن باید در ذهن شما رخ دهد .

 انجام کارهایی که حال شما را بهتر می کند : اگر تفریح خاصی دارید آن را در برنامه خود قرار دهید ، ورزش و تغذیه مناسب فراموش نشود .

 مراجعه به روانشناس و مشاور : اگر در بروز مشکلات خود به اطرافیان مشکل دارید ، به روانشناس متخصص مراجعه کرده و احساسات خود را با او در میان گذارید .

 کنترل خشم : اگر خشم زیادی را درون خود احساس می کنید و رفتار پرخاشگرانه از خود نشان می دهید راه های مناسب برای کنترل خشم را به کار گیرید .



در ادامه بخوانید: درمان شکست عشقی
 کلام آخر

پسران و دختران در موارد بسیاری با یکدیگر تفاوت دارند یکی از آن ها نحوه برخورد با شکست عاطفی است که برخلاف تصور در اکثر مواقع برای پسران روند طولانی تر و سخت تری دارد ، در صورتی که شما شکست عشقی تجربه می کنید بهتر است از راه حل های فوق استفاده نموده و راه های فرار از دوره سوگواری را پیش نگیرید .




سوالات متداول


1- شکست عشقی در مردان چگونه است ؟
شکست عشقی در مردان با زنان متفاوت است و دوره سوگواری متفاوتی را طی می کنند که در متن مقاله این تفاوت ها ارائه شده است .




2- رفتار های رایج پسران در شکست عشقی چیست ؟
افراد به طور متفاوتی به شکست عشقی پاسخ می دهند ، پسران در این دوران برخی رفتار ها را بیشتر از خود نشان می دهند که در متن مقاله نمونه هایی از آن ارائه شده است .




3- راه های درمان شکست عاطفی در مردان چیست ؟
برخی راهکار ها به روند سوگواری مردان شکست خورده کمک می کند تا بهتر آن را بگذرانند که در متن مقاله انواع آن ها ارائه شده است .

منبع : شکست عشقی در مردان
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/vVp5
مطلب قبلی
حسادت زنانه
نظرتان را بنویسید