مشاهده کارنامه سبز کنکور

مشاهده کارنامه سبز کنکور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

هر سال پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، کارنامه ای تحت عنوان کارنامه سبز بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjeshorg قرار می گیرد. در این کارنامه رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر می شود و داوطلبان می توانند جهت اطلاع از وضعیت خود با مقایسه دو رتبه ذکر شده  اقدام به دریافت کارنامه نهایی نمایند.

 

 

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های با آزمون دانشگاه های سراسری را دارند، می بایست بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری، جهت دریافت کارنامه سبز خود اقدام کنند تا از جزئیات وضعیت خود در سایر دانشگاه های انتخابی مطلع گردند.

سازمان سنجش چند روز بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱، کارنامه ای حاوی رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر می کند و به داوطلبان این امکان را می دهد تا با مقایسه این اطلاعات وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را بررسی نمایند.

در کارنامه سبز کنکور سراسری همه انتخاب های داوطلب درج شده و در صورتی که فرد در رشته های انتخابی خود علاقه ای نداشته باشد، با مشاهده این کارنامه می تواند شانس قبولی خود را در انتخاب های پایین تر بسنجد. بنابراین، در ادامه این مقاله به بررسی زمان، نحوه مشاهده و مشاوره کارنامه سبز کنکور سراسری 1401 پرداخته شده است.

 

زمان مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 1401

تمامی افرادی که در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت می کنند، چند روز پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور می توانند مجددا وارد سایت سازمان سنجش شده و با شماره پرونده، شماره داوطلبی و کدملی خود اقدام به دریافت کارنامه نهایی خود نمایند.

 

کارنامه نهایی که به کارنامه محرمانه یا سبز نیز معروف است در واقع همان فرم انتخاب رشته داوطلب می باشد که سازمان سنجش برای آگاهی بخشی به داوطلبان منتشر می کند. در این کارنامه کد رشته انتخابی تمامی داوطلبان نوشته شده و فرد می تواند رتبه خود و رتبه آخرین فرد قبول شده در هر انتخاب را مشاهده نماید. از آنجا که در سال گذشته زمان انتشار کارنامه سبز در 9 مهرماه بود، احتمال دارد در سال 1401 کارنامه سبز در اوایل مهر منتشر شود.

 

 

زمان کارنامه سبز کنکور سراسری 1401، به محض اعلام جهت دریافت کارنامه اطلاع رسانی می شود.

 

داوطلبان می توانند با مشاهده کارنامه نهایی کنکور سراسری، شانس قبولی خود را در هر رشته محل انتخابی بسنجند.

بیشتر بخوانید: کارنامه نهایی کنکور سراسری

 

 

نحوه مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری 1401

داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت می کنند، می بایست در مهلت استفاده از کارنامه سبز به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند و پس از ورود به بخش کنکور سراسری بر روی لینک مربوط به " کارنامه نهایی کنکور سراسری 1401" کلیک نمایند و با وارد کردن یکی از اطلاعات ثبت نامی خود نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.

 

 

راهنمای تصویری نحوه مشاهده کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

داوطلبان لازم است بعد از ورود به سایت سازمان سنجش از بخش سراسری بر روی لینک کارنامه نهایی آزمون سراسری سال 1401 کلیک کنند.

 

 

کارنامه نهایی 1401

 

در این مرحله متقاضیان با دو روش می توانند کارنامه سبز خود را دریافت کنند.

 

۱روش 1: شماره پرونده + شماره شناسنامه + سال تولد

۲روش 2: شماره داوطلبی + شماره شناسنامه + سال تولد

 

 

کارنامه سبز 1401

 

 

داوطلبان بعد از انتشار کارنامه سبز می توانند با مراجعه به لینک مقاله زیر، در صورت دارا بودن شرایط نسبت به تغییر رشته و یا انتقالی در دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: تغییر رشته با کارنامه سبز

 

 

 

 

 

توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری 1401

کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ از 5 ستون تشکیل شده است که در ادامه هر یک از این ستون ها نام برده شده و در توضیح خصوص امکانات این ستون داده شده است:

 

۱ستون ترتیب علاقمندی داوطلب بر اساس فرم انتخاب رشته

 

۲ستون کد رشته امتحانی انتخابی داوطلب بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

 

۳ستون رتبه داوطلب: پس از مقایسه با تمام انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده است. به عبارت دیگر کارنامه اولیه کنکور سراسری کلیه داوطلبانی که این رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده اند با یک دیگر مقایسه شده و بر این اساس رتبه ای به هر یک از آن ها اختصاص می یابد.

 

در کارنامه سبز کنکور سراسری، رتبه در سهمیه مورد نظر از مقایسه نمره کل داوطلبان با هم به دست می آید. سازمان سنجش داوطلبان را بر اساس نمره کل ( تراز ) و به صورت نزولی مرتب می کند و به بالاترین نمره کل رتبه 1 و دومین نمره کل رتبه 2 و ... می دهد.

 

کارنامه سبز کنکور سراسری به عنوان مثال اگر بالاترین تراز کسب شده توسط داوطلب تجربی 13000 باشد سازمان سنجش رتبه 1 را به او می دهد و مابقی رتبه ها متناسب با تراز به داوطلبان از 2 تا... اختصاص داده می شود. بنابراین هر چه تراز اکتسابی داوطلب بالاتر، به تبع آن رتبه داوطلب پایین تر خواهد بود و شانس قبولی او بیش تر می باشد.

 

۴ستون آخرین رتبه قبولی: رتبه آخرین نفر قبولی در بین انتخاب کنندگان این رشته محل محاسبه شده و در این ستون درج می شود.

 

۵ستون نتیجه: انتخاب های داوطلبان به ترتیب علاقه بررسی می شود. اگر رتبه داوطلب در رشته محلی پایین تر از رتبه آخرین نفر قبولی باشد، داوطلب در آن رشته محل پذیرفته شده و با علامت * نمایش داده می شود. در صورتی که در این ستون عددی از 1 تا 9 درج شده باشد، مفهوم آن در انتهای کارنامه ارائه خواهد شد.

 

تصویر زیر نمونه ای از کارنامه سبز این آزمون را نشان می دهد.

 

 

اطلاعات کارنامه سبز زمانی برای داوطلب مفید است که رتبه داوطلب از رتبه آخرین نفر قبولی عدد کوچک تر یا مساوی باشد.



 

 

مثال: با استناد به کارنامه بالا داوطلب در انتخاب شماره 136 دارای قبولی می باشد زیرا رتبه داوطلب از آخرین رتبه قبولی عدد کوچک تری است. در انتخاب شماره 2 به دلیل اینکه رتبه داوطلب از آخرین رتبه قبولی عدد بزرگ تری می باشد داوطلب در این کد رشته دارای قبولی نمی باشد.

 

 

در جدول زیر به بررسی مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه پرداخته ایم.

 

مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه
نمایش عدد 1به منزله عدم دارابودن شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 می باشد ( نظیر تکرار کد رشته انتخابی، عدم رعایت جنسیت پذیرش، عدم توجه به ضوابط رشته های دارای شرایط خاص برای رشته مذکور و...).
نمایش عدد 2بیانگر آن است که شما در یک کد رشته محل برای مصاحبه به دانشگاه دعوت شدید .
نمایش عدد 3بیانگر آن است که داوطلب با توجه به داشتن نمره در رشته محل انتخابی، در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است .

برای کارمندان که با استفاده از سهمیه کارمندی پذیرفته شده اند نیز عدد 3 درج شده است.​
نمایش عدد 4بیانگر آن است که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته های پردیس های فرهنگیان یا دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دست بررسی می باشد .
نمایش عدد 5بیانگر آن است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در انتخاب رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی امتیاز لازم را کسب نکرده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این داوطلبان حداکثر ظرف دو ماه از زمان انتشار اسامی پذیرفته شدگان فرصت دارند با همراه داشتن کارت شناسایی و تصویر کارنامه نهایی به هسته گزینش آموزش و پرورش استان بومی به نشانی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی هیات مرکزی گزینش وزرات آموزش پرورش به نشانی www.qozinesh.medu.ir مراجعه نمایید .

 
نمایش عدد 7به معنی عدم کسب حد نصاب امتیاز در مصاحبه تخصصی و یا عدم احراز شرایط ( سن ، معدل ، ویژگی های جسمانی ، … و غیبت در مصاحبه ) می باشد 
نمایش عدد 9عدد نه به این معنی است که وضعیت علمی و عمومی شما در یکی از دانشگاه های شاهد ، علوم قضایی ، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شهید مطهری ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، غیر انتفاعی امام رضا (ع) ،علوم پزشکی ارتش ،دانشکده غیر انتفاعی رفاه یا یکی از رشته های مدیریت بیمه اکو ، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی ،کاردانی فوریت های پزشکی ،تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه یا موسیقی نظامی دردست بررسی است .
* داوطلب در این کد رشته محل پذیرفته شده است .

 

آن دسته از افرادی که موفق به کسب قبولی در یکی از انتخاب های خود شدند، می بایست پس از اعلام نتایج نهایی کنکور اقدام به ثبت نام در دانشگاه محل قبولی خود نمایند. برای اطلاع از نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه سراسری مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری

 

 

 

 

اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری 1401

در صورت عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتشار کارنامه نهایی آخرین مرحله از برگزاری کنکور سراسری است به این صورت که آن دسته از داوطلبانی که در کدرشته محل دلخواه خود پذیرفته شدند، می توانند با توجه به اطلاعیه های دانشگاه در خصوص ثبت نام اینترنتی و حضوری و مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام که در سایت رسمی آن قرار می گیرد برای ثبت نام در واحد دانشگاهی اقدام کنند.

 

در نظر داشته باشید داوطلبانی که بعد از بررسی کارنامه نهایی و درخواست به سازمان سنجش موفق به قبولی در هیچ کد رشته محلی نشدند، می توانند نسبت به برنامه ریزی برای کنکور سال بعد اقدام کنند و یا در ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

آن دسته از داوطلبانی که به نتایج اعلام شده معترض هستند و یا خواهان بررسی اولویت های بعدی یا تغییر دوره قبولی خود می باشند می بایست به سایت sanjesh.org مراجعه کنند و از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اعتراضات خود را مطرح نمایند.

 

 

داوطلبان می توانند برای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ از کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا کمک گرفته و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را با کارشناسان این مرکز در میان گذارند.

 

 

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، داوطلبان می توانند با مراجعه به متن مقاله زیر از اشتباهات خود در انتخاب رشته کنکور سراسری مطلع شوند و سپس به بررسی تقاضای اولویت های بعدی خود بپردازند.

در ادامه بخوانید: بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ افرادی که در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مردود شدند، می توانند از این کارنامه برای انتقالی یا اشتباه در انتخاب رشته استفاده نمایند؟

✔️ در این مقاله کاربرد کارنامه سبز برای انتقالی یا اشتباه در انتخاب رشته برای کلیه داوطلبانی که در انتخاب رشته شرکت کردند ارائه شده است.



 

2- ✔️ مشاهده کارنامه سبز چه کاربردی دارد؟

✔️ در کارنامه سبز رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر رشته محل منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مقایسه دو رتبه ذکرشده، وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود را بررسی کنند.



 

3- ✔️ افرادی که به اطلاعات ثبت نامی خود جهت دریافت کارنامه نهایی دسترسی ندارند، از کجا می توانند این اطلاعات را بازیابی نمایند؟

✔️ شما می تونید اطلاعات ثبت نامی خود را به صورت آنلاین از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش دریافت نمایید.

منبع : مشاهده کارنامه سبز کنکور

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Ko7l
نظرتان را بنویسید