سامانه مدیریت یکپارچه مدارس سمیم studentnetwork.ir

سامانه مدیریت یکپارچه مدارس سمیم studentnetwork.ir
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

سایت سمیم به نشانی studentnetwork برای ارائه خدمات آنلاین و غیر حضوری به دانش آموزان، معلمان، مدارس و والدین راه اندازی شده است. این سامانه در چهار گروه مختلف به اشخاص خدمات و فعالیت های مختلفی از جمله برگزاری آزمون و کلاس مجازی، نظرسنجی ها، دریافت کارنامه و ... را ارائه می دهد.

 

 


 

شیوع ویروس کرونا در کشور و غیر حضوری شدن مدارس باعث شد که سامانه ها و بسترهای مختلفی برای ارائه آموزش های غیر حضوری و خدمات غیر حضوری به مدارس، دانش آموزان  و معلمان راه اندازی شود. یکی از سایت هایی که برای ارائه خدمات آموزشی به مدارس، معلمان و دانش آموزان راه اندازی شده است سایت سمیم به نشانی studentnetwork می باشد.

این سامانه از جمله سایت هایی است که امکان دسترسی به بسیاری از خدمات مختلف آموزشی مانند برگزاری کلاس های مجازی، ساخت آزمون های مختلف و ... را فراهم کرده است. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بیشتر با سامانه سمیم به نشانی studentnetwork آشنا شوید.

 

برای ورود به سایت سمیم کلیک کنید

 

samim.ir

 

 

از طریق مراجعه به سایت studentnetwork امکان استفاده از خدمات ارائه شده در سایت سمیم وجود دارد.

 

 

معرفی سایت سمیم studentnetwork

در سال های اخیر سایت های مختلفی برای ارائه خدمات غیر حضوری به معلمان مدارس، دانش آموزان و مدارس مختلف راه اندازی شده است. یکی از این سامانه ها، سایت سمیم studentnetwork می باشد. این سایت توسط موسسه هدایت فرهیختگان جوان راه اندازی شده و اهداف مشخصی برای سهولت استفاده از خدمات غیر حضوری در زمانی که امکان ارائه خدمات حضوری کاهش پیدا کرده است، دارد.

 

سایت سمیم به نشانی اینترنتی studentnetwork یک بستر مناسب به عنوان سامانه مدیریت یکپارچه مدرسه ها می باشد که از بخش های مختلف و متنوعی تشکیل شده است. لازم به ذکر است امکانات سایت سمیم مانند تمامی سامانه از جمله سامانه شاد، سایت همگام و ... در ابتدا محدود بود، اما کم کم این امکانات افزایش یافته و در حال حاضر این سایت از بخش ها و فعایت های مهم و مختلفی تشکیل شده است.

 

افرادی که قصد استفاده از سایت سمیم را دارند، از سه طریق می توانند وارد این سامانه شوند، چرا که سمیم دارای سه نسخه دسکتاپ، اندروید و وب می باشد. بنابراین همه افراد می توانند بسته به سیستم عامل در دسترس خود وارد سایت studentnetwork شده و از خدمات مختلف آن استفاده کنند.

 

توجه داشته باشید که در این سایت تمامی فرآیندهای آموزش و پرورش و فعالیت های اداری مدرسه ها به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می شود. لازم به ذکر است دسترسی به این سایت فقط برای افرادی امکان پذیر است که دارای حساب کاربری در سایت studentnetwork باشند. در غیر این صورت امکان ورود به سایت سمیم از طریق هر یک از بسترهای توضیح داده شده وجود ندارد.

 

دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه می بایست به سایت sa.medu.ir مراجعه و در ارزشیابی آزمون آغازین شرکت نمایند. برای آشنایی با این آزمون مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: سامانه آزمون آغازین

 

 

ورود به سایت سمیم studentnetwork

سایت سمیم از جمله سایت هایی است که مانند سامانه پادا برای انجام امور آموزش و پرورش و امور اداری مدارس راه اندازی شده است. سایت سمیم به آدرس studentnetwork به عنوان یک سایت جامع و کامل برای مدارس معرفی شده و در همین راستا از بخش ها و خدمات مختلفی تشکیل شده است.

 

در حال حاضر سامانه سمیم مبتنی بر فعالیت های مورد نیاز برای انجام کلیه خدمات آموزشی مدارس فعالیت می کند و در کنار این موضوع اقدام به ارائه خدمات آموزشی به معلمان و دانش آموزان کرده است. تمامی مدارس، دانش آموزان و یا حتی معلمانی که قصد استفاده از خدمات سایت سمیم studentnetwork را دارند، می بایست با کد ملی و رمز عبور خود وارد این سایت شوند.

 

برای ورود به سایت سمیم studentnetwork نیازی به انجام ثبت نام نیست و کاربران به صورت اتوماتیک به سایت معرفی شده و می توانند با وارد کردن کد ملی خود وارد سامانه شوند. در صورتی که قصد ورود به سایت سمیم studentnetwork از طریق گوگل را دارید، می توانید طبق مراحل زیر به سایت سمیم وارد شوید.

 

ابتدا در یکی از مرورگرهای خود عبارت «سایت سمیم» را جستجو کنید. حال بر روی اولین سایت جستجو شده در گوگل کلیک نمایید تا به سایت سمیم وارد شوید.

 

نحوه ورود به سایت سمیم

 

حال شما وارد سایت سمیم شده و می توانید از هر یک از امکانات این سایت استفاده کنید. البته برای استفاده از امکانات سایت لازم است حتما کد ملی و رمز عبور خود را در قسمت مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه «ورود» کلیک نمایید.

 

ورود به سایت سمیم

 

 

لینک ورود مستقیم به سایت سمیم

 

یکی دیگر از سامانه های آموزش مجازی که توسط آموزش و پرورش برای تمامی مقاطع تحصیلی طراحی و اجرا شده، سامانه آموزش مجازی روشکا به نشانی roshka.ir می باشد. برای آشنایی با این پلتفرم مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: سامانه آزموش مجازی روشکا

 

 

 

 

 

امکانات سایت سمیم studentnetwork

سامانه سمیم به سامانه مدیریت مدارس معروف است و به نظر می رسد که خدمات خود را فقط برای مدارس ارائه کند، اما این طور نیست و این سایت خدمات مختلف دیگری را نیز ارائه می کند که برای افراد مختلفی قابل استفاده می باشند. به هر حال سعی می شود که به خدمات سایت سمیم برای انجام امور مدارس به صورت غیر حضوری و آنلاین افزوده شود.

 

سامانه سمیم به نشانی studentnetwork به منظور تسهیل در امور غیر حضوری مدارس، معلمان و دانش آموزان از امکانات و بخش های بسیار متنوعی است. این سایت در چهار بخش خدمات خود را ارائه می کند. بخش دانش آموزان، بخش والدین، بخش مدیر مدرسه و بخش معلم از جمله بخش هایی هستند که دارای خدمات مختلف غیر حضوری و آنلاین می باشند.

 

هر یک از افرادی که قصد استفاده از این بخش ها را دارند، می توانند با کد ملی و رمز عبور تعیین شده خودشان به سایت سمیم studentnetwork وارد شده و مراحل مربوط به استفاده از خدمات این سایت را انجام دهند. از جمله خدماتی که در سایت سمیم در هر یک از بسترهای اندروید، دسکتاپ و وب ارائه می شود؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

امکانات قابل ارائه در بخش معلمان در سایت سمیم

 

مدیریت کردن حساب کاربری به عنوان معلم در چندین مدرسه مختلف

تولید محتوا و دسترسی به درسنامه های الکترونیکی

ایجاد آزمون آنلاین برای کلاس های مختلف

دسترسی به ایمیل درون مدرسه

امکان ارتباط گرفتن با سایر کاربران مدارس مانند دانش آموزان، والدین، کارکنان مدارس و سایز معلمان

ثبت نمره شفاهی برای دانش آموزان

مشاهده برنامه هفتگی، ساعت و محل برگزاری کلاس ها

ثبت رویدادهای مختلف برای هر کلاس از مدرسه به صورت تقویمی و با قابلیت یادآوری

تعیین تکلیف به صورت فردی و گروهی برای دانش آموزان مدارس

 

خدمات مربوط به بخش مدیران مدارس در سایت سمیم

 

دسترسی سریع و جامع به تمامی اطلاعات دانش آموزان

دریافت گزارش های مختلف

بررسی آزمون ها، نتایج آن ها و عملکرد مدارس به صورت فردی و یا کلاسی

بررسی عملکرد معلمان و دانش آموزان مدرسه

بررسی رویدادهای جاری در مدرسه

دریافت تمامی گزارش ها به صورت نموداری

 

خدمات مربوط به بخش دانش آموزان مدارس در سایت سمیم

 

شرکت در آزمون های آنلاین مختلف

برنامه ریزی درسی و تحصیلی به صورت آنلاین

مشاهده فهرست کلاس های فوق برنامه دانش آموزان

دریافت و انجام تکالیف به صورت مجازی و یا غیر مجازی

دریافت انواع رویدادهای آموزشی به صورت آنلاین

دریافت کارنامه به صورت ماهانه

مشاهده فهرست نمرات به صورت آنلاین

استفاده از بخش ارتباط درون مدرسه ای با سایر کاربران مدارس مانند معلمان، سایر دانش آموزان و کارکنان مدرسه

بیشتر بخوانید: سایت همگام کارنامه ماهانه

 

خدمات مربوط به بخش والدین در سایت سمیم

 

مشاهده برنامه هفتگی فرزندان

مشاهده فعالیت های انضباطی فرزندان

مشاهده فعالیت های تشویقی دانش آموزان

مشاهده نمرات فرزندان

ارتباط با معلمان، کارکنان اداری مدارس و مشاوران

دریافت کارنامه آنلاین ماهانه دانش آموزان

مشاهده و ثبت نظرات در رابطه با تکالیف محوله به فرزندان

مشاهده دعوت والدین از سوی مدارس

شرکت در انواع نظرسنجی ها

انجمن اولیا و اطلاعات مربوط به آن

نمایش رویدادهای آموزشی ثبت شده برای دانش آموزان در بخش اعلان ها

 

سامانه دیگری که در کلاس های مدارس به صورت مجازی در آن برگزار می گردند سامانه کارسنج می باشد. این سایت نیز همانند سایر سامانه های آموزش مجازی از بخش های مختلفی تشکیل شدند. برای آشنایی با سامانه کارسنج مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: کارسنج

 

 

 

 

فعالیت های موجود در سایت سمیم studentnetwork

سایت سمیم به عنوان یک بستر مناسب برای ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین دارای ویژگی های خاصی است. به همین منظور فعالیت های مختلفی در این سایت به کاربران ارائه می شود. یک گروه از این فعالیت ها شامل اطلاعات پایه سامانه سمیم می شوند.

 

این اطلاعات پایه شامل هماهنگی با سامانه سناد، تعریف نیمسال تحصیلی، تعریف رشته تحصیلی برای مدارس متوسطه دوره دوم، تعریف کلاس های فوق برنامه، تعریف پایه و کلاس بندی دانش آموزان به صورت گروهی، تعریف برنامه هفتگی برای هر یک از کلاس ها، تقویم آموزشی با قابلیت ثبت و یادآوری رویدادهای اجرایی و آموزشی کشور می باشند.

 

هر یک از فعالیت های موجود در سایت سمیم به افراد مختلفی خدمات ارائه می کنند. به غیر از خدماتی که به صورت پایه در سایت سمیم ارائه می شوند، این سایت دارای فعالیت های مختلفی هم است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

نظرسنجی در سایت سمیم

 

یکی از فعالیت هایی که در سایت سمیم ارائه می شود، نظر سنجی است. در این بخش می توان انواع نظرسنجی ها را برای گروه های مختلف مانند دانش آموزان، معلمان، کارکنان مدارس و والدین تعریف کرد. پس از برگزاری نظر سنجی ها امکان دسترسی به نتایج به صورت کمی و نموداری وجود دارد.

 

برگزاری آزمون در سایت سمیم

 

در این بخش امکان ساخت انواع آزمون های تستی، تشریحی و توصیفی به صورت آنلاین و چاپی وجود داشت. همچنین، امکان برگزاری این آزمون ها نیز به صورت غیر حضوری فراهم شده است. ثبت پاسخ برگ آزمون های تستی به صورت دستی و دستگاه قرائت خوان انجام می شود. در این بین کاربران می توانند با ایجاد بانک آزمون برای طراحی سوال در قالب های تستی، تشریحی و توصیفی روند طراحی سوال را برای خودشان ساده تر کنند. در نهایت امکان اشتراک گذاری آزمون ها با تعیین سطح دسترسی به دانش آموزان وجود دارد. پس از برگزاری آزمون ها، امکان پردازش آزمون و ارائه نتایج به صورت آماری وجود دارد.

 

ثبت موارد انضباطی و تشویقی در سایت سمیم

 

یکی از فعالیت های دیگری که در سایت سمیم ارائه می شود، موارد انضباطی و تشویقی است. در این بخش امکان تعریف و ثبت موارد انضباطی و تشویقی به صورت آنلاین وجود دارد. همچنین، پس از ثبت موارد انضباطی می توان دلایل غیبت و تخلف را ذکر کرد. امکان ثبت غیبت ها، موارد تشویقی، انضباطی و همچنین، دریافت غیبت ها و تاخیرها از دستگاه ها حضور و غیاب وجود دارد. در این بخش امکان دعوت از والدین و ثبت مشخصات مربوط به مراجعه والدین وجود دارد.

 

دریافت کارنامه از سایت سمیم

 

در بخش کارنامه امکان تعریف نمرات برای دانش آموزان به صورت دوره ای و در بازه های زمانی مختلف وجود دارد. در این بخش امکان بارگذاری کارنامه های ماهانه، دوره ای و پایان دوره ای وجود دارد. همچنین، در این بخش امکان ثبت نمره های تشویقی و انضباطی و تخصیص کارنامه به آن ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: دریافت کارنامه مدرسه با کدملی

 

سایت ‌ساز در سامانه سمیم

 

بخش سایت ساز سمیم یکی از بخش های بسیار پرکاربرد برای مدارس محسوب می شود. در این بخش امکان ساخت سایت به صورت کاملا آسان برای مدارس وجود دارد. همچنین، مدارس می توانند با ساخت سایت برای مدارس خودشان امکان پیش ثبت نام دانش آموزان را فراهم کنند.

 

اشخاص (همراه با ثبت اطلاعات و اختصاص حساب کاربری)

 

در این بخش امکان ثبت پرونده ها به صورت الکترونیک برای هر دانش آموز وجود دارد. اطلاعات دانش آموزان با کد ملی ثبت می شوند و قابل انتقال برای سال های تحصیلی بعد می باشند. در این بخش امکان حضور و غیاب معلمان و کارکنان مدارس هم وجود دارد.

 

تنظیمات حساب کاربری در سایت سمیم 

 

در این بخش امکان تعیین نقش برای کارکنان اجرایی مدارس و دسترسی های مختلف آن ها، بازیابی رمز عبور اشخاص و تعیین سطح دسترسی برای مرکز پیام های سمیم وجود دارد.

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص سایت سمیم به نشانی studentnetwork را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم مدارس هیوا باشید.

در ادامه بخوانید: سامانه سپند مدارس



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ نشانی اینترنتی سامانه سمیم چیست؟  

✔️ سامانه سمیم به نشانی studentnetwork می باشد که لینک ورود مستقیم به آن در متن مقاله قرار داده شده است.



 

2- ✔️ نحوه ورود به سامانه سمیم چه اطلاعاتی لازم است؟  

✔️ برای ورود به سامانه سمیم نیاز به کدملی و رمز عبور است که در راهنمای تصویری به طور کامل توضیح داده شده است.



 

3-  ✔️ امکانات در نظر گرفته شده در سایت سمیم چیست؟

✔️ مطابق متن مقاله در این سایت امکاناتی همجون ثبت نظرسنجی، برگزاری آزمون، ثبت موارد انضباطی و تشویقی، دریافت کارنامه و ... فراهم گردیده است.

منبع : سامانه مدیریت یکپارچه مدارس سمیم studentnetwork.ir

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/0wLX
نظرتان را بنویسید