کف پوش اپوکسی چیست ؟ مزایا و معایب

کف پوش اپوکسی چیست ؟ مزایا و معایب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
yeganeh1379

کف با کفپوش اپوکسی پوشانده شده است که دارای رنگهای اپوکسی فراوانی است و قطر این لایه ها بین 0.5 تا 3 میلی متر است و حدود 5 درصد ترکیب نهایی آنها رنگدانه است.

 

 رزین اپوکسی یک ماده شیمیایی مایع است که با مخلوط کردن آن با سخت کننده ای به نام هاردنر سخت و پایدار می شود. در واقع، به این دلیل است که اپوکسی را ماده ای با کاربرد دوگانه می نامند. این نوع پوشش ها را می توان برای هر نوع متریالی مانند روکش، موزاییک، چوب و ... اجرا کرد. تجهیزات مورد نیاز کفپوش اپوکسی 

 

 

 

 

قبل از شروع کار باید ابزار و وسایل لازم را تهیه کنید تا بتوانید کار زمینی را سریع و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای انجام این کار شامل موارد زیر است: 

 

1. دستگاه فرعی

2. دستگاه های بی سیم.

3. مخلوط کن

4. ترول روی ترول.

5. حالا ماله

6. غلتک حباب دار

7. کفش های میخ دار

8. ترتیب

 

 

 

نحوه نصب کفپوش اپوکسی 

 

 

 

تجزیه و تحلیل محیطی: 

روی سطحی که قرار است این خاک قرار گیرد باید خوب و سفت باشد. به عنوان مثال سطح آسفالت نرم است و نمی توان این کفپوش ها را روی آن اجرا کرد. همچنین در این زمان میزان رطوبت و آلودگی محیطی در نظر گرفته خواهد شد. اگر آب خاک حدود دو دهم باشد، هنگام اجرا باید از پرایمرهای مخصوص استفاده کرد زیرا آب نباید به سطح نفوذ کند.

 

مکان تمیز: 

قبل از شروع کار، محیط را باید از گرد و غبار، خاک، روغن و هر ماده دیگری که روی سطح اعمال می شود تمیز کرد. می توانید از آب برای تمیز کردن و شستشوی سطح استفاده کنید و در صورت تمایل می توانید بوی نمک و آب را حل کرده و سطح را تمیز کرده و آنها را برای پوشش کف آماده کنید. توصیه می شود برای از بین بردن آلودگی های سطحی از تینر فلاش استفاده نکنید زیرا گاز تینر فلاش به سرعت در هوا پخش می شود و خطر آتش سوزی را افزایش می دهد. تعمیر و نگهداری: 

پس از نظافت و نظافت سطح توصیه می شود در صورت نیاز فونداسیون و تعمیرات لازم انجام شود سپس مرحله بعدی کار به ترتیب انجام شود.

 

بتونه اپوکسی را می توان برای پوشاندن ترک ها و درزهای کمتر از 3 میلی متر و از گروت اپوکسی برای ترک های بزرگتر از 3 میلی متر استفاده کرد. سنباده کاری سطحی: 

ماسه به گونه ای ساخته می شود که روی سطح صاف باشد. توجه داشته باشید که پس از انجام این کار باید گرد و غباری که به درستی تولید می شود را تمیز کنید زیرا در غیر این صورت مواد روی سطح خوب نبوده و از کیفیت کار کاسته می شود. بهترین روش برای تمیز کردن در این زمان استفاده از آب است، پس از آن باید منتظر بمانیم تا سطح به خوبی خشک شود.

 

تکمیل مش: 

پرایمرهای پلی آمیدی باید با استفاده از حوله روی سطح اعمال شود و مطمئن شوید که این کار را به طور کامل با یک دست انجام دهید. مزیت استفاده از پرایمر این است که چسبندگی را تا حد زیادی افزایش می دهد و به حفظ بهتر لایه اپوکسی روی سطح کمک می کند.

 

اجرای لایه میانی: 

لایه میانی بخش بسیار مهمی از ارتش است 

قرار دادن لایه نهایی: 

در انتها باید لایه آخر اجرا شود که به سه روش کاردک شانه ای، غلتکی و اسپری انجام می شود. هر یک از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند. اجرای لایه آخر با کاردک امکان ایجاد ضخامت های مختلف را فراهم می کند. استفاده از غلتک برای ایجاد سطحی به نام پوست پرتقال که دارای دسته است و با پخش سریع نسبت به دو روش قبلی سطحی یکنواخت ایجاد می کند اما نیاز به رنگ بیشتری دارد. مواد کفپوش اپوکسی 

بزرگترین و مهم ترین کاربرد این نوع ساختمان ها این است که اجازه نمی دهند محصول آسیب ببیند و محتویات آن آزاد شود. از جمله اینکه هنگام در نظر گرفتن زیبایی محیط از آن استفاده می شود. از این خاک ها می توان در محیط های زیر استفاده کرد: 

 

1. بیمارستان

2. پیاده روی عالی

3. صنعت

4. پارکینگ عمومی و چند خانواده

5. مغازه ها و سوپرمارکت ها

6. هتل

7. استادیوم

8. زمین بازی

 

مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی صنعتی

تمیز کردن آسان: این کفپوش ها استریل هستند که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند. بنابراین، آنها به راحتی تمیز می شوند و ماسه به سرعت از سطح پاک می شود.

محیط را زیبا کنید: در این کفپوش ها می توان از انواع و رنگ های مختلف استفاده کرد. افزایش حفاظت از محیط زیست: اپوکسی ضد لغزش و غیر قابل اشتعال است.

سازگار با محیط زیست: اپوکسی یکی از سازگارترین مواد غیر سمی با محیط زیست است. مقاومت در برابر بار بالا: می تواند بار سنگین وسایل نقلیه سنگین یا بارهای سنگین را تحمل کند.

ضد ضربه: کاملا غیر قابل تخریب است و محو نمی شود. مقرون به صرفه بودن: سطح با پوشش کف اپوکسی قوی، مستحکم و بادوام است که نیاز به نگهداری مداوم را کاهش می دهد و در نتیجه هزینه ها را کاهش می دهد.

مقاومت شیمیایی بالایی در برابر حلال ها، بازها، اسیدها و نمک ها دارد. آنتی باکتریال است.

کشندگی بالایی دارد. آنها را می توان در کوتاه ترین زمان ممکن اعمال کرد.

کفپوش های اپوکسی آب را جذب نمی کنند.

لینک مرجع https://estehkamsazan.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Y41A
نظرتان را بنویسید