عایق صوتی و آکوستیک کف

عایق صوتی و آکوستیک کف
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mahdiye

صداها می‌توانند از طریق کف به راحتی منتشر شوند و باعث افزایش سطح نویز و کاهش کیفیت صوت در فضاها شوند. مخصوصاً در ساختمان‌های چند طبقه، صداهای پایین‌دست و اهتزازات می‌توانند به طبقات پایین‌تر انتقال یابند. علاوه بر این، در فضاهای صوتی نیاز است تا صداهای برتری مثل موسیقی در آنها ذخیره شده و کیفیت تولید صدا بهبود یابد. به همین دلیل، استفاده از عایق صوتی و آکوستیک کف در ساختمان و فضاهای صوتی مهم است.
اغلب صداهایی که از سقف به کف وارد می شود صداهایی کوبشی یا کششی هستند که موجب آزار و اذیت می گردد و صداهایی که از پایین به بالا انتقال داده می شود دارای حجم زیاد می باشند. یا اصطلاحاً صداهای تقویت شده هستند مثل صدای بلندگو.
در هر دو حالت این انتقال صدا را با کف سازی یا سطح سازی می‌توان عایق کاری کرد و به همین نسبت روی سقف هم با سقف سازی مجدد یا سطح سازی مجدد می توانیم عملیات عایق صدا را انجام دهیم. به گونه ای که ما برای سقف اصلی بر اساس مقدار شدت صدا ، شکست صوت، فاصله از مبدا اصلی یعنی سقف یا کف مورد نظر، متریال را انتخاب می کنیم و قاعدتاً سقف یا کف مجددی ایجاد می شود.


https://sedabardaran.com/%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%82-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%DA%A9%D9%81/

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3oYn
نظرتان را بنویسید