سیستم گرمایش از کف چیست?

سیستم گرمایش از کف چیست?
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
akbari

سیستم گرمایش از کف سیستمی است که برای گرم کردن محیط استفاده می شود، اساس این سیستم بر پایه سیالات است و در کلیه ادارات، ساختمان های مسکونی، ساختمان های تجاری و همچنین زمین های ورزشی و کارخانجات قابل استفاده می باشد. سیستم نصب همچنین می تواند به عنوان یک سیستم خنک کننده در تابستان کار کند. در زیر این سیستم را به تفصیل توضیح می دهیم:
ما به طور کامل جزئیات گرمایش از کف، هزینه گرمایش از کف، طرح گرمایش از کف، گرمایش از کف در خانه و موارد دیگر را توضیح می دهیم.
سیستم گرمایش از کف:
در گذشته از بخاری ها برای گرم کردن فضای داخلی منازل، ادارات، کلاس ها و ... استفاده می شد که برای نصب و راه اندازی بخاری نیاز به موتورخانه و رادیاتور بود و سیستم گرمایش از کف چیست؟ برای نصب بخاری در فضاهای بزرگ به تعداد زیادی بخاری نیاز بود. مصرف گاز هم بالا بود و ...
اما امروزه از گرمای بسیار راحت تر و اقتصادی تری برای محیط زیست استفاده می کند، زیرا از سیستم گرمایش از کف کارآمدتر استفاده می کند که در حال حاضر بسیار مقرون به صرفه تر و کاربردی تر از دو روش قبلی است. در سیستم گرمایش از کف تابشی، گرما و گرمای مورد نیاز برای ایجاد هوای مناسب از سطح زمین خارج می شود و این گرما توسط لوله های آب گرم تولید می شود، یعنی گرما با عبور آب گرم از لوله های نصب شده تولید می شود. . و از سطح زمین به محیط منتقل می شود و در این روش گرما به طور یکنواخت و یکسان در سراسر منطقه آزاد می شود که می توان گفت یک مزیت و یک ویژگی است.
نکته بسیار مهم و اساسی این روش نحوه خط لوله (شکل لوله گذاری) روی زمین است که در مرحله بعد به طور کامل توضیح خواهیم داد.
مطالب مرتبط: کاربرد ترموستات سنسور و قطعات و خرید ترموستات برای کنترل سیستم های گرمایشی و سرمایشی
روش لوله (شکل لوله):
نحوه لوله کشی
چگونه کانال کنیم
طراحی لوله کشی گرمایش از کف با توجه به محیط از نظر فضا و ظاهر و مهمتر از آن با توجه به تعداد دیوارها و پنجره های سرد در محیط و سایر ویژگی های ساختمانی انجام می شود اما به طور کلی می گوییم بله لوله کشی تقسیم می شود. به چهار دسته اصلی که عبارتند از:
- مارپیچ:
بیشتر در محیط هایی با عرض کم و طول و دیوارهای سرد مانند راهروها استفاده می شود.
-(L) دو طرفه:
به عنوان مثال این لوله عمدتاً در اتاق یا محیطی با دو پنجره یا دو دیوار سرد اجرا می شود.
- (U) متر:
این نمونه لوله کشی در اتاق ها یا محیط هایی با سه پنجره یا سه دیوار سرد اجرا می شود
- حلقه یا چهار راه:
در لوپ یا لوله 4 طرفه کیفیت بسیار بالایی دارد و می توان گفت این طرح 4 طرفه که در نشیمن ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، مهمترین روشی است که در همه شرایط می توان از آن استفاده کرد. جذب و ... استفاده کنید.
توجه داشته باشید. در روش های مارپیچ، دو طرفه و سه طرفه، تراکم لوله بیشتر به سمت دیواره های سرد هدایت می شود، یعنی در مناطق سرد محیط، تراکم لوله بیشتر برای ایجاد تعادل حرارتی لازم و در نهایت ایجاد می شود. طراحی خطوط لوله باید بسیار دقیق و با توجه به نکاتی که توضیح دادیم انجام شود و توسط کارشناس ذیصلاح انجام شود زیرا در صورت اشکال در طراحی و یا رعایت نکردن نکات ذکر شده، این سیستم کارآمد نخواهد بود و منجر به زیان مالی خواهد شد.
ویژگی های سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند
مزایای سیستم گرمایش از کف:
مزایای سیستم گرمایش از کف
مزایای سیستم گرمایش از کف
صرفه جویی در انرژی:
1- در روش گرمایش از کف نسبت به سایر روش ها مانند گرمایش با بخاری، بخاری فضا و ... انرژی کمتری برای گرم کردن اتاق مصرف می شود، مانند گرم کردن محیط با بخاری، حرارت حدود 150 تا 165 درجه فارنهایت یا 66 73 درجه. درجه سانتیگراد به طوری که بخاری گرم می شود و می تواند فضای اطراف را گرم کند، علاوه بر مزیتی که سیستم گرمایش از کف نسبت به بخاری دارد، اگر اتاقی که از بخاری استفاده می شود همیشه در اطراف بخاری گرم باشد، به طور یکنواخت و متعادل محیط را گرم می کند. این بیشتر از سایر نقاط محیط است.
2- بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و پیکربندی آسان:
این سیستم پس از نصب بسیار آسان از جعبه جمع آوری (جداسازی و اتصال نقاط) و دسترسی به مکان هایی که سیستم گرمایشی نصب شده است و دمای تمام مناطق تعیین شده نظارت می شود بسیار آسان است. شایان ذکر است که عمر مفید این سیستم از 25 تا 30 سال بدون نیاز به تعمیر و نگهداری تخمین زده می شود که ممکن است در مورد سایر سیستم ها اینگونه نباشد.
3- کم خطر و امنیت بالا:
با این سیستم نگران سوختن فرزندان کوچک خود و همچنین آتش سوزی خانه ها و یا اتفاقاتی که قبل از اجرای این سیستم شاهد بودیم مانند گازگرفتگی، آتش سوزی، نشت گاز، ترک خوردگی رادیاتور، افسردگی نخواهید داشت. . رادیاتور و غیره
4- استفاده از انواع کفپوش ها:
ویژگی بسیار خوب این سیستم این است که ما می توانیم هر نوع کفی را انتخاب و اجرا کنیم، زیرا این سیستم با تمام طبقات به عنوان مثال: چوب، سنگ، کاشی و سرامیک و ... سازگار است. رسانایی خوب باید وجود داشته باشد، به عنوان مثال: سنگ، کاشی، سرامیک و بتن، که دارای رسانایی حرارتی خوب و تحمل دمای بالا بسیار بالاتر از سایر طبقات است.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید