آشنایی با سیستم‌ های گرمایشی بدون گاز برای مناطق بدون لوله کشی گاز

آشنایی با سیستم‌ های گرمایشی بدون گاز برای مناطق بدون لوله کشی گاز
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
akbari

یکی از رایج ترین سیستم های گرمایش استفاده از محفظه موتور است. اما گزینه های دیگری برای خانوارهای بدون دسترسی به شبکه گاز وجود دارد. این خانه ها می توانند از گزینه های زیر به عنوان جایگزین گاز استفاده کنند.
سوخت های جایگزین مانند نفت و گاز
سیستم های گرمایش الکتریکی مانند دیگ های برقی و پانل های مادون قرمز.
منابع تجدید پذیر مانند زیست توده یا زباله های قابل احتراق، پمپ های حرارتی و پنل های خورشیدی
شاید این سیستم گرمایشی برای شما آشنا نباشد. نگران نباشید، ما هر یک از این گزینه ها را در زیر پوشش داده ایم.
سیستم گرمایش خانه های بدون گاز
سیستم گرمایش منزل بدون گاز
دیگ نفت
دیگ های روغن مانند موتورخانه ها کار می کنند. انواع سیستم های گرمایشی بدون گاز زیرا دیگ های نفت از سوخت برای گرمایش مرکزی و گرمایش آب استفاده می کنند. مخازن روغن در دیگ بخار مانند موتورخانه ها انواع مختلفی دارند، طبق معمول، ترکیبی و سیستمی. تنها تفاوت این مخازن این است که ابتدا باید سوخت در باک ذخیره شود. در واقع از آنجایی که این دیگ ها نیاز به مخزن ذخیره روغن دارند، نیاز به مکانی مناسب در خارج از خانه دارند. همچنین علاوه بر فضای مورد نیاز باک، باید فضای کافی در داخل باک سوخت نیز وجود داشته باشد.
دیگ های نفت گزینه ای مقرون به صرفه و مناسب برای خانه هایی هستند که به شبکه گاز متصل نیستند. دیگ های نفت یکی از رایج ترین سیستم های گرمایش منازل بدون گاز هستند. چون مردم هر وقت که بخواهند و از هر کس که بخواهند می توانند نفت بخرند.
این دیگ ها را می توان جایگزین مناسبی برای گاز دانست. کیفیت مخازن سوخت جدید نیز بالا است، انرژی کمتری مصرف می کنند و می توانند بیش از 90 درصد از مقدار سوخت را به گرما تبدیل کنند. اما همانطور که گفته شد باید فضای مناسب و کافی در خانه وجود داشته باشد. علاوه بر این، نفت یک سوخت فسیلی است و با سوزاندن آن، کربن در اتمسفر آزاد می شود که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند.
قیمت بطری روغن بستگی به برند و مدل سازنده دارد. علاوه بر این، هزینه نصب و راه اندازی آن نیز باید در نظر گرفته شود. به طور کلی، راه اندازی مخازن سوخت بیشتر از ژنراتورها هزینه دارد. آنها علاوه بر جعبه، به یک مخزن ذخیره نیز نیاز دارند. اگرچه هزینه استفاده از این سیستم بیشتر از گاز است. اما استفاده از مخازن گاز ارزانتر از گاز آب و برق است.
مشاغل مشابه
تعمیر پمپ آب موتور
نکات مهم تعمیر پمپ آب موتور که باید بدانید
تعمیر گرمایش موتورخانه
رایج ترین مشکلاتی که در تعمیرات موتورخانه با آن مواجه می شود چیست؟
LPG سوخت گاز است. جز اینکه می توان آن را ذخیره کرد. مانند دیگ های نفتی، این دیگ ها برای کار کردن به مخزن نیاز دارند. مدل های مختلف معمولی، ترکیبی و سیستمی از این دیگ ها نیز موجود است که بسته به فضای منزل خود می توانید از آنها استفاده کنید. این دیگ ها اغلب مقرون به صرفه تر از دیگ های نفتی هستند و در اندازه های مختلف قابل استفاده هستند. از دیگ های روغنی علاوه بر سیستم گرمایشی می توان به عنوان اجاق گاز یا فر نیز استفاده کرد. اما قیمت گاز مایع بالاتر از قیمت گاز طبیعی و نفت است و هزینه ساخت مخزن نیز افزایش می یابد. سطح گاز مایع در مخزن نیز باید به طور مرتب بررسی شود. احتراق گاز مایع حدود 15 تا 20 درصد کربن کمتری نسبت به نفت آزاد می کند.
آیا می دانید هوم سرویس خدمات تعمیرات و خدمات موتورخانه را نیز ارائه می دهد؟ برای دریافت قیمت 91001332-021.
ژنراتور
دیگ های برقی یا برقی یکی از بهترین گزینه ها برای خانه های کوچک و آپارتمان های بدون گاز هستند. زیرا این دیگ ها نمی توانند مقدار زیادی گرما و آب گرم تولید کنند. در دیگ های برقی بر خلاف دیگ های نفت و گاز مایع، نیازی به بستن دودکش برای خروج گاز نیست. به همین دلیل ابعاد آنها کوچک بوده و نیاز به فضای نصب کمی دارند. این دیگ ها در حین کار صدای کمی دارند و گاز متصاعد نمی کنند. تعداد قطعات آنها نیز بسیار کم است و به همین دلیل اغلب خراب می شوند و نیازی به نگهداری منظم ندارند. اما قیمت برق مصرفی در این دیگ ها بیشتر از نفت و گاز مایع خواهد بود و در زمان قطع برق کارایی ندارند.

برچسب ها
نظرتان را بنویسید