عیب یابی و تعمیر بخاری برقی

عیب یابی و تعمیر بخاری برقی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
akbari

خانه درختی زمستانی ما به دنبال گرمای خوب در محیط خود هستیم، به عنوان مثال در محل کار، اکنون گرمای مورد نیاز بخاری را تامین می کنیم.
بخاری برقی؛ مدلی پرکاربرد از وسایل گرمایشی است که امروزه به دلیل سبکی و فشرده بودن در بسیاری از مکان ها مانند خانه و محل کار دیده می شود. تعمیر انواع هیتر برقی مشکل اصلی این بخاری خرابی آن و نیاز به تعمیر است. گاهی اوقات ممکن است بخاری برقی شما به دلیل مشکلاتی نیاز به تعمیر داشته باشد که پس از یافتن عیب، می توانید با رعایت قوانین ایمنی آن را برطرف کنید. به همین منظور مجموعه تهران المان اطلاعاتی در زمینه عیب یابی و تعمیر بخاری برقی گردآوری کرده است که می توانید برای افزایش دانش و نگرانی خود در مورد بخاری برقی و عیب یابی آنها مطالعه کنید.
انواع بخاری برقی را بشناسید
قبل از هر چیز بهتر است در مورد بخاری برقی و انواع آن اطلاعاتی کسب کنید. این وسیله گرمایشی به دلیل کارایی بالا و راه اندازی و نصب سریع طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و از این رو سازندگان آن را در مدل های مختلف بخاری برقی تابشی و بخاری برقی فن دار تولید و به بازار عرضه می کنند.
بخاری های برقی چمنی - با انواع مختلف بخاری های برقی تابشی آشنا شوید
بخاری برقی تابشی یا عنصری؛ همانطور که از نامش پیداست با کمک چند عنصر انرژی الکتریکی را به انرژی حرارتی تبدیل کرده و از طریق تشعشع به محیط منتقل می کند.
بررسی محصولات تهران الامنت : تولید کننده ایلامنت
ب- فن حرارتی برقی
این مدل همانطور که از نامش پیداست انرژی حرارتی تولید شده توسط المنت را از طریق یک فن در محیط توزیع می کند و تفاوت بخاری فن دار و بخاری تابشی وجود فن در این نوع گرمایش است.
شناسایی و تعمیر عیوب بخاری برقی
برای این کار بهتر است ابتدا با قطعات اصلی رادیاتور آشنا شوید تا بتوانید به راحتی مشکل آن را پیدا و رفع کنید. قسمت های اصلی بخاری عبارتند از المنت گرمایش الکتریکی (از عناصر اصلی محسوب می شود و معمولاً از نیکل یا کرم آلومینیوم ساخته می شود)، بدنه بخاری برقی (اغلب فلزی است و از آنجایی که امکان به خاطر سپردن وجود دارد. در مورد عایق سرامیکی و چینی)، کلید بخاری برقی (این کلیدها در دو مدل مستقیم و حباب دار هستند) و کابل اتصال بخاری برقی (همان سیم رسانایی است که با الیاف نسوز یا الیاف پنبه ای معمولی پوشیده شده است).
رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با بخاری های برقی رخ دهد عبارتند از:
1- خرابی ترموستات بخاری برقی
یکی از اجزای اصلی بخاری برقی فن دار، ترموستات است. این زمان عملکرد بخاری را تعیین می کند. اگرچه بسیار ایمن است، اما می تواند مشکلاتی ایجاد کند و باعث خرابی بخاری شود. علائم خرابی ترموستات در بخاری برقی، بخاری برقی روشن نمی شود
شناسایی و عیب یابی بخاری برقی بخاری برقی روشن می شود، اما هوای گرم تولید نمی کند.
بخاری روشن می شود اما پس از مدتی دوباره خاموش می شود.
المان شهر تهران: عنصر میله
2- از بین رفتن ایزوله بین عناصر
گاهی اوقات می توانید رادیاتور را روشن کنید و متوجه شوید که رادیاتور علاوه بر اینکه گرما تولید نمی کند، دارای برق نیز در بدنه است. در این شرایط باید عایق بین المنت و محفظه بررسی شود که معمولاً به دلیل تلف شدن باید تعویض شود. این عایق از جنس چینی بوده و برای قرار دادن پایه های المنت روی رادیاتور استفاده می شود. عایق های چینی علاوه بر خاصیت عایق بودن، مقاومت حرارتی خوبی نیز دارند.
3- فن بخاری برقی ایراد دارد
یکی از اجزای اصلی بخاری برقی فن دار فن است که معمولاً فن بخاری در بسیاری از موارد مانند فن بخاری می سوزد. در این صورت فن بخاری اصلا روشن نمی شود. و مشکل بعدی نیمه داغ بودن فن بخاری است. در این صورت ممکن است گرمای هیتر کاهش یابد.
4- توقف جریان برق و گرما در ساختمان ها
علائمی که به ما می گویند چیزها کاملاً متفاوت هستند عبارتند از:
فن روشن می شود اما حرارت ندارد.
اگر آب زیاد روی بخاری ریخته شود باعث سوختن المنت ها و توقف کامل آن می شود.
بخاری های برقی می توانند به شدت تحت تأثیر قرار گیرند.
در این شرایط، بهتر است قطعات را با رعایت نکات ایمنی تعویض کنید و به یاد داشته باشید که هرگز نقاط پارگی قطعه را به هم گره ندهید. زیرا در همان نقاط مقاومت افزایش می یابد و دما در این قسمت ها افزایش می یابد و در نتیجه نقاط اتصال دوباره می شکند.
رایج ترین مشکلاتی که ممکن است با بخاری های برقی رخ دهد
ترموستات بخاری برقی خراب است
5- آسیب به سیم اتصال و دو شاخه بخاری برقی
اگر متوجه شدید که بخاری برقی اصلا گرم نمی شود، بهتر است ابتدا سیم کشی اتصال را بررسی کنید. اگر سیم اتصال قطع شده باشد می توانید به راحتی با تعویض آن مشکل را حل کنید، اگر مشکل برطرف نشد، بهتر است اتصال سیم اتصال به بخاری برقی را بررسی کنید، اگر اتصال به بخاری برقی نباشد این اتفاق می افتد. نکته مهم این است که گاهی اوقات خرابی دوشاخه و نبود برق در پریز باعث گرم نشدن بخاری می شود بنابراین مطمئن شوید که دوشاخه به طور کامل در پریز قرار گرفته و ایمن است.
محصولات تهران المنت: المنت پرا را ببینید
6- فاز یا نول بخاری برقی را قطع کنید.
گاهی اوقات قطع کامل یا جزئی (فقط بخشی از مدار فاز و نول قطع می شود) فاز یا نول بخاری برقی از ترمینال می تواند از روشن شدن بخاری جلوگیری کند. در این شرایط ابتدا باید شبکه محافظ را از بخاری برقی جدا کنید. سپس به سمت صفحه بازتابنده حرارت رفته و با چاقو به آرامی آن را از بدنه جدا کرده و بررسی کنید که آیا سیم از جای خود جدا شده است یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، قرار دادن آن در جای خود باعث روشن شدن بخاری می شود.
7- بوی سوختن لاستیک روی بخاری می دادید
شاید سیم و لاک های جدید را عوض کردید در این صورت بوی آن بعد از مدتی از بین می رود و مشکلی نیست. اما اگر برای مدت طولانی از گرما استفاده نکنید، لاک ها در اثر گرما از بین می روند و ممکن است محافظ و گرما محافظت نشود. بنابراین برای رهایی از این بوی بد بهتر است به فکر تعویض کنترل ها باشید.
8- برقی بدنه بخاری.
وقتی سیم های داخلی به دلایلی مانند سوختن کامل قوس و مقره ها در معرض دید قرار می گیرند، بدنه بخاری برقی برق می گیرد و برای رفع این مشکل باید سیم ها و قوس را تعویض کرد.

نظرتان را بنویسید