انواع المنت حرارتی و کاربردهای آنها

انواع المنت حرارتی و کاربردهای آنها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
akbari

در زیر به انواع عناصر حرارتی و کاربرد آنها می پردازیم. در درخواست خرید، صفحه خرید کالا را ببینید:
سرامیک (عنصر گرمایش سرامیکی)
این نوع بخاری ها از عایق برق سرامیکی استفاده می کنند و اغلب به صورت حلقه ای تولید می شوند. آنها در اندازه ها و وات های مختلف موجود هستند. معرفی انواع المنت صنعتی، برقی و کم مصرف + کاربردهای آن موارد استفاده: صنایع پلاستیک سازی، صنایع بسته بندی، صنایع غذایی، تولید لوله پلی اتیلن، صنایع داروسازی، تولید کاشی و سرامیک و غیره.
شیشه (عنصر شیشه ای شیشه ای)
این نوع بخاری ها با گاز هالوژن پر می شوند که اجازه می دهد دما تا 2600 درجه (C) افزایش یابد. کاربردها: صنعت گرمایش پلاستیک، تحقیقات تغییر شکل حرارتی و...
بخاری های لوله ای
یکی از پرکاربردترین ها در صنایع مختلف هستند. بسته به نوع کار ساخته شده از مس، فولاد تیتانیوم و غیره در اندازه های مختلف قابل سفارش است. این قطعات دارای پوشش بیرونی قوی برای محافظت در برابر تنش های الکتریکی هستند. می توان آن را در انواع مختلف مانند فینت، مهره ای، فلنجی و غیره در ولتاژها و توان های مختلف ساخت. موارد استفاده: خشک کن، لوازم خانگی، بسته بندی، صنایع شیشه و پلاستیک، سردخانه و غیره.
عنصر میله باله همه کاره ترین و مناسب ترین راه حل است که در بسیاری از کاربردها استفاده می شود. المان‌های میله‌ای تقریباً در همه شکل‌ها و اندازه‌ها هستند و می‌توان آن‌ها را مطابق میل متقاضی تغییر داد. به طور کلی استفاده از فولاد، فولاد ضد زنگ، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم اغلب این عناصر را به عنوان پایه عناصر گرمایشی معرفی کرده است. این اقلام دارای یک لایه بیرونی قوی برای محافظت در برابر استرس فیزیکی هستند.
حلقه (گرمکن تسمه ای)
نام دیگر این نوع المان تسمه یا تسمه است. قابل ساخت به سفارش در سایزها و انواع مختلف (فریم، سیم، پیچ، ساده و ...)، روکش استیل و گالوانیزه، ظرفیت های مختلف. از این نوع المنت برای انتقال حرارت از طریق تماس به خصوص سیلندر انژکتور استفاده می شود. کاربرد: صنعت پلاستیک، صنعت تزریق، ذوب آلومینیوم، صنعت اکستروژن و غیره.
بخاری I-CARTRIDGE
از این نوع مواد در بسیاری از صنایع استفاده می شود. یکی از دلایل آن قطر متغیر است. این عناصر یک سیم نیکل را گرم می کنند که در منبع می لرزد و توسط یک کاوشگر مخصوص جلوی جسم متوقف می شود. یکی از بهترین ویژگی های این نوع گاوصندوق قابلیت کنترل در دماهای مختلف و همچنین قابلیت استفاده در فضاهای بسته می باشد. به دلیل وجود روکش، قابلیت کار بر روی طیف وسیعی از ولتاژها را دارند. می توان آن را با ولتاژ، توان، قطر، طول و شکل مختلف ساخت. کاربرد: تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و آزمایشگاهی، صنایع پلاستیک، ماشین آلات بسته بندی و غیره.
هیترهای فلنجی
این بخاری ها می توانند گرمای زیادی تولید کنند. از آنجایی که گرمای تولید شده توسط این بخاری ها مستقیماً به مایع و مواد در تماس مستقیم منتقل می شود، قبل از استفاده باید چگالی موادی که قرار است گرم شوند تعیین شود. فلنج برای جدا کردن قسمت حرارتی از قسمت اتصال الکتریکی و همچنین برای نصب و نگهداری المنت استفاده می شود. در مدل های استاندارد از میله های فولادی و مفتول های مسی یا فولادی آهنگری استفاده می شود. می توان آن را با قطر و استحکام متغیر ساخت. کاربرد: صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی و تولید گرما در مخازن مایع که نیاز به گرمایش داخلی دارند.
هاپوانته (گرمکن پالس)
این نوع عناصر در برابر اسید مقاوم بوده و دارای پوشش های خاصی هستند که در برابر خوردگی مواد اسیدی مقاومت می کنند. آنها از سه نوع شیشه (پیرکس و کوارتز)، تیتانیوم و فولاد ساخته می شوند که مواد آنها به نوع مواد اسیدی بستگی دارد. از این نوع المنت برای گرم کردن اسپا استفاده می شود. آنها در طول ها، قطرها، قدرت ها و توان های مختلف موجود هستند.
موارد استفاده: آبکاری
المنت گرمایش کویل (کویل هیتر)
این نوع المان ها در مقایسه با سایر المان ها کارایی نسبتا بالایی دارند. این عناصر قادر به کار در دمای بالای 700 درجه بوده و انعطاف پذیری نسبتا بالایی دارند. مدل های 250 وات تا 2000 وات موجود است. از این بخاری ها می توان در مکان هایی با فضای محدود و گرمای زیاد استفاده کرد. یک ورودی برق و یک کابل کنترل دما در ابتدای عنصر اتصال نصب شده است. دو مدل با و بدون ترموکوپل وجود دارد. کاربرد: صنایع غذایی، ماشین آلات مرتب سازی، صنعت پلاستیک، ماشین های برش، ماشین های چاپ، تولید گرمایش خلاء و غیره.
Strip. بخاری
این عناصر عمدتا برای گرم کردن سریع یک سطح صاف استفاده می شود. کنترل دما با استفاده از ترموستات مکانیکی یا ترموستات دو فلزی انجام می شود. این نوع المان ارزان و ساده است و برای استفاده در فضاهای کوچک مناسب است.
لاستیک سیلیکونی (هیتر لاستیکی سیلیکونی)
عناصر این نوع از فایبرگلاس تقویت شده ساخته شده اند. بسیار نازک و انعطاف پذیر است. و در برابر رطوبت و مواد شیمیایی و شوک مکانیکی مقاومت بالایی دارد. ترکیبات لاستیکی سیلیکونی را می توان در هر محدوده دمایی ساخت. و به دلیل مواد در این دسته عنصر تمام هندسه ها و اندازه ها، اندازه ها و طول های مختلف سیم مورد نیاز است.
کاربید سیلیکون (گرمایش کاربید سیلیکون)
این نوع قطعات در دماهای بسیار بالا یعنی بالای 1650 درجه استفاده می شوند. دارای یک بخش میانی در ابتدا و انتهای المنت، یک بخش حرارتی و دو بخش برای اتصال برق هستند. آنها دارای یک پوشش دی اکسید سیلیکون بادوام هستند که جزء را از اکسیداسیون محافظت می کند.
کاربردها: شیشه، سرامیک، الکترونیک، تولید آهنربا، آزمایشگاه ها و پروژه های تحقیقاتی، دانشگاه ها و کوره های حرارتی.
اسب سواری
از این عنصر در سماور و کتری برقی استفاده می شود. لطفاً هنگام خرید ترموستات مراقب این قطعه باشید زیرا تأثیر زیادی بر طول عمر و عملکرد آن دارد.

نظرتان را بنویسید