آموزش انواع موتور کولر گازی شامل شناخت و عیب یابی

آموزش انواع موتور کولر گازی شامل شناخت و عیب یابی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
keyvan

شناخت کمپرسور پیستونی: عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو داشته که با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده شده و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت میشود.

آشنایی با کمپرسور های روتاری (دوار): در این نوع کمپرسور ها با گردش 360 درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد، بدین ترتیب که وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.

کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف برق کمتری داشته و صدای حاصل از کارکرد آنها نیز کمتر است و در مجموع راندمان بالاتری نسبت به کمپرسورهای پیستونی دارند.

شناخت کمپرسور اسکرول: نوع دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر گازی می باشند که معمولاً در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرند. مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد که حرکت حلزون متحرک باعث فشرده شدن گاز بین این دو شده و فشار لازم را در خروجی ایجاد مینماید. از مهمترین مزایای این کمپرسورها راندمان بالا، صدای کم و طول عمر زیاد آن است.

بررسی کندانسور تقطیر کننده: مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک با طراحی خاص می باشد که در بخش خارجی دستگاه آت دور outdoor قرار گرفته که وظیفه آن جذب گرمای گاز مبرد در حالت سرمایش، یا دفع سرمای آن در حالت گرمایش و انتقال به محیط بیرون می باشد.

آشنایی با مدل های اواپراتور (تبخیر کننده)

مجموعه ای از لوله های مسی و صفحات آلومینیومی مشبک  با طراحی خاص می باشد که در بخش داخلی دستگاه (Indoor) قرار گرفته و محل خنک سازی هوا (در حالت سرمایش) و یا دفع گرما (در حالت گرمایش) میباشد. به عبارتی هوای درون اتاق با مکیده شدن از قسمت بالای یونیت داخلی وارد محفظه  اواپراتور شده و پس از خنک شدن (در حالت سرمایش) و یا گرم شدن (در حالت گرمایش) از قسمت پایینی آن به سمت اتاق دمیده میشود.

آموزش طریقه گاز زدن کولر گازی با استفاده از ماده مبرد (گاز خنک)

ماده مبرد با دریافت گرمای محیط در بخش اواپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز شده و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل می شود. نیروی لازم جهت چرخش گاز خنک کننده در سیستم توسط کمپرسور انجام می پذیرد. گاز خنک کننده مورد استفاده در کولرهای گازی معمولاً R22 بوده که در سالهای اخیر به دلیل حفاظت از لایه ازن، با سایر گازهای سازگار با محیط زیست مانند R410A در حال جایگزین شدن می باشد.

آموزش نصب لوله مسی در اموزش نصب کولرگازی Air Condition

اضافه و کم کردن لوله مسی برای مسافت کولرگازی از قسمت کندانسور تا پنل داخلی

آموزش تعمیر دمپر و استپ موتور

دمپر تیغه ای پلاستیکی است که با قرار گرفتن در دهانه خروجی هوا در یونیت داخلی، جهت حرکت باد را از بالا به پایین تغییر میدهد.

استپ موتور (موتور سویینگ) موتور الکتریکی کوچکی است که دَوَران کامل ندارد و حرکت آن به صورت رفت و برگشتی و پلکانی است که تیغه آن متصل به دمپر است و موجب تغییر حالت دمپر می گردد؛ استپ موتورها با جریان برق مستقیم کار می کنند.

آموزش تعمیر  پروانه فن و بلوور

تعریف و عیب یابی پروانه فن و تعمیرات فن و طریقه تعویض آن با فن سالم.

شناخت الکتروموتور فن به همراه پروانه

اگر در اثر کارکرد و یا نوسان برق این قسمت اسیب ببیند باید تعویض گردد.

منبع:‌فدک تهویه

نظرتان را بنویسید