اصول عیب یابی کمپرسور اسکرو

اصول عیب یابی کمپرسور اسکرو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کمپرسور نوری

در طول سالها، صدها کمپرسور هوا اسکرو را تعمیر و عیب یابی کردم.

در این سری عیب‌یابی «مبانی» رایج‌ترین مشکلات و راه‌حل‌های آنها را توضیح می‌دهم.

اکنون در صفحه کمپرسور اسکرو چرخشی هستید، اما صفحه کمپرسور رفت و برگشتی (پیستونی) و صفحه کمپرسور قابل حمل (دیزل) نیز وجود دارد.

من واقعاً امیدوارم این صفحات به شما در عیب یابی کمپرسور باد کمک کند.

من می دانم که مشکلات کمپرسور می تواند به سرعت منجر به ساعت ها (اگر نه روزها) توقف تولید و از دست دادن هزاران دلار در ساعت شود.

سریعترین راه برای نتایج مستقیم، دریافت راهنمای عیب یابی کمپرسور هوا است.

مشکلات رایج کمپرسور اسکرو

 

کمپرسور روشن نمی شود

دکمه شروع را فشار می دهید اما هیچ اتفاقی نمی افتد. یا مشکل الکتریکی است، یا کمپرسور روی یک دستگاه ایمنی خاموش شده است.

منبع تغذیه را بررسی کنید خطاهای نمایشگر را بررسی کنید. بررسی کنید توقف اضطراری خاموش است. رله اضافه بار را بررسی و تنظیم مجدد کنید. اگر نصب جدیدی است، دنباله فاز را بررسی کنید.

جهت بررسی بیشتر و تعمیر کمپرسور اسکرو کلیک کنید.

 

کمپرسور در دمای بالا خاموش می شود

اگر کمپرسور شما با دمای بیش از حد کار کند، ممکن است یکی از موارد زیر باشد:دمای محیط خیلی بالاست یا تهویه کافی وجود ندارد.سطح روغن خیلی پایین استنوع روغن اشتباهکولر روغن کثیفشیر ترموستاتیک کار نمی کندکثیفی / انسداد در خطوط نفت

کمپرسور کار می کند اما بار نمی شود

یک کمپرسور اسکرو می تواند به صورت بارگذاری شده ("پمپ هوا") یا بدون بار ("بیکار") کار کند. شیر ورودی/بارگیری با توجه به نیاز هوا باز و بسته می شود. شیر ورودی توسط یک شیر برقی کنترل می شود که هوای کنترلی را به شیر ورودی/بارگیری می رساند.برق شیر برقی را بررسی کنیدعملکرد سیم پیچ شیر برقی و شیر برقی را بررسی کنید.عملکرد شیر ورودی/بارگیری را بررسی کنیدظرفیت کم / فشار کافی نیستابتدا بررسی کنید که تقاضای هوا خیلی زیاد نباشد یا در جایی نشت هوا وجود نداشته باشد.اگر ظرفیت کمپرسور هوا واقعا خیلی کم است، موارد زیر را بررسی کنید:آیا دریچه ورودی کاملا باز می شود؟فشار دیفرانسیل روی جداکننده روغن را بررسی کنید. در صورت لزوم جداکننده را تعویض کنید.بررسی کنید که آیا فیلتر ورودی تمیز است یا خیرفیلترهای هوای فشرده (در صورت نصب) را بررسی و تعویض کنید.

ضربه سوپاپ ایمنی / فشار بسیار زیاد

کمپرسور تخلیه نمی شود. بررسی کنید که آیا سوئیچ فشار به درستی تنظیم شده و کار می کند. شیر ورودی و شیر برقی بارگیری را برای عملکرد خوب بررسی کنید.اگر سوپاپ اطمینان قبل از جداکننده روغن قرار دارد، فشار دیفرانسیل جداکننده روغن را بررسی کنید.

روغن در هوای فشرده

روغن موجود در هوای فشرده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:جداکننده روغن قدیمی / اشباعخط کشی وصل شده استدمای کار بسیار بالاسطح روغن خیلی بالاستنوع روغن استفاده شده اشتباه استشیر حداقل فشار کار نمی کند

آب در هوای فشرده

آب محصول طبیعی فشرده سازی هوا است. همیشه آب در هوای فشرده وجود خواهد داشت، مگر اینکه آن را حذف کنیم.تله میعانات را برای عملکرد خوب بررسی کنید. هر چند دقیقه یکبار باید آب بیرون بیاید. اگر زهکشی دستی را باز کنید، باید فقط کمی آب از آن خارج شود.اگر خشک کن هوای فشرده دارید، نقطه شبنم را بررسی کنید.رله اضافه بار کمپرسور حرکت می کندکشش جریان را با کلمپ متر جریان بررسی کنید.اگر موتور جریان زیادی می کشد:سعی کنید کمپرسور را با دست بچرخانید. 

باید امکان چرخاندن آن وجود داشته باشد. باید به آرامی و بدون هیچ گونه "هیکاپ" بچرخد (حتماً کمپرسور هوا را کاملاً خاموش کنید!).جداسازی سیم پیچ های موتور را بررسی کنید. باید در mage-ohms باشد (برای این کار به یک تستر جداسازی / اهم متر ولتاژ بالا نیاز دارید).وقتی کمپرسور کار می کند ولتاژ را چک کنید. اگر ولتاژ به طور قابل توجهی در هنگام شروع / کارکرد کمپرسور کاهش یابد، اتصال بدی دارید.

 تمام رله ها، فیوزها و اتصالات الکتریکی را بررسی کنید.بررسی کنید که آیا تمام فازها وجود دارند یا خیراگر موتور جریان طبیعی خود را می کشد، اما همچنان با اضافه بار کار می کند، رله اضافه بار را با یک رله جدید جایگزین کنید (معروف است که آنها گاهی اوقات وقتی کهنه می شوند بیش از حد حساس می شوند)

 

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/XmL5
نظرتان را بنویسید