چطور یک کمپرسور اسکرو مناسب انتخاب کنیم؟

چطور یک کمپرسور اسکرو مناسب انتخاب کنیم؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کمپرسور نوری

بیایید از ابتدا شروع کنیم: خود کمپرسور پیچ روتاری. این نوع کمپرسور هوا تقاضای بسیار بالایی دارد. به این دلیل که ویژگی های بسیاری را ترکیب می کند که آن را برای انواع کاربردهای صنعتی و حرفه ای مناسب می کند.

 

در اینجا فقط چند مورد است که کمپرسورهای اسکرو را از انواع دیگر متمایز می کند:

مصرف کم انرژی: بهترین کمپرسورهای اسکرو دوار انرژی کمتری برای تولید هوای با کیفیت بالا مصرف می کنند. در نتیجه می توانند هزینه های عملیاتی را تا حد زیادی کاهش دهند.

عملکرد راحت: کمپرسورهای اسکرو روتاری می توانند به طور قابل اعتمادی هوای مداوم را تامین کنند. علاوه بر این، آنها به گونه ای طراحی شده اند که نرخ جریان هوای بسیار بالایی را ارائه دهند.

نگهداری آسان: از آنجایی که قطعات کمتری دارند، نیاز به سرویس این کمپرسورها بسیار کمتر است. این به نوبه خود به این معنی است که بهترین کمپرسورهای اسکرو روتاری هزینه های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می دهند.

ایمنی فوق العاده: کمپرسورهای پیچ روتاری برای کارکردن ایمن هستند.

عملکرد قابل اعتماد در شرایط سخت: بهترین کمپرسورهای اسکرو دوار عملکرد فوق العاده ای را در محیط های سخت مانند دماهای بالا ارائه می دهند.

عملکرد بی صدا: اگرچه آنها جریان هوای زیادی را ارائه می دهند، کمپرسورهای اسکرو چرخشی بی صداتر از کمپرسورهای پیستونی کار می کنند. این بدان معناست که اغلب می توان آنها را نزدیک به نقطه استفاده تنظیم کرد. این باعث صرفه جویی در لوله کشی و فضای کف در اتاق تاسیسات می شود.

طول عمر بیشتر: بهترین کمپرسورهای هوا پیچ روتاری برای دوام و عملکرد طولانی ساخته شده اند.

کمپرسورهای روتاری اسکرو برای چه مواردی استفاده می شوند؟

همه این ویژگی ها باعث می شود خرید کمپرسور اسکرو راه حلی بهینه برای کاربردهای حرفه ای و صنعتی، اغلب با تقاضای مداوم هوا باشد. به عنوان مثال، شما می توانید آنها را در کارخانه های بسته بندی مواد غذایی، سیستم های تولید خودکار و همچنین در کارگاه ها پیدا کنید.

 

کمپرسورهای هوا پیچ روتاری فقط به عنوان مدل های ثابت محبوب نیستند. واحدهای متحرک، به عنوان مثال آنهایی که روی تریلرها نصب می شوند، در سایت های ساختمانی برای کار با ابزارهای پنوماتیک یا سیستم های سند بلاست و رنگ آمیزی استفاده می شوند. علاوه بر این، به دلیل سهولت نصب و استحکام، برای عملیات استخراج در نقاط دوردست مناسب هستند.

 

انتخاب بین گزینه های فیلترهای کمپرسور هوا

انتخاب تکنولوژی کمپرسور اسکرو مناسب

کمپرسورهای اسکرو روتاری برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب هستند. با این حال، برای استفاده کامل از همه چیزهایی که ارائه می دهند، مهم است که فناوری های کمپرسور اسکرو مناسب را انتخاب کنید.

 

با انواع مختلفی که می توانید انتخاب کنید، بستگی به این دارد که کمپرسورهای پیچ روتاری برای چه کاری در عملیات شما استفاده می شود.

 

بیایید به گزینه های مختلف شما در فن آوری های کمپرسور اسکرو نگاهی بیندازیم.

نوع درایو

ابتدا باید نوع درایو مورد نظر خود را در کمپرسور خود انتخاب کنید. شما می توانید بین درایو تسمه، درایو دنده یا درایو مستقیم یکی را انتخاب کنید.

 

کمپرسورهای اسکرو روتاری با تسمه محرک قوی، نصب و نگهداری آسان هستند. این ویژگی ها در ترکیب با هزینه سرمایه گذاری پایین آنها، آنها را به گزینه ای عالی برای عملیات های کوچکتر تبدیل می کند.

 

استفاده از درایوهای چرخ دنده به کمپرسورهای هوای پیچی چرخشی اجازه می دهد تا بی صداتر کار کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند در نزدیکی محل کار افراد بدون نقض استانداردهای نویز نصب شوند. اگرچه هزینه سرمایه گذاری اولیه آنها بیشتر است، اما کمپرسورهای با درایو دنده کارآمدتر هستند که هزینه های عملیاتی آنها را کاهش می دهد.

 

بهترین کمپرسورهای اسکرو روتاری که می توانید بخرید کمپرسورهایی هستند که درایو مستقیم دارند. آنها بسیار کارآمد هستند و عملکرد عالی را ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها حتی از نسخه های دیگر ساکت تر هستند.

بدون روغن یا تزریق روغن؟

تصمیم بعدی در مورد سرمایه گذاری در یک کمپرسور تزریق روغن یا بدون روغن است. در مورد اولی، روغن روان کننده برای کمک به فشرده سازی هوا استفاده می شود. این فناوری به کاربران اجازه می دهد تا به فشار بالاتری دست یابند. علاوه بر این کارایی بیشتری دارد. با این حال، به دلیل اینکه این کمپرسورهای فشار روغن را وارد فرآیند می کنند، هوا کمتر تمیز می شود.

 

از طرف دیگر کمپرسورهای بدون روغن هوای فشرده با کیفیت بالاتری تولید می کنند.

 

در نتیجه، هنگامی که کیفیت هوا اهمیت کمتری دارد، یک کمپرسور هوا پیچی چرخشی تزریق روغن اغلب انتخاب بهتری است. به عنوان مثال، این مورد در هنگام تغذیه ابزارهای پنوماتیکی است.

 

از طرف دیگر، یک کمپرسور هوای چرخشی بدون روغن، بهترین کمپرسور پیچی چرخشی برای کاربردهایی است که کیفیت هوا مهم است. این مورد در بخش مواد غذایی و آشامیدنی، تحقیقات پزشکی، صنعت داروسازی یا در تولید نیمه هادی است.

سرعت ثابت، درایو با سرعت متغیر یا iPM

انرژی بیش از 70 درصد از مالکیت و راه اندازی کمپرسور را به خود اختصاص می دهد. خوشبختانه، فناوری درایو با سرعت متغیر (VSD) برای کاهش قابل توجه مصرف انرژی در دسترس است. نتیجه خالص شما: هزینه های عملیاتی کمتر و انتشار کمتر.

 

در اینجا نحوه کار VSD آمده است. کمپرسورهای اسکرو روتاری سنتی با سرعت ثابت هستند. آنها یا خاموش هستند یا روشن. اگر محیط تولیدی با تقاضای هوای فشرده بسیار پایدار دارید، یک کمپرسور با سرعت ثابت راه حل خوبی برای شما خواهد بود. با این حال، اگر استفاده از هوای شما نوسان داشته باشد، کمپرسور همیشه با 100٪ کار می کند انرژی زیادی را هدر می دهد. کمپرسورهای سرعت متغیر درایو سرعت موتور خود را برای پیروی از نیاز هوای شما تنظیم می کنند. نتیجه: تا 35٪ صرفه جویی در انرژی. کمپرسورهای iPM VSD حتی بهتر عمل می کنند. تا حدی به لطف موتور مگنت دائم داخلی خود، آنها می توانند تا 45 درصد در مصرف انرژی و هزینه ها صرفه جویی کنند.

 

  کمپرسورهای VSD و iPM هزینه سرمایه گذاری بالاتری دارند. با این حال، به لطف صرفه جویی در انرژی که آنها ایجاد می کنند، این به سرعت جبران می شود. نماینده Ceccato شما می تواند به شما در محاسبه اینکه آیا کمپرسور VSD یا iPM راه حل مناسبی برای شما است کمک کند. شبیه‌سازی آن‌ها بر اساس استفاده فعلی از هوای فشرده نشان می‌دهد که با چه سرعتی می‌توانید به بازگشت سرمایه VSD یا iPM خود برسید.

نظرتان را بنویسید