بهترین اصول طراحی و چاپ بروشور

بهترین اصول طراحی و چاپ بروشور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

بروشور ها شامل توضیحاتی در ارتباط با محصولات و نحوه استفاده از آنها و یا اطلاعاتی راجع به خدمات یک برند خاص ،با یا بدون تصاویر است؛که کاربر با خواندن آن اطلاعاتی کسب میکند.امروزه در سراسر دنیا کمپانی های بزرگ و کوچک از طراحی بروشور تبلیغاتی به خوبی بهره میجویند. طراحی بروشور ها یکی از قوی ترین ابزارهای تبلیغاتی در جذب مشتری هستند؛چرا که ترکیبی از اطلاعات دادن به مخاطب و مشتری راجع به محصولات و خدمات خود،به همراه تصاویر مرتبط و رنگ و لعاب های جذاب هستند.برای روشن تر شدن موضوع لطفا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روانشناسان اجتماعی معتقدند بین جسم و ذهن ارتباط دوسویه و متقابل حاکم است.به این معنا که زمانی که بخواهید یک محصول را به مشتری معرفی کنید زمانی فرایند جذب مشتری اثربخش تر خواهد بود که بتوانید علاوه بر توضیحات کلامی و یا نوشتاری،عواملی که ناخوداگاه بر جهت دهی مشتری تاثیر گذار است را شناسایی و در طراحی بروشور خود به کار ببندید.این عوامل که به صورت ناخوداگاه بر مخاطب اثر میگذارند عبارت اند از رنگ ها،تصاویر،جنس کاغذ بروشورهنگامی که مشتری بروشور را ورق میزند و آن را زیر دستش لمس میکند دقیقا برعکس طراحی تابلو شرکتی،طراحی خلاقانه،فونت نوشته های بروشور و… بنابراین بروشوری که ترکیب همه این عوامل باهم دیگر باشد، میتواند یک ابزار قوی در جهت جذب مشتری و بسیار نتیجه بخش باشد.

طراحی بروشور

اصول طراحی بروشور

علاوه بر توضیحاتی که در بالا گفته شد؛ برای طراحی یک بروشور باید اصولی را رعایت کرد تا یک بروشور بتواند کارایی مورد انتظار را داشته باشد این اصول عبارت اند از:

شناسایی هدف

هدفتان از طراحی و سفارش بروشور چیست؟به چه منظوری و برای چه کاری میخواهید بروشور طراحی کنید؟این اولین قدم و اصلی ترین بخش کار است؛چرا که شما را برای اقدامات بعدی در جهت مناسب هدایت میکند

جمع آوری محتوا

محتوای مناسب با هدف خود را جمع آوری کنید.چه مطالب و عکس هایی میخواهید در بروشور گنجانده شود؟

انتخاب رنگ مناسب

همانطور که گفتیم رنگ ها یکی از عواملی هستند که به طور ناخوداگاه بر ذهن مخاطب اثر میگذارند بنابراین باید در انتخاب رنگ مناسب دقت شود و رنگ متناسب با برند مورد نظر نیز باشد.

انتخاب تصاویر

انتخاب تصاویر متناسب با هدف،جذاب و تاثیر گذار نیز یکی از حساس ترین بخش کار است.از قرار دادن تصاویر بی روح، بی کیفیت،غیر جذاب و غیر مرتبط پرهیز کنید.

انتخاب کاغذ

کاغذ متناسب با هدف مورد نظر از جهت گرم و جنس و متناسب با هزینه ای که میخواهید صرف کنید را انتخاب کنید.

طراحی جلد

جلد بروشور به منزله ویترین برای مغازه است!در انتخاب یک جلد مناسب و خلاقانه دقت کنید.

تعداد صفحات

بسته به میزان مطالبی که میخواهید در بروشور بیاورید،تعدادصفحات متغیر است.

چینش و سازماندهی

تقدم و تاخر مطالب و تصاویر و به طور کلی سازماندهی بروشور نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
اصولی که در بالا گفته شد هم در ارتباط با طراحی بروشور و طراحی بسته بندی کالا است و هم سفارش دهنده بروشور. گرچه اگر شما یک طراح حرفه ای بروشور را برای سفارش کارتان انتخاب کنید میتوانید با خیال راحت کار را به دستش بسپارید اما دانستن این مطالب برای شما نیز مفید خواهد بود که بهتر بتوانید هدف خود را بشناسید.

اهمیت چاپ بروشور

امروزه با وجود دغدغه های زندگی شهری و پایین امدن سرانه مطالعه، مطالب خلاصه و دارای تصاویر جذاب توجه مخاطب را بیشتر به خودجلب میکند.بنابراین بروشور که خلاصه ای از کلیدی ترین نکات به همراه تصاویر است،گزینه مناسبی برای فهماندن مطلب مورد نظر شما به مخاطب و جهت دهی به مشتریان به سمت و سوی مورد نظر شماست.این موضوع را به یاد داشته باشید که در انتخاب طراح بروشور و چاپخانه مورد نظر نهایت دقت را داشته باشید زیرا اگر بروشور فاقد کیفیت و ظاهر مناسب را روانه بازار کنید نه تنها این کار برای شما تبلیغات موثر محسوب نمیشود بلکه به نوعی یک عمل ضد تبلیغی را علیه خودتان انجام داده اید.

لینک مرجع https://jopenza.ir/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ABj7
نظرتان را بنویسید