سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سناد یا سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزی ، محلی برای ثبت نام و نگه داری اطلاعات دانش آموزان است که منبع اطلاعاتی سامانه های دانش آموزی دیگری مانند همگام ، امین و غیره می باشد . مدیران مدارس می بایست قبل از آغاز سال تحصیلی نسبت به ورود اطلاعات دانش آموزان در این سامانه به آدرس snd.medu.ir اقدام نمایند . 


سامانه نام ‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزان که به اختصار سناد نامیده می شود به آدرس snd.medu.ir از سال 1390 شروع به فعالیت کرده است . هدف آموزش و پرورش از تولید و راه اندازی این سامانه ارائه خدمات هوشمند بوده و خدمت اصلی آن گرد آوری اطلاعات دانش آموزان از سراسر کشور است .

این یکپارچه سازی اطلاعات برای مدیران آموزش و پرورش جهت برنامه ریزی اصولی بسیار مفید واقع شده و انجام هرگونه نظارت ، بازرسی و ارزیابی را تسریع بخشیده است . مدیران مدارس می بایست هر ساله از طریق سامانه سناد برای ثبت نام دانش آموزان و کلاس بندی آنان در سال تحصیلی جدید اقدام نمایند که در ادامه مقاله به راهنمای ثبت نام دانش آموزان و مدیریت مدارس از طریق سامانه سناد می پردازیم . 


آدرس های جدید سامانه سناد snd.medu.ir
از شروع کار سناد تا کنون اطلاعات بیش از 13 میلیون دانش آموز در تمامی مقاطع در این سامانه ثبت شده است . سناد علاوه بر ثبت و نگه داری اطلاعات دانش آموزان زیر گروه های متعددی از جمله سامانه ثبت نام المپیادهای علمی کشور ، سامانه ثبت نام آزمون های تیزهوشان و جشنواره جوان خوارزمی دارد .

سامانه سناد برای مقاطع مختلف تحصیلی اعم از ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم آدرس های جداگانه ای دارد . هم چنین مدارسی مانند مدارس بزرگسال ، هنرستان ها و مدارس استثنایی نیز آدرس های مختص به خود را دارند و از پاییز سال 1398 این آدرس ها دچار تغییراتی شده اند که در جدول زیر می توانید آدرسهای جدید سامانه سناد را به تفکیک مقاطع و مدارس مشاهده نمایید .

نوع مدارس    آدرس جدید
مدارس پیش دبستانی    p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول    M1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم    M2-snd.medu.ir
مدارس بزرگسال    T-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول پیش حرفه ای -استثنایی    esm1p-snd.medu.ir
مدارس دوم متوسطه حرفه ای - استثنایی    esm2p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول استثنایی    esm1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم استثنایی    esm2-snd.medu.ir
مدارس پیش دبستان استثنایی    ps-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی استثنایی    es-snd.medu.ir
سامانه پشتیبانی    support-snd.medu.ir

هم چنین سیستم هایی مانند سامانه جامع امور شاهد و ایثارگران ، سامانه فروش و توزیع کتاب های درسی ، سامانه شاد و سامانه همگام ، همه از سامانه سناد تغذیه اطلاعاتی می شوند . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه همگام ، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید . 

امکانات سامانه سناد دانش آموزی برای دوره ابتدایی
فرایند ثبت نام دانش آموزان مدارس ابتدایی در سامانه سناد


به منظور ثبت نام دانش آموز جدید در مدرسه ابتدایی می بایست با ثبت کد ملی دانش آموز ، اطلاعات دانش آموز جدید را در سامانه سناد ثبت نمود و سپس اطلاعات والدین دانش آموز را وارد نمود . 


 کلاس بندی دانش آموزان در سامانه سناد


به منظور کلاس بندی می بایست ابتدا کلاس را تعریف نمود . فرآیند تعریف کلاس در مدارس دولتی بدین صورت است که بعد از تعریف سهمیه کلاسی در استان و منطقه ، کاربران منطقه یا استان نسبت به تعریف حداقل و حداکثر ظرفیت کلاس اقدام می نمایند و در مرحله آخر با اختصاص کلاس به مدرسه می توان کلاس را برای پایه موردنظر تعریف نمود .


راهنمای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی دانش آموزان مدارس ابتدایی در سامانه سناد


به منظور ثبت پیشرفت تحصیلی - تربیتی دانش آموزان در مدارس ابتدایی در گام اول می بایست مدیر مدرسه اقدام به تعریف کاربر آموزگار به ازای تعداد آموزگار در حال تدریس نماید . مدیر مدرسه پس از ورود به پنل مدرسه از قسمت کاربران مدرسه، کاربری آموزگاران مدرسه را در سامانه سناد تعریف و رمز ورود برای آموزگاران از طریق پیام کوتاه ارسال خواهد شد .

پس از اتمام اتصال تمامی آموزگاران به دروس پایه های مختلف مدرسه از طرف مدیر مدرسه ، آموزگاران می توانند به پنل مدرسه در سامانه سناد وارد شده و ارزشیابی های تحصیلی - تربیتی دانش آموزان کلاس خود را وارد نمایند . آموزگار با کد مدرسه ، کد ملی و رمزی که برایش از طریق پیامک ارسال شده جهت ثبت ارزشیابی وارد پنل مدرسه در سامانه سناد میشود . 


امکانات سامانه سناد دانش آموزی برای دوره متوسطه
مدیران مدارس متوسطه می توانند پس از ورود به پنل خود در سامانه سناد به امکانات مختلف پنل اعم از عملیات ثبت نام ، تعریف کلاس و غیره دسترسی پیدا کنند . قدم اول در شروع سال تحصیلی انجام عملیات ثبت نام و کلاس بندی دانش آموزان و تعریف رشته پایه های مدرسه می باشد .


تعریف رشته پایه


از قسمت تعریف رشته  می توانید برای سال تحصیلی مورد نظر خود رشته پایه تعریف نمایید . بعد از تعریف رشته پایه های مورد نظر در مدرسه می توان نسبت به ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد اقدام نمود . 


ثبت نام دانش آموز جدید در سامانه سناد


برای ثبت نام و سازماندهی مدرسه می توانید دانش آموزان ورودی جدید به مدرسه را در سامانه سناد ثبت نام نمایید . به این منظور کد ملی دانش آموز را وارد کرده تا اطلاعات دانش آموز جهت نمایش و تغییر نمایش داده شود و در صورت نبود اطلاعات ، آن را در سامانه وارد کنید .


تعریف و ایجاد کلاس در سامانه سناد


دانش آموزان پس از پایه بندی ابتدا باید در سامانه سناد کلاس بندی شوند . مدارس دولتی طبق الگوریتم تعریف شده در مناطق ، کلاس به آنها تخصیص داده می شود . مدارس غیر دولتی محدودیت کلاس ندارند و در کلیه ماه های سال تحصیلی گزینه ایجاد کلاس برای آنها در سامانه سناد فعال است .  


ثبت نمره و دریافت کارنامه در سامانه سناد


برای ثبت نمره و دریافت کارنامه دانش آموزان می توانید از امکانات سامانه سناد استفاده نمایید . با انتخاب رشته مورد نظر و درس مورد نظر می توانید نمره را به صورت جداگانه ثبت نمایید . هم چنین قادر خواهید بود با وارد کردن کلاس مورد نظر فایل pdf کارنامه هر دانش آموز را از سامانه سناد دریافت کنید . 



درخواست هدایت تحصیلی در سامانه سناد



در سامانه سناد می توانید اولویت هدایت تحصیلی دانش آموزانی راکه در هنگام ثبت نام برای آنها درخواست هدایت تحصیلی ثبت نموده اید را مشاهده کرده و یا در آن تغییراتی ایجاد نمایید . 


 توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار سامانه سناد دانش آموزی ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با سامانه سناد دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .

سوالات متداول

1- سامانه سناد چیست؟
سامانه سناد وب سایتی برای ثبت نام و نگه داری اطلاعات دانش آموزان می باشد که در این مقاله به توضیحات کامل درباره این سامانه پرداخته شده است .  

2- چه کسانی می بایست از سامانه سناد استفاده کنند ؟
مدیران مدارس می بایست برای ورود اطلاعات دانش آموزان وارد سامانه سناد شوند که راهنمای کامل آن در این مقاله آمده است . 

3- سامانه سناد چه امکاناتی دارد ؟
این سامانه امکانات متعددی اعم از ثبت و ویرایش اطلاعات دانش آموز ، تعریف کلاس ، دریافت کارنامه دارد که در این مقاله راهنمای استفاده از تمام این امکانات آمده است . 

منبع : سامانه سناد دانش آموزی snd.medu.ir
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/o4xA
نظرتان را بنویسید