زمان برگزاری امتحانات مدارس

زمان برگزاری امتحانات مدارس
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
هر سال برگزاری امتحانات مدارس در نوبت دوم کاملا به صورت حضوری و زمان آن هم معمولا از اوایل تا اواسط ماه خرداد بوده است . امسال اما با توجه به شیوع ویروس کرونا زمان و نحوه برگزاری امتحانات در مقاطع مختلف دچار تغییرات زیادی شده است . 


برگزاری امتحانات مدارس در نوبت دوم هر سال معمولا از اوایل خرداد ماه شروع شده و با پایان ماه به پایان می رسید . امسال اما ویروس کرونا شرایط متفاوتی را برای سیستم آموزشی کشور رقم زده به طوری که ابتدا با شیوع ویروس ، مدارس تعطیل و آموزش هم تعطیل شد .

با طولانی شدن تعطیلات ، نگرانی دانش آموزان و اولیا افزایش یافت و وزارت آموزش و پرورش برای عقب نماندن دانش آموزان از روند آموزش ، اقدام به همکاری با صدا و سیما نموده و شروع به تولید محتوای آموزشی و پخش آن از شبکه های صدا و سیما نمود .
 در همین حال تعدادی از معلمان و دانش آموزان ، در شبکه های اجتماعی به هم پیوستند تا آموزش دروس خود را دنبال کنند و سرانجام آموزش و پرورش در اقدامی نوین و به منظور یکپارچه سازی این گردهمایی های مجازی ، نرم افزار شاد را ارائه نمود تا معلمان و دانش آموزان بتوانند در بستری امن به آموزش و یادگیری بپردازند . 
این روند پیگیری آموزش تا پایان تولید محتوای آموزشی ادامه خواهد داشت اما سوالی که پیش می آید این است که بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ نگرانی بعدی دانش آموزان و اولیا این است که تکلیف برگزاری امتحانات مدارس چه خواهد شد ؟ آیا امتحانات مانند سال های گذشته حضوری برگزار خواهد شد؟ و اگر این امکان فراهم نشود آیا فضای مجازی بستر مناسبی برای برگزاری آزمون ها خواهد بود ؟  هم این روزها به دغدغه همه دانش آموزان و اولیا تبدیل شده است که در این مقاله قصد داریم به شرح زمان و نحوه برگزاری امتحانات مدارس در مقاطع مختلف بپردازیم . 


زمان و نحوه برگزاری امتحانات دوره ابتدایی خرداد 99
پایه اول تا پنجم


به دلیل شیوع ویروس کرونا ، امتحانات پایه اول تا پنجم ابتدایی به روش کیفی و توصیفی از طریق ارزشیابی معلمان خواهد بود . از آنجایی که تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی مدارس وجود نخواهد داشت دانش آموزان می بایست آموزش دروس خود را از طریق سامانه شاد پیگیری کنند و در کلاس های مجازی حضوری فعال داشته باشند  و تکالیف خود را در همین برنامه به معلمان خود ارائه دهند . معلمان نیز وظیفه دارند با توجه به میزان فعالیت دانش آموزان ارزشیابی خود را اعلام نموده و نتایج را در خرداد ماه اعلام کنند . 


پایه ششم ابتدایی

در سال تحصیلی جاری ، تصمیم بر این بود که امتحانات نوبت دوم پایه ششم به صورت هماهنگ استانی برگزار شود اما با همه گیر شدن ویروس کرونا در کشورمان ، وزارت آموزش و پرورش از لغو امتحانات هماهنگ ششم خبر داد و تصمیم بر این شد که امتحانات پایه ششم نیز مانند دیگر مقاطع ابتدایی به صورت توصیفی و ارزشیابی معلمان و بدون نمره باشد .

دانش آموزان این پایه نیز باید از طریق برنامه شاد اقدام به پیگیری آموزش خود نمایند . نتایج ارزشیابی در این پایه بر اساس ارزیابی نمرات مستمر نوبت اول و هم چنین ارزیابی فعالیت و انجام تکالیف در نرم افزار شاد می باشد . پس اگر هنوز این برنامه را دانلود و نصب نکرده اید ، پیشنهاد می کنیم حتما به مقاله زیر رجوع نمایید .




زمان و نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول خرداد 99
در حال حاضر دانش آموزان در تمام مقاطع اعم از دانش آموزان پایه هفتم ، هشتم و نهم مشغول به یادگیری دروس خود در فضای مجازی و برنامه شاد هستند و این روند تا پایان محتوای آموزشی ادامه خواهد داشت . هنوز تصمیم نهایی برای امتحانات نوبت دوم این مقاطع توسط آموزش و پرورش اتخاذ نشده است اما خبر ها حاکی از این است که برگزاری امتحانات حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت قرار گرفته است . هر چند برگزاری آزمون های هماهنگ پایه نهم لغو گردیده است . 

هم چنین در صورت عدم امکان برگزاری حضوری امتحانات احتمال دارد مانند پایه های اول تا ششم برگزاری آزمون ها در دوره متوسطه اول نیز به صورت ارزشیابی معلمان صورت بگیرد . یکی دیگر از گزینه های محتمل ، برگزاری امتحانات مجازی می باشد که در صورت تمایل می توانید اطلاعات تکمیلی آن را در مقاله زیر مطالعه نمایید .



زمان و نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه دوم خرداد 99
 پایه دهم و یازدهم

برای پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم شرایط تفاوت چندانی با مقاطع پایین تر ندارد و این دانش آموزان نیز مشغول آموزش مجازی از طریق برنامه شاد می باشند . در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا امتحانات این دو پایه نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد . اما احتمال برگزاری امتحانات مجازی نیز وجود دارد که یکی از این گزینه ها ،برگزاری آزمون در سایت همگام می باشد . که می توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله چگونه در سایت همگام آزمون بدهیم رجوع کنید . 


پایه دوازدهم


می توان گفت که پایه دوازدهم یکی از مهم ترین مقاطع درسی و نقطه عطفی در تحصیل هر فرد می باشد . فارغ التحصیلی و دریافت مدرک دیپلم و هم چنین تاثیر معدل دیپلم در کنکور باعث شده است که برگزاری امتحانات آنها به صورت حضوری از اولویت بسیار بالایی برخوردار شود .

هم اکنون بنا بر تصمیم آموزش و پرورش امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و در تاریخ 17 خرداد الی 14 تیر ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد . برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم به تفکیک هر رشته نیز به تازگی منتشر شده است که پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آن به مقاله زیر رجوع نمایید . 



 توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار زمان و نحوه برگزاری امتحانات مدارس ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با زمان و نحوه برگزاری امتحانات مدارس دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید .

سوالات متداول

1- آیا امتحانات مدارس امسال به صورت حضوری برگزار می شود ؟
برگزاری امتحانات در مقاطع مختلف متفاوت است که در این مقاله نحوه برگزاری امتحانات مدارس به تفکیک هر پایه شرح داده شده است . 

2- زمان برگزاری امتحانات نهایی چه زمانی است ؟
زمان امتحانات نهایی پایه دوازدهم در بازه زمانی 17 خرداد الی 14 تیر خواهد بود و زمان حدودی برگزاری امتحانات دیگر مقاطع نیز در خرداد ماه خواهد بود که در این مقاله به توضیحات بیشتری در این باره پرداخته شده است . 

3- برگزاری آزمون های مجازی چگونه خواهد بود ؟
امتحانات مدارس در برخی مقاطع به صورت توصیفی خواهد بود و در برخی مقاطع برگزاری آزمون های مجازی محتمل می باشد که در این مقاله به جزئیات آن پرداخته شده است . 

منبع : زمان برگزاری امتحانات مدارس
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/p5yX
نظرتان را بنویسید