اداره ثبت اسناد و املاک تهران

اداره ثبت اسناد و املاک تهران
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir، از زیر مجموعه های قوه قضائیه است. وظایف این اداره، شامل ثبت املاک، ثبت شرکت ها و اختراعات، ایجاد دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق و اجرا کردن مفاد اسناد رسمی می باشد. همچنین، این اداره، جهت تسهیل امور مراجعان، دارای یک سایت اینترنتی نیز هست. متقاضیان مراجعه حضوری، می توانند به آدرس آن، واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان مطهری، نبش کوچه ساری، مراجعه نمایند.

 

 

از دیر باز، همواره ضرورت داشتن سند و مدرک اثبات کننده در هر حیطه ای، برای پیشگیری از مشکلات بعدی، احساس شده است. اداره ثبت اسناد و املاک، از جمله سازمان هایی است که با توجه به ضرورت ثبت و رسمی شدن امور مربوط به املاک، اسناد، شرکت ها، اختراعات، ازدواج و طلاق، تشکیل شده است و زیر نظر قوه قضائیه، مشغول به فعالیت و ارائه خدمات می باشد.

اداره ثبت اسناد و املاک تهران، حیطه وظایف مشخصی دارد و خدمات مشخصی را ارائه می دهد. افراد متقاضی اموری مانند اجرای مفاد اسناد رسمی، ثبت شرکت ها، ثبت املاک یا ایجاد دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق می توانند به این اداره، مراجعه نموده و از خدمات ارائه شده توسط این اداره بهره مند شوند. 

در این مقاله، قصد داریم تا به معرفی اداره ثبت اسناد و املاک تهرانth.ssaa.ir بپردازیم و در ادامه، وظایف اداره ثبت اسناد و املاک تهران، آدرس و سایت این اداره را بررسی نمائیم. در صورت داشتن سوالاتی پیرامون موضوع اداره ثبت اسناد و املاک تهران، با ما همراه باشید.



 

معرفی اداره ثبت اسناد و املاک تهران

از گذشته تا کنون، نیاز به ثبت و مستند سازی امور مربوط به املاک، مالکیت، ازدواج و طلاق، احساس می شود. عدم وجود مدارک ثابت کننده در امور مالکیتی یا ازدواج و طلاق، موجب ایجاد دعاوی حقوقی و شلوغی دادگستری ها می گردد. از این رو، داشتن اسناد و مدارک اثبات کننده و ثبت آن ها، در یک مرجع رسمی و دولتی، ضروری است.

اداره ثبت اسناد و املاک تهرانth.ssaa.ir، از جمله اداراتی است که با هدف سامان دهی موارد مالکیتی، امور مربوط به ازدواج و طلاق و ثبت این امور تشکیل شده است. این اداره، دارای وظایف حقوقی و ساختار عملکرد مستقل و مشخص به خود می باشد. در حال حاضر، اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir، در خصوص امور مربوط به املاک، اسناد رسمی، شرکت ها، اختراعات، مالکیت معنوی، اجرایی کردن مفاد اسناد رسمی و امور مربوط به دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، مشغول به ارائه خدمت به متقاضیان، می باشد.

اداره ثبت اسناد و املاک تهران که در سال 1302 تاسیس شده است، خدمات خود را، به دو صورت حضوری و اینترنتی، به مراجعان و متقاضیان خود ارائه می نمایند. هر یک از افراد متقاضی، می توانند با توجه به شرایط خود، با مراجعه به آدرس این اداره در تهران یا مراجعه به آدرس سایت این اداره، از خدمات حضوری، یا خدمات اینترنتی آن بهره مند گردند.

حتما بخوانید: وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

 

سایت اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir

در قسمت قبل، به معرفی اداره ثبت اسناد و املاک تهران پرداختیم و ضرورت وجود این اداره، در راستای ثبت امور مربوط به ملک، مالکیت، ازدواج و طلاق را بیان نمودیم. همانند سایر نهادهای دولتی، از قبیل اداره ثبت شرکت ها که اقدام به راه اندازی سامانه خود، تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکت ها نموده است، اداره ثبت اسناد و املاک تهرانth.ssaa.ir نیز، جهت تسهیل امور مربوط به مراجعان و متقاضیان خدمات این اداره، اقدام به راه اندازی سایت اینترنتی به آدرس th.ssaa.ir، نموده است. خدمات ارائه شده در سایت اداره ثبت اسناد و املاک تهران، شامل موارد زیر می باشد:

خدمات اطلاع رسانی: در این بخش، در خصوص آدرس واحد های ثبتی، قوانین و مقررات، بخشنامه ها، آدرس دفترخانه ها، تعرفه هزینه ها، اوراق بی بها، ارائه خدمت می شود.

استعلامات ثبتی: افراد متقاضی تصدیق اصالت اوراق و اسناد دفاتر رسمی، استعلام شناسه ملی، استعلام ممنوع الخروجی و استعلام الکترونیک ملک، می توانند از خدمات این بخش استفاده نمایند.

ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری: افراد متقاضی ثبت اینترنتی درخواست اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی، تاسیس شخصیت حقوقی، صورتجلسه تغییرات، پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، اظهارنامه دفتر ثبت تجاری، فرم ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، درخواست، پیگیری درخواست و انصراف از درخواست، می توانند از خدمات این بخش، بهره ببرند.

مرکز مالکیت معنوی: متقاضیان ثبت اظهارنامه در خصوص اختراع، علامت، طرح صنعتی، همچنین جست و جو در بانک علائم مربوط به امور تجاری، اختراعات و طرح های صنعتی، می توانند از خدمات این قسمت استفاده نمایند.

اجرای اسناد رسمی: متقاضیان فرم های اجرائیه اسناد رسمی، می توانند از خدمات این قسمت از سایت، استفاده نمایند.

املاک: متقاضیان درخصوص امور مربوط به ثبت درخواست صدور سند مالکیت، می توانند از خدمات این قسمت از سایت بهره مند گردند.

بیشتر بخوانید: سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور www.ssaa.ir

 

 

 

وظایف اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir

در قسمت قبل، به معرفی اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir پرداختیم و توضیح دادیم این اداره، جهت تسهیل امور متقاضیان خدمات و مراجعان خود، اقدام به راه اندازی سایت اداره ثبت اسناد و املاک تهران به آدرس th.ssaa.ir، همچنین سایت های مرتبط، نظیر سایت ثبت من my.ssaa.ir، سامانه همیار سند و موارد دیگر نموده است. در این قسمت، قصد داریم به معرفی وظایف این اداره بپردازیم. وظایف اداره ثبت اسناد و املاک تهران، به شرح زیر می باشد:

ثبت و مستند سازی مالکیت ها

اجرا کردن مفاد اسناد رسمی

ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری

ثبت اختراعات، طرح های صنعتی، علائم تجاری و نشانه های جغرافیایی

ثبت و تنظیم اسناد رسمی و وقایع ازدواج و طلاق و نظارت بر دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق

بیشتر بخوانید: سامانه نوبت دهی واحد اجرای اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir​

 

آدرس اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir

اداره ثبت اسناد و املاک تهران th.ssaa.ir، دارای خدمات و شرح وظایف مشخصی می باشد که در قسمت قبل، به این خدمات و وظایف اشاره کردیم و بیان نمودیم. استفاده از خدمات اداره ثبت اسناد و املاک تهران، به دو صورت حضوری و اینترنتی، برای متقاضیان خدمات این اداره، امکان پذیر می باشد.

افراد متقاضی استفاده از خدمات اینترنتی اداره ثبت اسناد و املاک تهران، می توانند به سایت th.ssaa.ir مراجعه نمایند. اما گاهی افراد، دسترسی به اینترنت نداشته یا مایل هستند، به صورت حضوری از خدمات این اداره، بهره مند شوند. در زیر، آدرس اداره ثبت اسناد و املاک تهران، جهت مراجعه حضوری، خدمت شما عزیزان ارائه می شود:

تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان مطهری، نبش کوچه ساری

در ادامه بخوانید: سامانه ثبت نام درخواست صدور سند مالکیت sabtemelk.ir​

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اداره ثبت اسناد و املاک تهران در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون اداره ثبت اسناد و املاک تهران پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1-  اداره ثبت اسناد و املاک تهران چیست؟

اداره ثبت اسناد و املاک تهران با هدف ساماندهی و ثبت امور مربوط به املاک مالکیت امور مربوط به شرکت ها و وقایع مربوط به ازدواج راه اندازی شده و زیر نظر قوه قضائیه مشغول به فعالیت می باشد که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- وظایف اداره ثبت اسناد و املاک تهران چیست؟

اداره ثبت اسناد و املاک تهران دارای شرح وظایف مشخصی در خصوص امور مربوط به ثبت املاک اجرای مفاد اسناد رسمی ثبت شرکت ها می باشد که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- سایت اداره ثبت اسناد و املاک تهران چیست؟

اداره ثبت اسناد و املاک تهران اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی به آدرس th.ssaa.ir جهت ارائه برخی خدمات از قبیل تصدیق اصالت سند مالکیت استعلام ممنوع الخروجی و مواردی از این دست نموده که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : اداره ثبت اسناد و املاک تهران

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/YzWK
نظرتان را بنویسید