ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت اینترنتی، سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت، توسط سامانه جامع ثبت شرکت ها، راه اندازی شده است. متقاضیان ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات، باید اقدام به ورود به سایت سامانه نمایند و با وارد نمودن شناسه ملی شرکت و طی نمودن نحوه و مراحل ثبت درخواست، مطابق آنچه در سامانه آمده است، اقدام به ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت نمایند.

 

 

پس از تشکیل و برگزاری جلسات شرکت ها، در پایان جلسه، تمامی موارد از قبیل ساعت تشکیل جلسه، تعداد افراد حاضر در جلسه به همراه نام آنها، تصمیماتی که طی جلسه اتخاذ می شود، تغییراتی که اعضا تصمیم به اعمال آن می گیرند و هر مساله مهم دیگری که در جلسه ذکر شده است، طی یک گزارش که صورتجلسه نام دارد، نوشته می شود.

گاه در جلسات تشکیل شده توسط شرکت ها، تصمیمات مهمی از قبیل تغییر در اساسنامه شرکت، تغییر در هیئت مدیره و مواردی از این دست اتفاق می افتد که همگی آنها، در صورتجلسه تنظیمی درج می گردند و برای رسمیت یافتن تغییرات مورد تصمیم، اعضا باید اقدام به ثبت صورت جلسه تغییرات، در اداره ثبت شرکت ها نمایند که در حال حاضر، این امر به صورت اینترنتی امکان پذیر می باشد.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم تا به معرفی سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت بپردازیم و در ادامه، توضیحاتی در خصوص ورود به سایت سامانه و نحوه و مراحل سامانه جهت ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات، ارائه دهیم. چنانچه سوالاتی پیرامون ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت دارید، در ادامه با ما همراه باشید.



 

سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

صورتجلسه، گزارشی است که در پایان برگزاری هر جلسه در شرکت ها، تنظیم می شود و تمامی موارد ذکر شده در جلسه و تصمیمات مورد اتخاذ از قبیل اعمال تغییرات در خصوص نام شرکت، حیطه فعالیت شرکت، تغییر در اعضای هیئت مدیره و مواردی از این دست، در آن ذکر می شود. اما برای رسمیت یافتن و قانونی تلقی شدن برخی از این تغییرات، شرکت ها باید اقدام به ثبت صورتجلسه تنظیمی، در سایت اداره ثبت شرکت ها نمایند. در غیر این صورت، تغییرات مورد تصمیم، قابلیت اعمال در بانک ها، موسسات و سازمان ها را نخواهد داشت.

در گذشته، شرکت ها برای ثبت صورتجلسه تغییرات خود، باید به اداره ثبت شرکت ها یا اداره ثبت مراجعه می نموند. در سال های اخیر، استفاده از اینترنت، رواج بسیاری داشته و ارائه بسیاری از خدمات نیز، به صورت اینترنتی شده است. در همین راستا، اداره ثبت شرکت ها نیز، اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی جامع ثبت شرکت ها نموده است.

یکی از امکاناتی که در سامانه جامع ثبت شرکت ها، برای متقاضیان، در نظر گرفته شده است، سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت می باشد که متقاضیان ثبت صورتجلسه تغییرات به صورت اینترنتی، می توانند با مراجعه به آدرس irsherkat.ssaa.ir، و پس از ورود به سایت سامانه و طی کردن مراحل سامانه، اقدام به ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت خود نمایند.

حتما بخوانید: سامانه جامع ثبت شرکت ها

 

ورود به سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

در قسمت قبل، در خصوص صورتجلسه تغییرات شرکت و ضرورت ثبت آن، صحبت کردیم و بیان کردیم که اداره ثبت شرکت ها، جهت تسهیل فرایند امور مربوط به شرکت ها، اقدام به راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت ها نموده است. این سامانه، در زمینه های مختلف، از جمله ثبت اینترنتی تاسیس شخصیت حقوقی، ثبت اینترنتی درخواست کد فراگیر، ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت و مواردی از این دست، خدمات اینترنتی، ارائه می دهد. متقاضیان ثبت صورتجلسه تغییرات به صورت اینترنتی، می توانند با ورود به سایت سامانه، اقدام به ثبت صورتجلسه خود نمایند. مراحل ورود به سامانه از قرار زیر می باشد: 

در ابتدا، عبارت سامانه جامع ثبت شرکت ها یا آدرس irsherkat.ssaa.ir را، در مرورگر خود جست و جو نمایید و گزینه اول را انتخاب کنید.

 

ورود به سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

پس از ورود به سامانه، گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب کنید.

 

ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

در ادامه، به توضیح نحوه و مراحل سامانه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت به صورت اینترنتی، خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ثبت اینترنتی اظهارنامه دفتر ثبت تجاری

 

 

 

نحوه و مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

در قسمت های قبل، در خصوص طریقه ورود به سایت سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت، برای متقاضیانی که قصد دارند، صورتجلسه تغییرات خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند، صحبت کردیم. در ادامه مقاله، قصد داریم، به نحوه و مراحل سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت بپردازیم که بسیار شبیه به مراحل سایر امور مربوط به شرکت ها، مانند ثبت اینترنتی درخواست کد فراگیر، ثبت اظهارنامه و مواردی از این دست می باشد. نحوه و مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت از قرار زیر است:

بعد از اینکه مطابق مراحل توضیح داده شده در بالا، وارد سایت سامانه شدید و گزینه صورتجلسه تغییرات را انتخاب نمودید، باید یکی از دو گزینه با شناسه ملی یا بدون شناسه ملی را در قسمت شیوه درخواست انتخاب کنید، سپس با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز از قبیل شناسه ملی شرکت، یا نام، استان و واحد ثبتی شرکت و با وارد کردن تصویر امنیتی، به مرحله بعد بروید.

 

نحوه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

در این مرحله، باید اقدام به وارد نمودن اطلاعاتی نظیر خوشه و گروه شخصیت حقوقی، تاریخ جلسه، نصاب جلسه از حیث تعداد سهام داران حاضر درجلسه، اطلاعات شخص متقاضی و شخص امضا کننده دفتر، از قرار نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، تابعیت، وضعیت توکیل، سمت و شماره همراه آنها، نمائید و سپس با وارد کردن تصویر امنیتی، به مرحله بعد بروید.

 

صورتجلسه تغییرات شرکت

 

در این گام، باید تغییرات و تصمیماتی که در جلسه گرفته شده و در صورتجلسه آمده است، به صورت مختصر و دقیق، بیان شود و چنانچه تغییراتی در خصوص نام شخصیت حقوقی، سهام سرمایه آن، تغییرات تصفیه و مواردی از این دست، مد نظر اعضاست، با رفتن به گام های بعدی، در ستون مربوط به اعمال این تغییرات، وارد شود.

 

ورود به سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

در این مرحله و پس از ثبت تغییرات و تصمیمات مربوط به شخصیت حقوقی، باید نام افراد حاضر در جلسه، سمت آنها در جلسه و سمت آنها در شخصیت حقوقی را وارد نمائید.

 

مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

در این مرحله، باید نوع ارتباط اشخاص نام برده شده در مرحله قبل، با شخص حقوقی مشخص شود.

 

نحوه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

در این مرحله، تمامی اطلاعات ثبت شده در مراحل گذشته برای شما نمایان می شود و باید صحت آنها را تائید کنید و سپس به مرحله بعد بروید.

این قسمت مرحله نهایی است و شما باید متن صورتجلسه خود را عینا در این قسمت وارد کنید و گزینه ثبت نهایی را بزنید تا به شما کد رهگیری داده شود.

 

ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

 

با طی نمودن مراحل بالا، نماینده قانونی شخصیت حقوقی که اسم او در اطلاعات جلسه، ثبت شده است، با در دست داشتن کد رهگیری و مدارک لازم، به اداره ثبت شرکت ها می رود و ثبت نهایی صورتجلسه تغییرات و امضا آن را انجام می دهد.

در ادامه بخوانید: تعریف شرکت و انواع آن

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت پاسخ دهند.

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت چیست؟

سامانه ثبت اینترنتی صورت جلسه تغییرات شرکت به آدرس irsherkat.ssaa.ir می باشد که متقاضیان ثبت تغییر صورتجلسه شرکت به صورت اینترنتی می توانند به آن مراجعه نمایند که توضیحات کامل آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

2- ورود به سایت سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟

جهت ورود به سامانه ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت متقاضی باید آدرس irsherkat.ssaa.ir یا عبارت سامانه جامع ثبت شرکت ها را در مرورگر خود جست و جو نمایند که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

 

3- نحوه و مراحل ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟

متقاضیان ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت باید پس از ورود به سایت سامانه به آدرس irsherkat.ssaa.ir و وارد نمودن شناسه ملی شرکت اقدام به ثبت تغییرات نمایند که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

منبع : ثبت اینترنتی صورتجلسه تغییرات شرکت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZAYJ
نظرتان را بنویسید