سر رسید خشتی را برای چه اداره جاتی مناسب است؟

سر رسید خشتی را برای چه اداره جاتی مناسب است؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
matinkhanaki

بد نیست قبل از آشنایی با سررسید خشتی و هر نوع تولید سر رسید دیگری  همه قطع های کتاب و نشریات با مبنای انتخاب این قطع ها آشنا شوید. یکی از مهمترین عواملی که در تفاوت قطع کتاب ‌ها و نشریات و سر رسید ها اثرگذار هست میزان هدر رفت کاغذ است، لذا برای این منظور سایز کتاب و نشریات به نحوی تعیین شده‌اند که بیشترین بازده و کمترین هدر رفت کاغذ را داشته باشند. انواع قطع استاندارد کتاب و مجله با توجه به پرمصرف بودن ۳ نوع کاغذ ورقی یعنی ۷۰×۱۰۰، ۹۰×۶۰ و ۴۵×۶۰  تعیین می‌شوند. به این ترتیب انتخاب بهترین قطع کار با توجه میزان دورریز کاغذ می‌تواند در تصمیم‌گیری شما اثرگذار باشد

و شما می‌توانید بر این مبنا قطع کار خود را انتخاب کنید. در چاپ کتاب و نشریات چند صفحه از کار در یک ابعاد کاغذ مورد نظر چیدمان یا در اصطلاح فرم‌بندی می‌شوند. قطع خشتی به کتاب ها و نشریاتی و سر رسیدهایی که به شکل مربع هستند گفته می شود. که معمولا از کاغذ در ابعاد ۴۵×۶۰ برای قطع خشتی استفاده می‌شود. به سر رسدهای با قطع خشتی سر رسید خشتی میگویند. با تا کردن کاغذ بصورتی که به ۶ قسمت ۲۰×۲۰ تقسیم شود یکی از ابعادی است که می‌توانید با کمترین هدر رفت کاغذ بدست آورید.

اگر از کاغذ با ابعاد ۷۰×۵۰ استفاده کنید کتاب در قطع خشتی با ابعاد ۲۳×۲۳ بدست می‌آید که سایز استاندارد کتابهای خشتی بزرگ است.موارد مناسب برای قطع خشتی: کتاب های کودکان و داستان‌های مصور، کاتالوگ و بروشورهای تبلیغاتی،سر رسید خشتی.

 

چرا سررسید خشتی از سایر انواع سررسیدها گران تر است؟

قطع سررسید خشتی یا سایز این سررسید ۱۹×۱۹ سانتی متر و یا ۲۳×۲۳ سانتی متر است. همانطور که متوجه شدید این سایزها بصورت مربع می باشند. سررسید خشتی بدلیل سایز خاص آن و چاپ سررسید در هر فرم ۱۲ صفحه ای است، این در حالی است که سایر سررسیدها مثلا سررسید اروپایی و یا سررسید وزیری و یا سررسید رقعی ۱۶ صفحه در فرم جا می شود به همین دلیل قیمت سررسید خشتی نسبت به سایر سررسید همواره بالاتر می باشد.سر رسید خشتی به خاطر ابعادی که دارد جزو سر رسیدهای خاص می باشد،

به همین دلیل به صورت آماده در بازار موجود نمی باشد و اگر هم باشد از تنوع بسیار پایینی برخوردار است. به همین دلیل اگر نیاز به سر رسید خشتی داشتید باید به صورت اختصاصی همان چاپ سر رسید اختصاصی سفارش دهید تا سر رسید خشتی مد نظر شما طراحی و چاپ شود.

 

بنابراین افراد یا سازمان هایی که از کارهای با خلاقیت استقبال می کنند سر رسید خشتی را سفارش می دهند. و شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند نسبت به بقیه متفاوت باشند و تصمیم دارند سر رسید با شخصی سازی بیشتری داشته باشند نیز از سر رسید خشتی استفاده می کنند.هرچقدر سر رسید تبلیغاتی شما خاص تر و با شخصی سازی بیشتر و زیباتری همراه باشد ماندگاری آن در دید مشتری نیز بیشتر می شود.

 

 

انواع صحافی سر رسید خشتی

 

سررسید خشتی به 5 روش صحافی میشود.اولین روش صحافی چسبی است که مانند صحافی کتاب می ماند. برگه ها را کنار هم قرار می دهند و با چسب میچسبانند.این روش باعث کم دوام شدن سر رسید و جدا شدن برگه ها از هم و راحت باز نشدن سر رسید می شود.روش چسبی باعث کم شدن هزینه ی تولید و سرعت انجام کار می شود.روش دوم صحافی سر رسید خشتی، دوخت یا ته دوخت است.دراین صحافی فرم های سررسید در دسته های ۱۶،۸ و یا ۳۲تایی شده،

 

سپس توسط دستگاه ترتیب کن و یا به صورت دستی ترتیب می شود و با دستگاه دوخت به همدیگر دوخته می شوند.این روش هزینه ی بالاتری دارد و سرعت تولید آن نیز کمتر است اما شکل ظاهری سر رسید در دراز مدت باقی می ماند و دوام بالایی نیز دارد.روش سوم صحافی سر رسید خشتی،فنر یا دوبل است. این صحافی پس از تا شدن فرم‌ها به وسیله دستگاه پانچ، یک طرق اوراق‌ها سوراخ می شود سپس داخل‌فنر قرار می‌گیرند.این صحافی مقاومت کمتری نسبت به صحافی دوخت دارد. از مزایای این صحافی می توان به راحتی در باز و بسته شدن،امکان جداسازی برگه های مورد نظر و سهولت در نوشتن اشاره کرد. روش چهارم صحافی سر رسید خشتی،صحافی قفل کلاسوری است. در این صحافی برگه ها با توجه به محل قرارگیری حلقه ها و ابعاد قفل، سوراخ میشوند.

سپس برگه ها بر روی حلقه ها نصب می شوند.این مدل صحافی قیمت و وزن بالایی دارد،اما ماندگاری بسیار بالا و با دوامی دارد.روش پنجم صحافی سر رسید خشتی،صحافی منگنه است. این نوع صحافی در سرسیدها و تقویم دیواری 1402 با تعداد برگه های کم مورد استفاده قرار می گیرد.برگه ها پس از تا و ترتیب شدن به وسیله منگنه به هم متصل می شوند.این مدل صحافی هزینه کمی دارد و باعث سبک شدن سر رسید میشود و از معایب آن به دوام کم آن و همچنین عدم باز شدن راحت سر رسید می توان اشاره کرد.

لینک مرجع https://jopenza.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z1V5
نظرتان را بنویسید