کد سخا کجا نوشته شده ؟

کد سخا کجا نوشته شده ؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
خوارزم سازه
شاید این سوال هم برای شما پیش آمده است که کد سخا کجا نوشته شده ؟ همانطور که میدانید کد سخا در اصل شناسه ای است که تعداد ارقام آن بر اساس محل خدمت متفاوت میباشد.هر پادگان در کشور دارای یک کد است کد سخا است , که برای هر سرباز محل اعزام را به او اعلام می کنند اما به علت برخی از مسایل تا روز قبل از اعزام جای آن کد را نمی گویند.کد سخا تنها یک شناسه است مختص به هرفرد در سازمان نظام وظیفه و ربطی به ارگان خدمت و کد آموزشی ندارد. از کد سخا به همراه شماره ملی برای ورود به سایت نظام وظیفه استفاده میشود و شرایط اعزام،امریه، تعویض کارت و…را نشان میدهد.مشمولین خدمت سربازی میباست اطلاعات کافی در خصوص نحوه دریافت کد سخا و لیست کد سخا نظام وظیفه و ..را داشته باشند .
با در دست داشتن کد سخا میتوانید از خدماتی که ارائه میشود بهرمند شوید. از جمله کار هایی که میشود با کد سخا انجام داد:
1) درخواست مجوز خروج از کشور
2) بررسی وضعیت معافیت های تحصیلی
3) بررسی وضعیت امریه و جذب
4) درخواست کارت پایان خدمت المثنی
5) درخواست تمدید و یا تعجیل در اعزام
6) پیگیری وضعیت اعزام به خدمت
7) اطلاع از محل خدمت سربازی و ...
شایان ذکر است که برای ورود به سیستم داشتن کدملی و کد سخا الزامی است و برای دریافت کد سخا میتوانید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+10 مراجعه نمایید و هرگز از اینترنت مکان های عمومی و کافی نت جهت دریافت کد استفاده نکنید .مشمولین برای ورود به سیستم نام کاربری را با کدملی و کلمه عبور را با کدسخا وارد نمایند.
اما اینکه کد سخا کجا نوشته شده و کد سخا از کجا بگیریم سوال خیلی از مشمولین است. ابتدا برگه مربوط به وضیعیت مشمولیت و همچنین واکسیناسیون سربازی را دریافت کرده و پس از تایید و ثبت درخواست، کد به شما تحویل داده می شود.
چنانچه مشمول خدمت سربازی می باشید، در قدم اول باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) دفترچه مربوطه را تهیه کنید. پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز در سیستم، برگه ای تحت عنوان برگه سبز به شما تحویل داده می شود که در آن زمان اعزام مشخص شده است.
مسئولین بعد از بررسی و تایید برگه مربوط به وضعیت مشمولیت شما و همچنین برگه واکسیناسیون سربازیان اطلاعات شما را در سامانه ثبت می کند و سپس کد سخایی را که تنها مختص شما می باشد، در اختیارتان قرار می دهد. این کد به همراه کد ملی، کلید ورود شما به سامانه الکترونیکی نظام وظیفه به نشانی services.epolice.ir می باشد که از طریق آن همانطور که گفتیم می توانید به انجام اموری همچون بررسی وضعیت امریه و جذب، ثبت درخواست خروج از کشور، مشاهده وضعیت معافیت کفالت و… بپردازید.
در اصل کد سخا در برگه سفید بعد از برگه سبز که به شما تحویل میدهند نوشته شده است. برگه سبز اولین نامه ایست که نظام وظیفه در جواب مدارک ارسالی شما برای شما میفرستد که یک برگه سبز رنگی است که اطلاعات سربازی شما کامل در آن ذکر شده است. تاریخ اعزام داخل برگ سبزمشخص شده است . البته اگر برای معافیت پزشکی اقدام نکرده باشید . بعد از اون چند هفته مانده به اعزام برگ سفید به شما ارسال می شود که کد مرکز آموزش و ساعت و محل معرفی به مرکز اعزام کننده رو نوشته است. تاریخ اعزام و یک کد چند رقمی آخرین مدرکی است که برای اعزام دریافت میکنید. تاریخ اعزام روزی است که باید ساعت 6 صبحش خودتان را به سازمان نظام وظیفه معرفی کنید. اینکه کد سخا چند رقمی است نمیتوان دقیق گفت. چند رقمی در واقع نشانه محل گذراندن دوره آموزشی شماست. با کمی جست و جو در اینترنت (و فورروم های کذایی) احتمال دارد بتوانید محل خدمت خود را بر اساس کد پیدا کنید. کد سخا را در لحظات آخر قبل اعزام بدستان میرسانند و شما «باید» هیچ تصوری از مکانی که می روید و اتفاقاتی که بعدش قرار است بیفتد نداشته باشید.
برای پیگیری برگه سفید سربازی میتوانید از نرم افزار استعلام وضعیت اعزام به خدمت سربازی استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزار که سامانه خدمات الکترونیک (سخا ) نام دارد می توانید به راحتی آخرین وضعیت اعزام , یگان اعزامی و در خواست های تمدید و یا تعجیل خود را ثبت کرده و از پاسخ درخواست خود نیز به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 آگاه شوید . برای مشاهده اطلاعات و وضعیت خود بایستی در ابتدا شماره ملی و کد سخا را در نرم افزار ثبت نمایید. برای دریافت کد می توانید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید و یا از روی برگه سبز اعزام به خدمت خودتان کد سخا را مشاهده کنید .
به نقل از پایگاه خبری نظام وظیفه رجانیوز متقاضیان عزیز میتوانند جهت کسب اطلاعات در خصوص نحوه ورود به سایت و نحوه اطلاع از وضعیت کارت پایان خدمت خود با مراکز مشاوره نظام وظیفه تماس بگیرند و پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنند.
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/REKq
نظرتان را بنویسید