وکالت بلاعزل در فروش ملک

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
یکی از انواع وکالت ، وکالت بلاعزل است که موکل اختیاراتی را به وکیلی که تعیین کرده است می دهد و حق عزل وکیل را از خود ساقط می کند . موکل نمی تواند وکیل را عزل کند مگر اینکه موضوع یا مورد وکالت از بین برود . از انواع وکالت بلاعزل می توان به وکالت بلاعزل درحضانت فرزند ، وکالت بلاعزل در طلاق ، وکالت بلاعزل بعد از فوت ، وکالت بلاعزل در فروش ملک اشاره کرد . وکالت بلاعزل در فروش ما بین فروشنده و خریدار است که امروزه در معاملات ملکی صورت می گیرد . در این مقاله به بررسی وکالت بلاعزل در فروش ملک , وکالت بلاعزل در فروش ملک از لحاظ قانونی می پردازیم .




وکالت بلاعزل در فروش ملک
وکالت بلاعزل در فروش ملک وکالتی است غیر قابل فسخ و پایدار . فروش ملک به صورت وکالت بلاعزل معامله و عقدی است جایز اگرچه بلاعزل است اما با فوت و جنون طرفین منفسخ می شود و از بین می رود . بنابراین سندی نیست که بتوان توسط آن مالکیت را ثابت کرد . 
لازم به ذکر است باتوجه به ماده 679 قانون مدنی ، موکل می تواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر اینکه وکالت وکیل و یا عدم عزل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد . 








وکالت بلاعزل در فروش ملک از لحاظ قانونی
وکالت بلاعزل در فروش ملک گاها باعث سؤاستفاده برخی از افراد می گردد به دلیل اینکه برخی از افراد بدون اینکه در سند رسمی درج بشود و بدون اطلاع از مشخصات به عنوان مثال در رهن بانک بودن یا نبودن ملک اقدام به انتقال از طریق وکالت بلاعزل می کنند . با انعقاد عقد وکالت بلاعزل موکل می تواند با انجام مورد معامله قرارداد وکالت را شخصا انجام دهد در این صورت وکالت باطل می شود . 



برای مطالعه بیشتر درباره وکالت بلاعزل در فروش ملک در کانال تلگرام حقوق قراردادها عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون وکالت بلاعزل در فروش ملک پاسخ دهند .

منبع : وکالت بلاعزل در فروش ملک
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/gwnZ
نظرتان را بنویسید