ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ + {زمان برگزاری}

ثبت نام آزمون وکالت ۱۴۰۲ + {زمان برگزاری}
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

ثبت نام آزمون وکالت توسط دو نهاد قوه قضاییه و دادگستری به صورت مجزا بر گزار می گردد و افرادی که قصد گرفتن پروانه وکالت دارند باید در این آزمون ها شرکت نمایند. کلیه متقاضیان محترم می توانند جهت ثبت نام در زمان معین با مراجعه به سایت ثبت نام و تکمیل روند ثبت نام در سامانه جهت تکمیل روند ثبت نام اقدام نمایند. ما در این مقاله روند ثبت نام و شرایط هر دو ارگان را به صورت مجزا بررسی خواهیم کرد. همچنین به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت در آزمون وکالت می رسانیم سامانه ثبت نام تلفنی آزمون وکالت جهت رفاه حال متقاضیان گرامی راه اندازی گردیده تا در صورت بروز مشکلاتی در سامانه و یا اینترنت متقاضیان گرامی جهت ثبت نام از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایند و ضمن تکمیل روند پذیرش از خدمات مشاوره قبولی در آزمون – دریافت نمونه سوالات و منابع آزمون بهره مند گردند.

جزئیات ثبت نام آزمون وکالت 1402

رشته حقوق از جمله رشته های محبوب و پرطرفداری است که بسیاری از داوطلبان در رشته های علوم انسانی مایل و علاقه مند به ادامه تحصیل در آن می باشد. به همین دلیل برای ثبت نام آزمون وکالت نیز، متقاضیان بسیار زیادی خواهد داشت. همانند سایر آزمون ها داوطلبان باید واجد شرایط تعیین شده باشند و در صورتی که دارای این شرایط باشند می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

متقاضیانی که خواهان آزمون وکالت هستند و در رشته حقوق تحصیل کرده اند می توانند از دو طریق پروانه وکالت خود را دریافت نمایند همان طور که اشاره شد این آزمون توسط مرکز وکلا قوه قضائیه و همچنین کانون وکلا دادگستری برگزار می شود که نحوه ثبت نام هر یک به صورت مجزا خواهد بود و در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

زمان ثبت نام آزمون وکالت 1402

زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری و قوه قضائیه با هم متفاوت است اما بر اساس سال گذشته احتمال می رود در سال 1402 نیز در محدوده همین تاریخ ثبت نام آزمون وکالت صورت گیرد.

زمان ثبت نام آزمون وکالت در سال گذشته به شرح زیر می باشد:

⏰ زمان ثبت نام آزمون وکالت ⏰

 

نام سازمانتاریخ ثبت نام آزمونتاریخ مهلت ثبت نام
زمان ثبت نام آزمون وکالت دادگستری26 اردیبهشت الی 4 خرداد15 خرداد
زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه20 الی 26 فروردین29 فروردین

 

نحوه ثبت نام آزمون وکالت 1402

نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و دادگستری با هم متفاوت می باشد که ما به شرح هر دو آن ها می پردازیم.

نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

جهت ثبت نام آزمون وکالت همزمان با انتشار اطلاعیه مبنی بر آغاز ثبت نام ، کلیه داوطلبان و متقاضیان می توانند با ورود به سامانه برای ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام برای کلیه داوطلبان به صورت الکترونیک و با استفاده از این سامانه و بارگذاری مدارک و امکان پذیر خواهد بود. همچنین وجه ثبت نام تنها مربوط به آزمون کتبی می باشد به همین دلیل سایر هزینه های مربوطه باید توسط فرد داوطلب پرداخت شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع: جزئیات ثبت نام آزمون وکالت 1402

نظرتان را بنویسید