آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت سال 1402

 آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت سال 1402
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

دانشجویان وزارت بهداشت مانند دیگر رشته های تحصیلی ممکن است به دلایل مختلفی نیاز نقل و انتقال و یا مهمان شدن به دانشگاه دیگری داشته باشند و برای این امر باید با آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت در سال جدید آشنا و مطلع باشند. شرایط انتقالی برای دانشجویان وزارت بهداشت نسبت به سایرین کمی متفاوت است. به طور مثال فرد باید حداقل معدل 12 را داشته و برای درخواست انتقالی و یا مهمانی حداقل یک نیمسال تحصیلی در دانشگاه محل تحصیل خود گذرانده باشند.

همچنین زمان درخواست ثبت در این رشته در بازه مشخص و اعلام شده ای می باشد که در زمان اعلام ثبت درخواست افراد متقاضی باید به سامانه  transmission.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. اگر دانشجو وزارت بهداشت هستید و قصد انتقالی و یا میهمانی دارید تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

شرایط و آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت 1402

زمانی که دانشجوی وزارت بهداشت  تقاضای نقل و انتقال و یا مهمان میکند باید از تمامی شرایط و آیین نامه های آن مطلع باشد و سپس برای این امر اقدم نماید. همچنین همان طور که ذکر شد برای درخواست انتقالی وزارت بهداشت باید از طریق سامانه  transmission.behdasht.gov.ir اقدام به ثبت درخواست نماید. برای اطلاع از آیین نامه های جدید وزارت بهداشت در خصوص نقل و انتقالات در ادامه همراه ما باشید:

🔶 فرد متقاضی درخواست انتقالی باید دارای حداقل معدل 12 باشد.

🔶 اگر قصد انتقالی دارید باید بدانید که نمره شما در سالی که در دانشگاه پذیرفته شدید نباید از آخرین فرد پذیرفته شده در همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد کمتر باشد.

🔶 اگر دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه های وزارت بهداشت هستید، می توانید بعد از گذراندن یک نیمسال تحصیلی اقدام به درخواست انتقالی نمایید.

🔶 بر اساس آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت، اگر دانشجو در رشته های دکترای حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و یا داروسازی هستید و درخواست انتقالی دارید باید حداقل دو نیم سال تحصیلی را گذرانده و سپس درخواست انتقالی دهید.

🔶 اگر به دلایلی مانند فوت، معلولیت، شهادت و یا مواردی که فرد بر اساس تشخیص قانون کفالت خانواده را بر عهده بگیرد می تواند برای انتقالی اقدام نماید.

🔶 اگر دانشجو بنا به تشخیص پزشک نتواند کارهای روزمره خود را به دلیل بیماری های صعب العلاج و یا معلولیت به تنهایی انجام دهد،در اولویت برای انتقالی قرار می گیرد.

🔶 اگر  خانم دانشجو پس از قبولی در دانشگاه ازدواج نماید و همسر وی  محل کار و یا تحصیلش در شهر دیگر باشد با تاییده مراجع می تواند درخواست انتقالی دهد.

🔶 طبق آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت، انتقالی از دوره های شبانه، غیر حضوری و .. به دانشگاه های حضوری و روزانه و همچنین انتقالی از دانشگاه های غیر دولتی به دولتی ممنوع می باشد. اما عکس این موارد ذکر شده در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر خواهد بود.

🔶 اعضای هیات علمی بر اساس آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت بهداشت می توانند انتقالی فرزندان خود را با توجه به محل خدمت خود، بگیرند.

🔶 اگر انتقالی های دانشجو مورد پذیرش قرار گرفت، باید دانشگاه مبدا در مدت زمان یک هفته ای ریز نمرات دانشجو را برای دانشگاه مقصد ارسال نماید.

🔶 این نکته را فراموش نکنید که هر دانشجو در هر مقطع تحصیلی خود تنها یک بار اجازه درخواست انتقالی خواهد داشت.

🔶 واحدهای باقیمانده فرد متقاضی برای انتقال باید  ، حداقل نصف کل واحدهای دوره باشد در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد.

🔶 اگر همسر فرد دانشجو، در شهر دیگر مشغول به تحصیل باشد، وی می تواند برای انتقال به شهر همسر درخواست انتقالی دهد.

🔶 دانشجویانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل بوده و درخواست انتقالی به دانشگاه های داخل کشور را دارند باید بر اساس آیین نامه ها و ضوابط مربوط به خود اقدام نمایند که د رادامه مقاله به شرح این آیین نامه خواهیم پرداخت.

🔶 اگر با انتقالی فرد دانشجو، موافقت شود، تمامی سوابق تحصیلی او برای دانشگاه مقصد ارسال شده و ارتباط دانشجو با دانشگاه ابتدایی خود کامل تمام می شود.

🔶 زمانی که انتقالی صورت گرفت، تمامی دروس بالای 12 دانشجو مورد قبول سات و برای دروس پایین تر از 12، باید دانشگاه مقصد تصمیم گیری نماید.

🔶 مدرک تحصیلی فردی که انتقالی داشته را دانشگاه مقصد صادر می نماید و مدرک آن تمامی واحد های اخذ شده در دانشگاه مبدا و مقصد را با ذکر میانگین نمره و سوابق تحصیلی آن دانشجو ذکر می گردد.

🔶 نقل و انتقالات افراد بومی استان تهران که کد خود را استان های همجوار انتخاب می نمایند ممنوع است.

منبع: https://irantahsil.org/%d8%a2%db%8c%db%8c%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%86%d9%82%d9%84-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%88%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/

 


 

نظرتان را بنویسید