سامانه صیاد بانک ملت

سامانه صیاد بانک ملت
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سامانه ها

طبق قانون جدید چک تمامی افرادی که دارای چک های صیادی بنفش رنگ می باشند، می بایست که حتما اطلاعات چک خود را قبل از صدور در سامانه های صیاد ثبت نمایند. همچنین، افرادی که دریافت کننده  چک های صیادی می باشند، می بایست که اطلاعات چک های صیادی را در سامانه های صیاد تایید نمایند.

سامانه صیاد بانک ملت، سامانه ای است که می تواند برای تایید و ثبت چک های صیادی که از بانک ملت صادر شده اند، مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه این مطلب توضیحات کاملی در خصوص نحوه ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از سامانه صیاد بانک ملت داده شده است.


 

معرفی سامانه صیاد بانک ملت

چک های صیادی از جمله چک هایی هستند که در سال های اخیر روی کار آمدند. در ابتدا هیچ اجباری برای ثبت چک های صیادی در سامانه های صیاد نبود، اما پس از گذشت زمان و در ابتدای سال 1400 بانک مرکزی قانونی برای ثبت چک های صیادی و تایید چک های صیادی جدید وضع کرد. در این قانون قرار شد که تمامی چک های صیادی بنفش رنگ از طریق سامانه های صیادی ثبت و تایید شوند.

یکی از سامانه های صیادی که می تواند برای ثبت و تایید و یا حتی انتقال چک های صیادی مورد استفاده قرار گیرد، سامانه صیاد بانک ملت است. سامانه صیاد بانک ملت، سامانه ای است که فقط برای استفاده از خدمات چک های صیادی بانک ملت مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، فقط افرادی که دارای چک های صیادی صادر شده از بانک ملت می باشند، می توانند از این سامانه استفاده کنند.

دسترسی به سامانه صیاد بانک ملت از طریق همراه بانک ملت و بانکداری اینترنتی امکان پذیر می باشد. آن دسته از افرادی که قصد استفاده از سامانه صیاد بانک ملت را دارند، می توانند به هر یک از سامانه هایی که ذکر شد مراجعه نمایند و مراحل مربوط به استفاده از سامانه صیاد را انجام دهند.

بیشتر بخوانید : سایت بانک ملت


 

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

راهنمای ورود به سامانه صیاد بانک ملت

در صورتی که قصد استفاده از خدمات سامانه صیاد بانک ملت را دارید، می توانید از طریق ورود به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملت مراحل استفاده از خدمات این سامانه را انجام دهید. در نظر داشته باشید که برای ورود به سامانه بانکداری بانک ملت و استفاده از خدمات سامانه صیاد، لازم است که حتما قبلا اقدام به فعال سازی حساب کاربری خود در سامانه بانکداری بانک ملت کرده باشید.

در حال حاضر تنها افرادی می توانند به سامانه بانکداری الکترونیک بانک ملت مراجعه کنند که دارای نام کاربری و رمز عبور برای ورود به این سامانه باشند. در صورتی که دارای نام کاربری و رمز عبور می باشید، می توانید طبق مراحل زیر به این سامانه وارد شوید. پس از ورود به سامانه بانکداری الکترونیک، امکان ورود به سامانه صیاد وجود خواهد داشت.

راهنمای ورود به سامانه صیاد بانک ملت

ابتدا وارد سایت بانک ملت به نشانی bankmellat.ir شوید و در صورتی که قصد استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و ورود به سامانه صیاد را دارید، بر روی گزینه بانکداری الکترونیک در بالای سایت کلیک کنید.

صیاد بانک ملت

در مرحله بعدی کافیست که شما شناسه مشتری و رمز عبور خود را در سامانه بانکداری الکترونیک وارد کنید و به این سامانه وارد شوید. پس از ورود به سامانه بانکداری الکترونیک می توانید از خدمات سامانه صیاد نیز استفاده کنید.

سامانه صیاد باک ملت

بیشتر بخوانید : سامانه صیاد بانک ملی


 

ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملت

در صورتی که قصد ثبت چک صیادی خود در سامانه صیاد بانک ملت را دارید، می توانید از طریق دو روش یعنی استفاده از همراه بانک ملت و یا سامانه بانکداری الکترونیک، مراحل مربوط به ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملت را انجام دهید.

در صورتی که قصد استفاده از سایت بانکداری الکترونیک بانک ملت را دارید، کافیست که ابتدا با نام کاربری و رمز عبور خود و کلیک کردن بر روی گزینه ارسال پیامک به سامانه بانکداری الکترونیک وارد شوید.

صیاد بانک ملت

پس از ورود به سامانه بانکداری الکترونیک، در همان ابتدای صفحه گزینه ای را تحت عنوان ثبت چک صیادی مشاهده می کنید. برای ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملت، کافیست که بر روی این گزینه کلیک کنید و سپس مراحل مربوط به ثبت چک صیادی را از طریق این سامانه انجام دهید. برای ثبت چک صیادی در سامانه صیاد بانک ملت نیاز به وارد کردن یک سری اطلاعات مانند تاریخ سررسید چک، مبلغ چک، شناسه صیادی چک و ... می باشد.

سایت صیاد بانک ملت

بیشتر بخوانید : سامانه صیاد بانک صادرات

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید

دانلود برنامه سامانه صیاد بانک ملت

بانک ملت برای آن دسته از افرادی که امکان دسترسی به سامانه بانکداری الکترونیک را ندارند، اقدام به راه اندازی برنامه هایی کرده است تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به سایت بانک ملت، اقدام به ثبت چک های صیادی نمایند.

در حال حاضر سامانه صیاد بانک ملت دارای دو برنامه است که می تواند بسته به نظر افراد مورد استفاده قرار گیرد. اولین برنامه، برنامه همراه بانک ملت می باشد که قابل استفاده برای تمامی افرادی است که همراه بانک خود را از طریق مراجعه به یکی از شعب بانک ملت فعال سازی نموده اند و دارای نام کاربری و رمز عبور برای ورود به این سامانه می باشند.

دومین برنامه، برنامه سکه است که برای همه افراد قابل استفاده می باشد. برنامه سکه که با نام به پرداخت ملت هم شناخته می شود می تواند برای ثبت چک های صیادی و تایید چک های صیادی جدید مورد استفاده قرارگیرد.

در هر صورت، اگر قصد استفاده از برنامه صیادبانک ملت را دارید، می توانید هر یک از اپلیکیشن های ذکر شده را بسته به نسخه سیستم عامل گوشی هوشمند خود دانلود و آن را بر روی گوشی خود نصب نمایید.

برای دانلود اپلیکیشن صیاد بانک ملت (همراه بانک ملت) نسخه اندروید کلیک کنید.

برای دانلود اپلیکیشن صیاد بانک ملت (همراه بانک ملت) نسخه آیفون کلیک کنید.

 

بیشتر بخوانید : سامانه صیاد بانک سپه

سری و سریال چک صیاد بانک ملت

سری و سریال چک صیاد بانک ملت از جمله عددهایی است که برای ثبت چک و تایید چک در سامانه های صیاد مورد نیاز می باشد. تمامی چک های صیادی صادر شده از سوی بانک ملت، دارای شناسه ای به نام شناسه صیادی می باشند. شناسه صیادی که به آن سری و سریال چک صیادی هم گفته می شود در بالای چک و در سمت چپ چک درج شده است.

سری و سریال چک صیاد بانک ملت یک عدد 16 رقمی است که برای هر یک از چک های صیادی متفاوت است. این سری برای ثبت چک و تایید چک مورد نیاز می باشد، بنابراین، بسیار اهمیت دارد.

تایید چک در سامانه صیاد بانک ملت

آن دسته از افرادی که قصد دریافت چک های صیادی جدید بنفش رنگ را دارند، می بایست که حتما پس از دریافت چک صیادی، آن را در سامانه صیاد بانک ها و یا برنامک های موبایلی تایید نمایند. در سامانه صیاد بانک ملت امکان تایید چک های صیادی صادر شده از سوی بانک ملت وجود دارد.

بنابراین، در صورتی که چک دریافتی شما از سوی بانک ملت صادر شده است، می توانید به سامانه صیاد بانک ملت در همراه بانک ملت و یا سامانه بانکداری الکترونیک وارد شوید و مراحل مربوط به تایید چک در این سامانه ها را انجام دهید.

استعلام چک در سامانه صیاد بانک ملت

سامانه صیاد بانک ملت فقط برای ثبت چک های صیادی قبل از صدور، تایید چک های صیادی توسط دریافت کننده چک و همچنین، برای انتقال چک های صیادی مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که قصد استعلام وضعیت اعتباری چک های صیادی را دارند، می توانند به جای مراجعه به سامانه صیاد بانک ملت به سایت بانک مرکزی و بخش استعلام وضعیت اعتباری چک های صیادی وارد شوند و مراحل مربوط به استعلام چک را از طریق سامانه صیاد بانک مرکزی انجام دهند. برای استعلام چک نیاز به وارد کردن اطلاعات روی چک می باشد. 

در ادامه بخوانید : سامانه صیاد بانک کشاورزی

اگر بعد از خواندن این مقاله ، سوال یا ابهامی در خصوص سامانه صیاد بانک ملت داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

 

سوالات متداول

1- ✔️ ثبت چک در سامانه صیاد بانک ملت به چه صورتی می باشد ؟ ✔️یکی از راه ها برای ثبت چک صیادی بانک ملت اقدام از طریق سایت بانکداری الکترونیکی بانک ملت می باشد که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است.

2- ✔️ کسایی که گوشی آیفون دارند چطور می توانند از برنامه صیاد بانک ملت استفاده کنند ؟ ✔️ این افراد می توانند با استفاده از نسخه ios این برنامه از سامانه صیاد بانک ملت استفاده کنند که لینک دانلود آن در این مقاله گذاشته شده است.

3- ✔️ منظور از سری و شناسه سریال چک صیادی چیست ؟ ✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد، منظور از سری و سریال چک صیادی همان شناسه صیادی می باشد.

منبع : سامانه صیاد بانک ملت

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/9JrZ
مطلب قبلی
سامانه همتا
مطلب بعدی
سامانه سمالایو
نظرتان را بنویسید