سامانه همتا

سامانه همتا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
سامانه ها

سامانه همتا، سامانه ای است که برای ارائه خدمات رجیستری به کاربران گوشی های هوشمند روی کار آمده است. کلیه افرادی که گوشی های هوشمند نو و یا دست دوم را خریداری می کنند، می بایست که به این سامانه وارد شوند و مراحل فعال سازی گوشی های هوشمند خود را از طریق آن انجام دهند. همچنین، علاوه بر فعال سازی گوشی های هوشمند، مراحل انتقال مالکیت گوشی های دست دوم نیز از طریق سایت hamta انجام می شود.

حال با توجه به امکانات مختلفی که سامانه همتا در اختیار کاربران خود قرار می دهد و اهمیت این سایت برای تمامی مردم کشور ایران، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ورود به این سایت سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir آشنا کنیم. با ما همراه باشید.


 

معرفی سایت سامانه همتا hamta.ntsw.ir

با توجه به پیاده سازی طرح رجیستری گوشی های هوشمند در کشور ایران، وجود سامانه ای برای انجام و پیاده سازی طرح رجیستری گوشی های هوشمند، احساس می شد. به همین خاطر، سامانه ای به نام سامانه همتا روی کار آمد تا افراد بتوانند از طریق این سامانه مراحل فعال سازی گوشی های هوشمند خود را انجام دهند. تمامی مراحل مربوط به فعال سازی و انتقال مالکیت گوشی های هوشمند اندرویدی و یا گوشی های هوشمند آیفون از طریق hamta انجام می شود.

سایت همتا امکان فعال سازی گوشی های هوشمند جدید را فراهم کرده است. لذا کلیه افرادی که اقدام به خرید گوشی های هوشمند جدید می کنند، می بایست که ابتدا مراحل فعال سازی گوشی خود را از طریق این سایت انجام دهند. همچنین، افرادی که گوشی های هوشمند دست دوم خریداری می کنند، می بایست برای جلوگیری از غیر فعال شدن گوشی تلفن همراه خود، مراحل مربوط به انتقال مالکیت را در سایت hamta انجام دهند.

در صورتی که فعال سازی گوشی های هوشمند جدید و یا مراحل انتقال مالکیت گوشی های هوشمند قدیمی از طریق این سامانه به درستی انجام نشود، امکان استفاده از گوشی تلفن همراه وجود نخواهد داشت و گوشی تلفن همراه بعد از مدت زمان کوتاهی از کار خواهد افتاد.


 

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

راهنمای ورود به سایت سامانه همتا hamta.ntsw.ir

کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات مختلف سامانه همتا را دارند، می بایست که ابتدا به این سامانه وارد شوند. برای ورود به پورتال شخصی خود در سامانه hamta ، لازم است که شما حتما قبلا در این سایت ثبت نام کرده باشید، در غیر این صورت امکان ورود به پنل شخصی شما وجود ندارد. برای ورود به این سامانه، کافیست که طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود، پیش بروید.

نحوه ورود به سامانه همتا

1ابتدا وارد سایت همتا شوید. در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید، می توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه و یا کد ملی به سامانه وارد شوید.

2در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام نکرده اید، می بایست که بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.

3 اگر قصد فعال سازی گوشی تلفن همراه جدید خود را دارید، می بایست که بر روی گزینه «فعال سازی» کلیک نمایید.

سامانه همتا


 

ثبت نام و رجیستری گوشی در سامانه همتا hamta.ntsw.ir

با توجه به پیاده سازی طرح رجیستری گوشی های هوشمند، کلیه افرادی که اقدام به خرید یک گوشی هوشمند جدید می کنند، می بایست که ابتدا مراحل ثبت نام و رجیستری گوشی در سامانه همتا را انجام دهند. در این روش، تمامی گوشی های هوشمند با یک سیم کارت قابل شناسایی می باشد و فقط با آن سیم کارت فعال سازی شده است. به همین خاطر، لازم است که افراد پس از خرید یک گوشی هوشمند جدید مراحل فعال سازی گوشی در سایت همتا را به درستی انجام دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

معمولا ثبت نام گوشی در همتا توسط فروشنده گوشی تلفن همراه انجام می شود. اما در صورتی که این کار را در زمان خرید انجام نداده اید، می توانید به راحتی به سامانه همتا به نشانی hamta.ntsw.ir وارد شوید و با کلیک کردن بر روی گزینه فعال سازی، گوشی تلفن همراه خود را فعال سازی کنید.

ثبت نام گوشی در سامانه همتا

برای فعال سازی گوشی در سایت همتا، می بایست که شماره تلفن همراه خود را در کادر مشخص شده برای دو بار وارد کنید. سپس، کد IMEI که در جعبه دستگاه شما نوشته شده است را وارد کنید و در نهایت نیز کد فعال سازی که از طرف فروشنده به شما تحویل داده می شود را وارد کنید. در نهایت بعد از وارد کردن کد امنیتی بر روی گزینه فعال سازی کلیک کنید.

رجیستری گوشی در سامانه همتا

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید

نحوه انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا hamta.ntsw.ir

با توجه به طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، افرادی  که قصد خریداری و یا فروش یک دستگاه تلفن همراه را دارند، می بایست که ابتدا مراحل انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا را انجام دهند. لازم به ذکر است که در صورتی که انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا به درستی انجام نشده باشد، امکان استفاده از گوشی تلفن همراه وجود ندارد و شما با پیغامی تحت عنوان غیر قانونی بودن دستگاه مواجه می شوند.

برای انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا روش های مختلفی وجود دارد که ساده ترین این روش ها، مراجعه به سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir می باشد. پس از ورود به این سایت، لازم است که افراد کد ملی و یا شماره تلفن همراه خود را در سامانه وارد کنند و پس از ورود به سامانه، مراحل انتقال مالکیت گوشی را انجام دهند.

لازم به ذکر است که اطلاعات مربوط به گوشی تلفن همراه می بایست قبلا در سامانه همتا ثبت شده باشد تا امکان تغییر مالکیت آن وجود داشته باشد. در صورتی که کد IMEI گوشی تلفن همراه خود را در این سامانه وارد نکرده اید، ابتدا این کار را انجام دهید، سپس مراحل انتقال مالکیت گوشی را انجام دهید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا

ابتدا وارد سایت همتا به نشانی hamta.ntsw.ir شوید و از طریق یکی از روش های موجود (ورود با شماره تلفن همراه و یا شماره ملی) به سامانه وارد شوید.

سامانه همتا

در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده باشید، یک کد به شماره تلفن همراه شما ارسال می شود که می بایست آن را در سامانه وارد کنید. پس از ورود به سامانه ابتدا گوشی مورد نظر خود را انتخاب و تیک مربوط به آن را فعال کنید. حال بر روی گزینه انتقال مالکیت / فروش کلیک کنید.

سایت سامانه همتا

در مرحله بعدی کافیست که شماره ملی و یا شماره تلفن همراه خریدار را وارد کنید و بر روی گزینه انتقال مالکیت کلیک نمایید.

سامانه همتا

در مرحله آخر یک کد به شماره تلفن خریدار ارسال می شود که خریدار می بایست پس از وارد کرد سیم کارت مراحل فعال سازی گوشی تلفن همراه خود در سامانه همتا را انجام دهد.

اگر بعد از خواندن این مقاله ، سوال یا ابهامی در خصوص ورود به سامانه همتا داشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید. کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.

 

سوالات متداول

1- ✔️ سامانه همتا چیست ؟ ✔️ سامانه همتا، سامانه ای است که برای ارائه خدمات رجیستری به کاربران گوشی های هوشمند روی کار آمده ، که توضیحات کامل تر در این مقاله داده شده است.

2- ✔️ نحوه ثبت نام و رجیستری گوشی در سامانه همتا به چه صورتی انجام میشود ؟ ✔️ ثبت نام به صورت اینترنتی انجام میشود که راهنمای تصویری روند ثبت نام در این مقاله گذاشته شده است.

3- ✔️ آیا برای انتقال مالکیت گوشی نیز، نیاز به ثبت در سامانه همتا وجود دارد ؟ ✔️ بله، همان طور که در این مقاله توضیح داده شد، افرادی  که قصد خریداری و یا فروش یک دستگاه تلفن همراه را دارند، می بایست که ابتدا مراحل انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا را انجام دهند.

منبع :  سامانه همتا

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8G2L
مطلب قبلی
سامانه مرات
نظرتان را بنویسید