سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400

سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
سهمیه های مربوط به ایثارگران ، رزمندگان و مربیان که به داوطلبان آزمون دکتری اختصاص می یابد ، در دفترچه راهنمای ثبت‌ نام آزمون دکتری 1400 درج شده و در تمامی مراحل از جمله انتخاب رشته موثر است و متقاضیان استفاده از این سهمیه ها می توانند نوع سهمیه درخواستی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند .



چند سالیست که سازمان سنجش مجری برگزاری آزمون دکتری در کشور به صورت یکپارچه است و تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد می بایست در این آزمون مشترک شرکت نمایند . از این رو داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد باید دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1400 که توسط سازمان سنجش از طریق سایت sanjesh.org در اختیار متقاضیان قرار می گیرد را دانلود و مطالعه نمایند . متقاضیان استفاده از سهمیه های در نظر گرفته شده در این آزمون می بایست در حین ثبت نام آزمون دکتری 1400 نوع سهمیه خود را علامت بزنند تا سازمان سنجش به بررسی صحت آن بپردازد . 

ابهامات زیادی در مورد سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 برای داوطلبان تحصیل در این دانشگاه به وجود آمده که ما در این مقاله نحوه ، شرایط و میزان تاثیر سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی ، رزمندگان و مربیان را در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 شرح می دهیم .



سهمیه موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر نمی شود و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه باید تمامی شرایط مندرج در دفترچه ثبت نامی که از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد را مطالعه نموده و دارا باشند از این رو تفاوتی در سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد وجود ندارد . سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400 به شرح زیر اند :


 سهمیه ایثارگران :  

متقاضیان استفاده از سهمیه 5 و یا 25 درصدی ایثارگران می بایست نسبت به تکمیل بند مربوطه در فرم ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند و در صورت تائید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش خواهند شد .


 سهمیه 5 درصدی ایثارگران

​ سهمیه 25 درصدی ایثارگران


​ سهمیه رزمندگان :

متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ابتدا باید به یکی از ارگان های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی مراجعه کرده و فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان را تکمیل نمایند و در صورتی که اطلاعات آن ها توسط ارگان ذی ربط تایید شود کد 12 رقمی مختص داوطلب صادر شده و به آن ها تعلق خواهد گرفت که باید آن را در فرم ثبت نام دکتری وارد کنند .



​ سهمیه مربیان :

متقاضیان استفاده از سهمیه اعضا هیات علمی می بایست از ارسال هر گونه مدرک به سازمان سنجش خودداری نمایند . مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نسبت به استعلام وضعیت این داوطلبان از مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام و در صورت تائید شرایط سهمیه مذکور برای آنان منظور خواهد شد .

حتما بخوانید: انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد





مشمولان سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
دارا بودن تمامی شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 1400 برای متقاضیان استفاده از سهمیه های ایثارگران ، رزمندگان و مربیان الزامیست . در ادامه شرایط مشمولان هر سهمیه را ذکر می کنیم :


افراد مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگران


سهمیه 25 درصدی ایثارگران

​ همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر

​ آزادگان و همسر و فرزندان آنان

​ جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان


سهمیه 5 درصدی ایثارگران

​ جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنان

​ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه


افراد مجاز به استفاده از سهمیه رزمندگان



​ افرادی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های دفاع مقدس از سال 1359 تا 1368 را داشته باشند .


افراد مجاز به استفاده از سهمیه مربیان دانشگاه آزاد


 اعضای هیات علمی ( مربی ) تمام وقت ( اعم از رسمی آزمایشی و رسمی قطعی ) و در استخدام رسمی دانشگاه آزاد اسلامی که دارای سه سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه باشند می توانند در صورت تمایل از این امتیاز به منظور پذیرش در دوره دکتری تخصصی بهره مند شوند .


**** لازم به ذکر است که سهمیه مربیان دانشگاه آزاد تنها برای رشته محل های این دانشگاه قابل استفاده می باشد . ****


حتما بخوانید: زمان ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد









نحوه اعمال سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
نحوه اعمال هر یک از سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی ، رزمندگان و مربیان با یکدیگر متفاوت است و 25 درصد ظرفیت هر رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان همچنین 10 درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت ( حداقل یک نفر ) در هر رشته محل به داوطلبان سهمیه مربیان اختصاص می یابد .



سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
نام سهمیه شرایط
سهمیه ایثارگران کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
سهمیه رزمندگان کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد
سهمیه مربیان کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد


بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد







تاثیر سهمیه در مراحل مختلف دکتری دانشگاه آزاد 1400
مطابق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سهمیه ها در تمامی مراحل آزمون موثر خواهند بود یعنی سهمیه نهایی اعلام شده در کارنامه اولیه آزمون دکتری هم در حدنصاب مجاز به انتخاب رشته داوطلبان و هم در حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری سراسری و دانشگاه آزاد موثر است .



تاثیر سهمیه در حدنصاب مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

سازمان سنجش برای هر رشته یک حدنصاب انتخاب رشته در نظر می گیرد به عنوان مثال تراز آزمون کتبی داوطلبان رشته روانشناسی باید حداقل 5000 باشد تا مجاز به انتخاب رشته از میان رشته محل های ارائه شده در دانشگاه های سراسری و آزاد شوند اما اگر داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران رزمندگان و یا مربیان به ترتیب 70 و 80 درصد تراز در نظر گرفته شده ( 5000 ) را کسب کرده باشند ( یعنی 3500 و 4000 ) ، مجاز به انتخاب رشته در مجموعه روانشناسی دانشگاه های سراسری و آزاد خواهند شد .



تاثیر سهمیه در حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای هر رشته محل یک حدنصاب دعوت به مصاحبه در نظر می گیرد و اگر داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران رزمندگان و یا مربیان به ترتیب 70 و 80 درصد حدنصاب مصاحبه هر دانشگاه منتخب در لیست انتخاب رشته را کسب کرده باشند ، به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آن رشته محل دعوت خواهند شد .



اگر بعد از مطالعه این مقاله درباره تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ابهامی داشتید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . همچنین برای اطلاع از رویدادهای آزمون دکتری 1400 می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا کلیک کنید .

در ادامه بخوانید: تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد



سوالات متداول


1- آیا نحوه اعمال سهمیه موثر بر آزمون دکتری دانشگاه آزاد با سراسری تفاوتی دارد ؟
خیر . تفاوتی در سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد وجود ندارد و جزئیات سهمیه های موثر بر آزمون دکتری دانشگاه آزاد در این مطلب توضیح داده شده است .




2- سهمیه های موثر بر آزمون دکتری دانشگاه آزاد شامل چه مواردی است ؟
سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد شامل سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصدی ، رزمندگان و مربیان بوده که در مورد هر یک در متن مقاله توضیح داده شده است .




3- نحوه اعمال سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد به چه صورت است ؟
جزئیات نحوه اعمال سهمیه در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

منبع : سهمیه های موثر در انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/N3D8
نظرتان را بنویسید